Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Frouvne »

Det har været længe undervejs, men nu er det her! Det er vel derfor naturligt at spørge: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by larkin »

Det ser rigtigt godt ud. Langt bedre end det forrige.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Jens_Hoppe »

Ja, klart bedre.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Larsine »

På en skala 1-10:

Det gamle (originale): 5
Det lyserøde: 1
Det forrige: 3
Det nuværende: 7
Det nuværende med andet end tyske farver: 9

Lars
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Kanzler »

Synes også det fungerer ganske glimrende! Men det er muligt at et andet farvevalg på klodserne vil være på sit plads. Nye brugere kan måske godt skræmmes lidt af, at både navnet & klodserne signalerer tysk overherredømme :? :wink:
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Tina »

Jeg er meget enig med de andre - det ser rigtig godt ud.

Jeg er dog også tilhænger af at klodserne får en anden farve - men det behøves ikke være alle klodserne der skrifter. Evt. kunne den røde bliver til en grøn eller den gule til en blå... Så længe de tre klodser ikke viser det tyske flag. At lave dem helt om med en rød, grøn, blå ville også se helt fint ud. Andre farver ville for os nørder ( :wink: ) symbolisere de små træklodser der gemmer sig i alle eurogames, hvorimod at de på nuværende tidspunkt blot symbolisere det tyske flag.
User avatar
Firben
Posts: 8
Joined: Thu May 29, 2008 6:45 pm

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Firben »

Fra hvad jeg kender til "klodser" skal man passe på med at det ikke kommer til at se for børne-agtigt ud..
Det kan hurtigt misforstås af nye til at hælde mere op af legetøj end brætspil som det nu gælder om.. ;-)
Men... jeg syntes nu det ser super godt ud! og tror ummidlbart ikke at det tyske ellement kan skræmme særligt mange.. Det eneste jeg måske kunne forrestille mig ville gøre det lidt mere spændene, var måske den lysseblå baggrund.. Hvis den nu var hvid, og bobstaverne en anden farve?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Helle »

Altså .... jeg synes, at den blå farve i logoets baggrund og baggrunden for hele siden skriger til hinanden - det ser virkelig råddent ud - så der skal .... hvis nogen vil høre min mening .... også ske noget med den gråblå baggrund og logoets blå....
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Frouvne »

Så prøver vi lige en lille variant med en mørkere baggrund. Fungerer det bedre? Der er nu mere kontrast i billedet, hvilket vel både kan være en fordel og en ulempe...?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Frouvne »

Drix var også så venlig at lave tre eksempler på, hvordan logoet kunne komme til at se ud med andre farvede kuber:
Eksempel1.GIF
Eksempel1.GIF (8.29 KiB) Viewed 10060 times
Eksempel2.GIF
Eksempel2.GIF (8.66 KiB) Viewed 10060 times
Eksempel3.GIF
Eksempel3.GIF (8.29 KiB) Viewed 10060 times
Giver det nogle ideer til hvilke farver, der skal anvendes?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Tobias »

I hvertfald ikke den nederste!
Jeg kan nu godt lide de nuværende farver. Man kunne jo eventuelt bytte om på farverne eller tage de 3 grundfarver?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Så prøver vi lige en lille variant med en mørkere baggrund. Fungerer det bedre? Der er nu mere kontrast i billedet, hvilket vel både kan være en fordel og en ulempe...?!
Nu er det jo blasfemi at pille ved en blå farve i det hele taget... og den forrige var ganske udmærket, men den nuværende er da til at leve med. Men lad det lige være sagt med det samme - hvis du sætter det nederste eksempel på, så svarer jeg ikke for følgerne! :twisted:

(ja, jeg hader lyserød! ;))
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Helle »

Andrea wrote:
Frouvne wrote:Så prøver vi lige en lille variant med en mørkere baggrund. Fungerer det bedre? Der er nu mere kontrast i billedet, hvilket vel både kan være en fordel og en ulempe...?!
Nu er det jo blasfemi at pille ved en blå farve i det hele taget... og den forrige var ganske udmærket, men den nuværende er da til at leve med. Men lad det lige være sagt med det samme - hvis du sætter det nederste eksempel på, så svarer jeg ikke for følgerne! :twisted:

(ja, jeg hader lyserød! ;))
Men den forrige ser da underlig ud med sidens baggrundsfarve i øvrigt ... er vi ikke enige om det?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Nu er det jo blasfemi at pille ved en blå farve i det hele taget... og den forrige var ganske udmærket, men den nuværende er da til at leve med. [...]

Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener om lyserøde kuber, men præcis hvordan skal ovenstående forstås? Læser jeg korrekt, når jeg læser, at du bedre kunne lide den originale baggrundsfarve?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvordan syntes du, det nye logo passer til siden?

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Jeg tror godt, jeg forstår, hvad du mener om lyserøde kuber, men præcis hvordan skal ovenstående forstås? Læser jeg korrekt, når jeg læser, at du bedre kunne lide den originale baggrundsfarve?
Jeps - den går efter min mening fint med de lyseblå highlights, der er i 'forumbjælken' (den, der også er fremme som 'skriv et svar', når man skriver et svar på et forumindlæg).
Post Reply