Navn på dette forum

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
Joan
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Jan 06, 2009 9:38 pm
Favoritspil: Søger mænd og kvinder i alderen 40-55, der har lyst til at danne en brætspilgruppe, der mødes privat månedligt på fast basis. Jeg er medium ryger.
Jeg har mange favoritspil. Nogle af dem er: Cranium, Bezzerwizzer, På sporet af ordet, Risk, Cluedo, Tankespind, Backgammon, Galatea ekspeditionen m. fl. Jeg vil også gerne lære nye spil.
Location: Storkøbenhavn/Gentofte

Navn på dette forum

Post by Joan »

*He he...* Ja, nu véd jeg godt, jeg er ret grøn i dette forum, men da jeg fandt frem til denne gruppe, undrede det mig, at den hedder GermanGames.dk
Umiddelbart synes jeg, det er vanskeligt at se logikken i navnet (men ok, det står måske forklaret i introduktionsafsnittet og formål?.....det vil jeg lige prøve at se).
Så vidt jeg kan se, er hverken medlemmerne eller spillene herinde udelukkende tyske, og al kommunikation foregår da heldigvis på dansk (mit tysk er noget rustent :wink: ) og i det hele taget synes jeg, det ville være mere logisk, at forummet hed noget i retning af Dansk Brætspilforum eller noget helt andet, der i højere grad dækker indholdet og konceptet for dette forum.
Ja, det er altså ikke fordi, jeg skal spille supersmart eller kritisere en veletableret gruppe eller noget i den stil, men navnet undrer mig altså lidt.
Er der overvejelser i gang om et evt. navneskift?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Navn på dette forum

Post by Frouvne »

Det er da et spørgsmål, der har været vendt flere gange. Navnet er nu nok ikke så ulogisk, som du giver udtryk for, da det oprindeligt - stort set - udelukkende var den type spil, der blev omtalt herinde. Det har så ændret sig en smule med tiden.

Dansk Brætspilforum beskriver meget fint, hvad der sker på siden lige nu - men der ligger bl.a. over 200 beskrivelser af spil på siden, der tidligere var en del af kernen af siden, som gerne skulle blive eksponeret mere i fremtiden. Og der er faktisk aktive planer for forandringer af siden. Et navneskift kunne såmænd også finde sted, men det forudsætter et rigtig godt navn. Et af de store problemer med domænenavne er, at æ, ø og å ikke endnu kan anvendes på tilfredsstillende vis. Og det er jo en skam, når ens hobby er brætspil.

Men har du eller andre et rigtig godt forslag til et domænenavn, er det naturligvis meget velkomment! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply