Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

GermanGames.dk har i mine øjne igennem sin levetid undergået en udvikling fra primært at være en webshop, der lagde vægt på samtidig at levere informationer om spil på dansk til at være en side, hvis primære eksistensberettigelse er nærværende forum. Denne forskydning til i dag primært at være et community har den øvrige del af siden ikke fulgt med og det betyder i praksis at forsiden og de ting der linkes til derfra ikke opdateres og vel i store træk må erklæres for død. Det må der gøres noget ved!

Jeg er så småt i dialog med en programmør, der forhåbentlig kan hjælpe mig med at få gjort noget ved denne udfordring. Vi skal dog gerne have hjælp fra dig som bruger i form af en tilbagemelding om, hvilke tiltag du syntes vores side især kunne have glæde af. Har du nogle særlige evner i form af programmeringsfærdigheder, grafiske evner, lysten til at skrive anmeldelser eller noget helt andet er det også meget sandsynligt, at vi kan bruge den hjælp netop du kan give.

Udviklingen af siden skal som jeg p.t. ser det tage udgangspunkt i følgende tre forudsætninger:

1) fokus skal altovervejende være på kort- og brætspil og formidlingen skal være på vort modersmål (dansk)

2) muligheden for interaktion med siden og andre brugere der kom til via forum-delen skal om muligt gerne videreudvikles via de nye tiltag

3) det skal prioriteres at gøre siden tilgængelig og interessant også for brugere, der ikke på forhånd har så meget indsigt i brætspillenes univers, som vores gennemsnitsbruger har det idag (uden af den grund at gøre den mindre interessant for os andre)

Håber, at I vil hjælpe til via konstruktive forslag. I fald det bliver nødvendigt vil jeg undervejs åbne under-diskussioner op, hvor det er muligt at diskutere mere detaljeret om specifikke emner.

På forhånd tak for din deltagelse! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Stony »

Det er ikke blevet til ret meget feedback. Jamen så tager jeg hul på det, som jeg tror rigtig mange har sukket efter: Brætspildating...? :P
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Andrea »

Stony wrote:Det er ikke blevet til ret meget feedback. Jamen så tager jeg hul på det, som jeg tror rigtig mange har sukket efter: Brætspildating...? :P
Kombineret med speeddating - tag et træk på brættet og hop videre til næste bord? ;)

Jeg vender tilbage med flere flabe... æhm, konstruktive forslag, når jeg får tid.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Helle »

Stony wrote:Det er ikke blevet til ret meget feedback. Jamen så tager jeg hul på det, som jeg tror rigtig mange har sukket efter: Brætspildating...? :P
Hmmmm, hvem vil du date????

Fire fede færdige 40-årige fyre????
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Gunness »

Jamen jamen... den stakkels admin drukner jo nærmest i konstruktive forslag. Skal vi evt. bringe den kuppede tråd tilbage on-topic? :)
Jeg har allerede plaget herr Frouvne med mine mere eller mindre gode idéer andetsteds, men der må være andre med indestængte ambitioner!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

Hm, det har ikke ligefrem været overvældende med respons... Er der slet ikke nogen, der har gjort sig tanker om, hvad der kunne gøre en side som denne mere attraktiv dels for os, der allerede er interesseret i emnet og dels for dem, der gerne skal fanges ind i hobbyen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Hm, det har ikke ligefrem været overvældende med respons... Er der slet ikke nogen, der har gjort sig tanker om, hvad der kunne gøre en side som denne mere attraktiv dels for os, der allerede er interesseret i emnet og dels for dem, der gerne skal fanges ind i hobbyen?
Jeg tænkte på følgende ting:

- hvad med at have en underkategori på forummet, som har en ny redaktør hver uge? Det var så redaktørens ansvar at finde på et eller flere emner, der kunne diskuteres der, og som ville have til ansvar at holde diskussionen i gang og belyse emnet fra flere vinkler. Det kunne måske give nogle nye og interessante emner/vinkler at diskutere og give de enkelte redaktører mere ansvar ift. at gøre forummet mere spændende?

- opprioritere butiksdelen - både links til fysiske og netbutikker (danske såvel som udenlandske) og anmeldelser fra brugerne, så man får et godt indblik i, hvad pris- og serviceniveauet er i de forskellige butikker. Folk, som ellers kun kan finde Matador og Scrabble i boghandlerne, kan godt bruge en hjælpende hånd, så de kan finde frem til de butikker, der har et ordentligt udvalg og en fair pris.

