Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Frouvne »

Taibi wrote:Jeg ved ikke om det overstiger formålet, men hvad med links til producenter/ udgivere og forhandlere?
Producenter og udgivere har jeg tidligere forsøgt at linke til. Det bliver lige lovlig meget og jeg ved ikke rigtig om det er så interessant. Forhandlere skal der nok komme en oversigt til. Den bliver dog adskilt fra de øvrige links.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Stony »

Jeg ved ikke om det giver mening med en side der er mere eller mindre redundant ift. der tilbydes på BGG...? Jo, det vil så være på dansk, men man linker stadig til en engelsk side, så hvad er der vundet?

Lav et link til en publisher-oversigt på BGG, og man er vel dækket ind på den konto?

Forhandlere er lidt en anden boldgade. Men der kan vel bare linkes til Gunness' oversigt i forummet...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Lav et link til en publisher-oversigt på BGG, og man er vel dækket ind på den konto? [...]
Det tror jeg er en udmærket løsning på den del. Der vil være et voldsomt vedligeholdelsesarbejde, hvis man selv skal lave den, så det tror jeg, er den bedste løsning. Er der nogen, der har et link til en sådan oversigt?
Stony wrote:[...] Forhandlere er lidt en anden boldgade. Men der kan vel bare linkes til Gunness' oversigt i forummet...?
Det vil være en del af løsningen. Jeg vil nok også lave en liste over udvalgte forhandlere, der særligt kan anbefales p.b.a. parametre som: udvalg, priser, service m.m. Det vender jeg tilbage til på et lidt senere tidspunkt. Men den er i støbeskeen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Stony »

Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Frouvne »

Tak! Den er hermed tilføjet.
frouvne, administrator

Image
Michael - Gunzone
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 101
Joined: Fri Jul 09, 2010 11:56 am

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Michael - Gunzone »

http://www.germangames.dk/forhandlere/

I udvalget nedenfor er der lagt vægt på faktorer såsom udvalg, service og prisniveau.

De 4 der iøjeblikket er på siden er formentlig Danmarks dyreste butikker, burde man ikke skifte ud i disse i forbindelse med en opdatering?
Besøg Gunzone.dk og find de bedste priser herinde: http://www.Gunzone.dk

Handler du hos Gunzone.dk er du med til, at kæmpe for bedre priser og større udvalg i brætspil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Stony »

Nu står der udvalg, service OG prisniveau.

Især udvalg vil jeg mene bør veje tungt. Det kan godt være at Gunzone gennemsnitligt er billigere end Fantask, men på udvalget får I altså i den grad baghjul.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Frouvne »

Stony wrote:Nu står der udvalg, service OG prisniveau.

Især udvalg vil jeg mene bør veje tungt. Det kan godt være at Gunzone gennemsnitligt er billigere end Fantask, men på udvalget får I altså i den grad baghjul.
Prisniveau er i mine øjne den mindst betydende faktor. Ikke uden betydning ... men mindst betydende.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Stony wrote:Nu står der udvalg, service OG prisniveau.

Især udvalg vil jeg mene bør veje tungt. Det kan godt være at Gunzone gennemsnitligt er billigere end Fantask, men på udvalget får I altså i den grad baghjul.
Prisniveau er i mine øjne den mindst betydende faktor. Ikke uden betydning ... men mindst betydende.
Vil da også lige give mit bidrag til dette, så vil jeg da gerne påpege at Gunzone har den mest brugervenlige hjemmeside i forhold til både Faraos cigarer og Fantask.

Kender ikke hvilken service de yder i forhold til de andre tro, synes servicen er ok i Fantask men er da ikke overvældet af den gode service i Faraos Cigarer de gange jeg har været der. Dertil skal så også siges, de kender mig ikke og måske de giver noget at man måske ligefrem er på fornavn med dem som står i butikken.

De er selvfølgelig flinke nok i Fantask, men kommer altså også meget an på hvem man er og hvem man snakker med. Beklager, har også oplevet dårlig service i Fantask.

Angående udvalget, så er jeg da på ingen måde imponeret over Faraos udvalg i butikken. Der er da en større vægt på rollespilsudstyr.

Har ikke været i Århus - kommer der ikke så tit - og derfor ikke været i Gunzone, men har besøgt deres hjemmeside, synes de har et stort udvalg og har nogle gode priser. Angående service, så synes jeg da de har ydet rigtig god service herinde med at skaffe spil hjem som folk spurgte efter.

Ja, de kom måske lidt uheldig i gang herinde med nogle statements og ja, tro mig, vildlende markedsføring stifter jeg bekendtskab med hver dag. Og ja, mange af deres produkter står som udsolgt.

Nå ja, bare min mening.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Jens_Hoppe »

Sir William wrote:Angående udvalget, så er jeg da på ingen måde imponeret over Faraos udvalg i butikken. Der er da en større vægt på rollespilsudstyr.
Med hensyn til udvalget synes jeg at FC er ved at komme godt efter det. Hvad servicen angår er ekspedienterne altid venlige, og jeg har ofte set dem gå rundt og give gode råd til de mere eller mindre forvirrede kunder som besøger butikken.

Live-rollespilstingene er også flyttet ud af spilbutikken, og over i den gamle tegneserieafdeling, så det er stort set udelukkende brætspil i stueetagen af spilafdelingen nu.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Foppwin »

Danny

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Mik »

FC overholdt ikke købeloven sidste gang jeg satte mine ben i forretningen.
Ja, det er godt nok mange år siden. Men det var en klar ulovlig handling ikke at tage et tydeligt fejlbehæftet produkt retur, og jeg giver altså ikke den slags mennesker en ny chance.

Med hensyn til butikker generelt er pris den MEST betydende: jo billigere de er, jo mere mistroisk er jeg.
Det er så nemt at sætte en butik op blot for selv at få billige spil, men jeg ønsker ikke at udkonkurrere gode sunde forretninger som også leverer noget tilbage til vores hobby.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by jondifool »

Sir William wrote:
Angående udvalget, så er jeg da på ingen måde imponeret over Faraos udvalg i butikken. Der er da en større vægt på rollespilsudstyr.
Det er vist på tide du kommer ind i Faraos igen. For som Jens skriver , så er hele deres stueetage overgået til brædtspil og det giver altså ret mange meter med spil.
Image
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by slinden »

Jens_Hoppe wrote: Hvad servicen angår er ekspedienterne altid venlige, og jeg har ofte set dem gå rundt og give gode råd til de mere eller mindre forvirrede kunder som besøger butikken.
Som nytilkommen og en af de mere eller mindre forvirrede kunder har jeg sat stor pris på hjælpen i Faraos Cigarer i denne måned. Tror det koger ned til den pågældende engagerede medarbejder, der både har sendt prompte mails om hjemkommet materiale og hjulpet med at finde gateway spil til familien. Jeg er lige startet på det her, og det var positivt at besøge en butik, som ikke var en "lukket fest" og samtidig havde viden om indholdet.

--Steen
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forsiden - hvilke sider skal vi linke til?

Post by Sir William »

jondifool wrote:
Sir William wrote:
Angående udvalget, så er jeg da på ingen måde imponeret over Faraos udvalg i butikken. Der er da en større vægt på rollespilsudstyr.
Det er vist på tide du kommer ind i Faraos igen. For som Jens skriver , så er hele deres stueetage overgået til brædtspil og det giver altså ret mange meter med spil.
Desværre , det bliver jo alt for dyrt at gå i sådanne forretninger :lol: :lol:
Post Reply