Avatarer

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Avatarer

Post by Frouvne »

Hvis der er nogen, der har stærke holdninger til om avatarer er en god idé eller ej, vil jeg gerne høre lidt herom. Muligheden har hidtil ikke været tilgængelig, da jeg ikke ønskede at øge download-tiderne og for at holde designet så enkelt som muligt. Avatarer er dog også med til at give et mere personligt præg - ikke mindst hvis folk anvender billeder af dem selv. Hvad syntes du? Og hvor store skal de i givet fald være? På Boardgamegeek er de 64 x 64, hvilket måske er lige i underkanten?! Vil 80 x 80 være en passende størrelse, hvor der bliver et rimeligt forhold mellem downloadhastighed og et billede af en acceptabel størrelse?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Som I kan se, har jeg nu forsøgt mig med at aktivere avatarer - så har vi ligesom et bedømmelsesgrundlag. P.t. er størrelsen sat til 100 x 100. Min største frygt er vel, at vi kommer til at skræmme for mange væk ved brugen af avatarer... :wink:

I skal være meget velkomne til at tilføje billeder af jer selv... det kan dog godt være, at funktionaliteten nedlægges. Bidrag med din mening og vær med til at afgøre udfaldet af overvejelsen!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Tja, avatarer er vel mere eller mindre standard på phpBB boards nu om dage. Jeg tror ikke det er noget der vil betyde noget for performance.

Hvis du er nervøs for størrelsen på billederne, kan jeg nævne at der på BGG er en prominent englænder hvis avatar fylder 700kb! Og selv med en tom browsercache er det altså ikke noget man mærker, hvis man falder over en diskussion han har bidraget til...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Som Jens skriver er avatarer standard i dag. Og hvis de holder sig under de 100x100, skræmmer de næppe nogen væk.

Hvis folk kan overleve de 117 ikoner, der er ved hver posting på BGG, så kan de vist klare alt :) Jeg bruger ikke BGG så tit, så jeg synes, at forummet har en tendens til at se ret overlæsset ud.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Størrelser er en spøjs størrelse... Tag nu f.eks. dette billede, som sagtens kunne være en avatar:

Image

Det er klart alt alt for stort i 100 x 100 pixels. Det gør sig meget bedre i f.eks. 25 x 25:

Image

Mens et avatar billede som dette er ALT for småt. Og det til trods for at det har samme mål som det første billede.

Image

Makes you wonder.
:roll:
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Hmm, jeg må hellere lade være med at nævne, at jeg synes Angelina Jolie med sine store læber ligner en sugemalle. Så jeg synes faktisk, at størrelsen på hendes billede er passende.
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Ups jeg glemte lige en væsentlig ting. Jeg synes, at det er cool med avatarer her på forummet. Nu ved jeg, hvem jeg skal kigge efter, hvis jeg nogensinde kommer til Viking-Con eller Essen-messen Og selv om jeg ikke lige har gjort det i mit eget tilfælde, vil jeg opfordre til at man bruger seriøse billeder af sig selv.
Danny Rasmussen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Zelotypia wrote:[...] Nu ved jeg, hvem jeg skal kigge efter, hvis jeg nogensinde kommer til Viking-Con eller Essen-messen [...]
Præcis min tanke! Vi er - trods alt - et meget lokalt forum og en del af charmen herved er netop, at sandsynligheden for at vi støder på hinanden i den virkelige verden er ret stor!
frouvne, administrator

Image
Post Reply