- at have en 'reporter' (fra forummet), når der er Valbycon, som kan følge op på arrangementerne, tage nogle billeder (undtagen af mig! :P), lave et par mini-interviews og skrive en samlet artikel om begivenheden.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] - hvad med at have en underkategori på forummet, som har en ny redaktør hver uge? Det var så redaktørens ansvar at finde på et eller flere emner, der kunne diskuteres der, og som ville have til ansvar at holde diskussionen i gang og belyse emnet fra flere vinkler. Det kunne måske give nogle nye og interessante emner/vinkler at diskutere og give de enkelte redaktører mere ansvar ift. at gøre forummet mere spændende? [...]
Spændende idé og til og med let at implementere? Nogen gode ideer til, hvor underkategorien skal befinde sig i oversigten og hvad titlen kunne være?

I forhold til de øvrige forslag, så syntes jeg, det kunne være oplagt at gøre endnu mere ud af at præsentere butikkerne. Oplagt skal en del af denne information helt frem på forsiden, så folk der ikke har de store forudsætninger indenfor området lettest muligt kan finde frem til gode forhandlere. I mine øjne klinger lidt mere respons omkring de forskellige forretninger, deres pris- og serviceniveau også som en god idé.

Reportager fra forskellige arrangementer virker også engagerende på mig, og et helt ukendt fænomen er det jo ikke på siden, så den idé vil jeg da meget gerne arbejde videre med!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Stony »

Anmeldelser har før været oppe og vende. Men hvad med noget knapt så tilbundsgående og lidt mere uformelt. Et underforum hvor folk kan lufte deres tanker omkring et spil de har prøvet. Vi får ofte diskussioner af den slags under "Hvad har du spillet" tråden. Men måske det kunne løftes over i et særskilt underforum...? Det skal så bare gøres klart, at alle indlæg er velkomne, og at man ikke behøver være uddannet journalist for at skrive indlæg. Det kunne så være rart, om nye indlæg kom øverst (kan man lave auto-sticky på nye indlæg?), og efter en rum tid røg over og blev sorteret alfabetisk. Hvis man bare lader overskriften være spillets titel, vil det være nemt at finde ældre indlæg.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Gunness »

Det er en god idé med spilkommentarer i stedet for kun at have deciderede anmeldelser. Det vil nok være mest effektivt, hvis det blev taget ud af forummet og i stedet blev knyttet direkte til de enkelte spil, a la den kommentar-funktion, der er på BGG. Men det vil sandsynligvis også blive understøttet, hvis en ny version af siden går i luften.
Hvis det kører direkte i forummet, kunne det godt blive en kende kaotisk, vil jeg tro.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Black Sea »

Frouvne wrote:
Andrea wrote:[...] - hvad med at have en underkategori på forummet, som har en ny redaktør hver uge? Det var så redaktørens ansvar at finde på et eller flere emner, der kunne diskuteres der, og som ville have til ansvar at holde diskussionen i gang og belyse emnet fra flere vinkler. Det kunne måske give nogle nye og interessante emner/vinkler at diskutere og give de enkelte redaktører mere ansvar ift. at gøre forummet mere spændende? [...]
Spændende idé og til og med let at implementere? Nogen gode ideer til, hvor underkategorien skal befinde sig i oversigten og hvad titlen kunne være?
Hvad med "GG of the week" :P
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Frouvne »

Black Sea wrote:Hvad med "GG of the week" :P
Det syntes jeg faktisk er en rigtig god idé, Men mon ikke vi skulle nøjes med at lave det til et månedligt forekommende fænomen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Helle »

Altså, hvis vi gør det hver uge, så når vi da alle deltagere igennem i løbet af meget meget meget kort tid :wink:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Gunness »

Som en udløber af forslaget om Ugens Germaner kunne man jo overveje at lave en kraftigt udvidet brugerprofil, der kunne fungerere lidt som en mere struktureret udgave af "Hvem er du" - der kunne figurere punkter som Favoritgenre, Favoritdesigner, en kort præsentation mv. Det vil alt andet lige være nemmere at finde information om de personer, man måtte ønske.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Johnny Ebsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Mon Nov 02, 2009 4:10 pm
Favoritspil: Elfenland, Dominion, Niagara, Zooloretto, Cuba, Imperial, Shark
Location: Tyskland
Contact:

Re: Opdatering af siden - dine forslag er velkomne! ; )

Post by Johnny Ebsen »

Ideen med skiftende redaktører lyder meget godt. Mit forslag ville mere gå i retningen af at have en nyheds sektion, hvor den ansvarlige redaktør skriver en fordansket udgave af de nyheder der ligger på nettet på andre sprog. Der findes et utal af andre sider hvor disse oplysninger kan hentes (boardgamegeek, spielbox, board game news etc.). Disse nyheder kan presenteres på GermanGames forsiden således man ikke behøver at lede, men har et sted for alt der er værd at vide.
Post Reply