Mappe til Spam

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
shh
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Sun Dec 13, 2009 11:56 am
Location: Odder - Østjylland - Danmark

Mappe til Spam

Post by shh »

Jeg har lagt mærke til at de spam indlæg der kommer på forum altid bliver postet i den anden øverste mappe "Nyheder fra Germangames.dk"

Da jeg kan se at den øverste mappe "introduktion til forum" er låst af admin, kan spam robotten jo ikke poste der.

Hvis man oprettede en mappe med navnet SPAM lige under den låste mappe, kunne det være at alle spam robotterne ville poste der, og vi andre kunne så bruge de andre mapper!

Man kunne måske samtidig lave et eller andet script der tømte spam mappen en gang daglig for ikke at belaste databasen unødvendigt.

Det er kun nogle tanker jeg har haft, har ikke erfaring eller uddannelse til at vide om det vil virke.

Der er nok nogle kodetrolde der ved meget mere end jeg. Ville dog lige lufte mine tanker

God sommer

shh
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Mappe til Spam

Post by Frouvne »

Det lyder umiddelbart som en god idé. Nu er jeg heller ikke belastet af at have den store programmør, så jeg kan heller ikke fuldstændig vurdere den praktiske side af forslaget. Principielt bryder jeg mig dog ikke om, at man på den måde kommer til at reklamere med, at man ikke har styr på spammerne. Det vil også i bedste fald være et målrettet initiativ imod dem, der spammer os for tiden, men ikke andre spammere, da de jo ikke nødvendigvis lægger deres indlæg de samme steder. I første omgang tror jeg derfor stadig mest på en løsning, hvor der er mere kontrol ved oprettelsen som bruger.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Mappe til Spam

Post by Helle »

Der blev også lagt under voksenspil sidst - det ligger lidt nede af underfora listen.
User avatar
shh
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 64
Joined: Sun Dec 13, 2009 11:56 am
Location: Odder - Østjylland - Danmark

Re: Mappe til Spam

Post by shh »

Helle wrote:Der blev også lagt under voksenspil sidst - det ligger lidt nede af underfora listen.
Så er min idé jo ikke gennemtænkt... :?
Det kan jeg godt se nu.
Frouvne wrote: ... Principielt bryder jeg mig dog ikke om, at man på den måde kommer til at reklamere med, at man ikke har styr på spammerne.
Det kan jeg godt se, at det vil måske se lidt underligt ud. Jeg tænkte bare at så lå de indlæg et sted, men som Helle pointere så bliver spam heller ikke postet i samme undermappe hver gang.
Frouvne wrote: ... I første omgang tror jeg derfor stadig mest på en løsning, hvor der er mere kontrol ved oprettelsen som bruger.
Det lyder som en meget god løsning, nogle sider bruger det med, at man skal indtaster noget random tekst ud fra et billede, ved dog ikke om PHPbb har den funktion?

shh
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Mappe til Spam

Post by Frouvne »

shh wrote:[...] Det lyder som en meget god løsning, nogle sider bruger det med, at man skal indtaster noget random tekst ud fra et billede, ved dog ikke om PHPbb har den funktion?

shh
Jeg tror også, at det er den type løsning, jeg skal på jagt efter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Mappe til Spam

Post by kwo »

Jeg havde det samme problem på mit forum tidligere, men efter jeg for et års tid siden tilføjede et mod, der indsætter et ekstra (påkrævet udfyldt) felt i registreringen, har der ikke været et eneste spam-indlæg. Og faktisk heller ingen spam-brugere overhovedet. Diverse andre tiltag jeg havde prøvet gjorde at de godt kunne oprette sig som brugere, men ikke blive aktiverede og derfor ikke poste. De "forurenede" så kun brugerlisten, men det irriterede mig nok til at jeg tilføjede det nævnte mod, og problemet var løst. :)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Mappe til Spam

Post by qute »

Jamen det lyder som løsningen så :D
Image
Post Reply