Links til andre sider

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Links til andre sider

Post by Sir William »

Ved ikke om det er noget der kan klares automatisk, men når folk bruger links herinde til eksterne sider og man trykker på dem, så åbner de ikke op i en ny browser, hvormed man ryger væk fra forum.

Løsningen er selvfølgelig nem nok for den enkelte bruger, man højreklikker bare og vælger "åbn i ny fane/på side", men kunne det ikke gøres sådan at når man trykkede på de links at man automatisk åbnede en ny side/fane?
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Links til andre sider

Post by Foppwin »

shift + left click, så åbner du i en ny browser
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Links til andre sider

Post by Larsine »

Foppwin wrote:shift + left click, så åbner du i en ny browser
Ja det er en løsning, men normalt er det noget man som man lægger ind i websiden, altså hvordan links skal åbnes, og der kan normalt differentieres mellem interne sider og eksterne sider.

Der bør altså være en teknisk løsning, som forhindre at man forlader forum bare fordi man klikker på et eksterne link.

De fleste er jeg også interesseret i at man bliver på deres side, og det er derfor de fleste har sat eksterne sider til at åbne i en ny browser.

Men om man kan det i det system der ligger bag nærværende forum ved jeg ikke.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Links til andre sider

Post by Gunness »

Det plejer at være god tone at lade brugeren selv vælge, om han eller hun vil åbne i ny fane/nyt vindue. Jeg finder det i alt fald irriterende at blive tvunget til det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Links til andre sider

Post by larkin »

Gunness wrote:Det plejer at være god tone at lade brugeren selv vælge, om han eller hun vil åbne i ny fane/nyt vindue. Jeg finder det i alt fald irriterende at blive tvunget til det.
DITTO
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Links til andre sider

Post by Stony »

De fleste nyere mus har et hjul mellem de to knapper. Den kan som regel bruges som knap, så man trykker istedet for kun at scrolle. Firefox har længe haft den funktion, at det åbner et link i en ny fane. Jeg ved ikke om Explorer og de øvrige browsere gør ligeså.

Jeg er i øvrigt også tilhænger af selv at vælge, om linket skal åbnes i et nyt vindue eller ej. Især når det kun er et spørgsmål om hvorvidt man trykker på venstre knap eller på hjulet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Links til andre sider

Post by Mik »

De fleste nyere mus og tastaturer har knapper som kan insdtilles til alt muligt.
Jeg trykker på en bestemt knap når jeg gerne vil åbne et ny vindue/fane, en anden når jeg gerne vil åbne i samme vindue - og iøvrigt en tredie når jeg vil retur til senest læste side (naturligvis kun fra samme vindue).

Jeg er så vant til at til at benytte disse knapper at jeg nærmest er handikappet når jeg surfer på arbejde eller andre steder hvor isenkrammet er skrabet.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Links til andre sider

Post by Frouvne »

Jeg har kigget lidt i opsætningen af forum og kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor man kan vælge at åbne eksterne links op i et nyt vindue. Men det lyder også som om der er flere, der selv vil kontrollere, hvornår de åbner et nyt vindue op - selv har jeg det på samme måde. Så i første omgang vejrer jeg ikke den store stemning for at researche yderligere for at finde en teknisk løsning.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Links til andre sider

Post by Sir William »

Frouvne wrote:Jeg har kigget lidt i opsætningen af forum og kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor man kan vælge at åbne eksterne links op i et nyt vindue. Men det lyder også som om der er flere, der selv vil kontrollere, hvornår de åbner et nyt vindue op - selv har jeg det på samme måde. Så i første omgang vejrer jeg ikke den store stemning for at researche yderligere for at finde en teknisk løsning.
Umiddelbart også min opfattelse, så jeg fortsætter bare med at højreklikke og vælger så derfra :wink:

Det var også mest en føler. 8)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Links til andre sider

Post by Gunness »

Sir William wrote:Det var også mest en føler. 8)
Den blev så prompte pløkket ned på det allergroveste :D Men altid godt med forslag til videreudvikling!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Links til andre sider

Post by Sir William »

Gunness wrote:
Sir William wrote:Det var også mest en føler. 8)
Den blev så prompte pløkket ned på det allergroveste :D Men altid godt med forslag til videreudvikling!
Jeg kan klare det 8)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Links til andre sider

Post by Andrea »

Gunness wrote:Det plejer at være god tone at lade brugeren selv vælge, om han eller hun vil åbne i ny fane/nyt vindue. Jeg finder det i alt fald irriterende at blive tvunget til det.
Hæ! Jeg har det lige omvendt - jeg synes, det er p*sseirriterende, når et link ikke åbner op i et nyt vindue men i det, man har åbent. Jeg plejer at fortolke det som et tydeligt tegn på, at sidens ejer simpelthen ikke er stolt nok af sit eget produkt og derfor lader læserne/brugerne smutte over på andre sider! :lol:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Links til andre sider

Post by Jens_Hoppe »

Jeg vil altså tro at der er en eller anden serverside indstilling for hvordan links opfører sig pr. default. Jeg frekventerer også andre phpBB fora, hvor det er standard. Personligt er jeg egentlig lidt ligeglad om forumet opfører sig på den ene eller anden måde, men det er træls når det ikke er konsistent på tværs af fora...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Links til andre sider

Post by Frouvne »

En smule research har ført mig til det svar, at der selvfølgelig findes et MOD, der kan ændre på hvordan links åbnes. Det er til gengæld ikke muligt at gøre uden anvendelse af et MOD, da phpBB3 er kodet til at overholde standarden XHTML 1.0 Strict (som nogle af nørderne sikkert kan sige noget mere om). Så hvis man i andre tilsvarende forum vælger at åbne links i et nyt vindue er det et aktivt tilvalg, der har krævet nogle modifikationer af deres phpBB3.
frouvne, administrator

Image
Post Reply