Forslag til forummet

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Andrea wrote:Anbefalinger af [bræt-]spil kan den også hedde ;)
Jeg formulerede mig ikke klart nok.

Du vil gerne have kategorien "Anbefalinger" hvor man kan anbefale brætspil. Gunnes mener at det ligeså godt kan gøres under en tråd hvor man i forvejen diskuterer forskellige brætspil.

Helle tiltænker den en funktion, hvor man kan SPØRGE til specielle typer spil, som andre så kan svare på. Og så mener jeg kategorien bør hedde FORESPØRGSLER istedet for ANBEFALINGER.

Men det kan da være at der er behov for begge, men det efterlader så Gunnes kommentar hængende i luften.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Jeg ved ikke om jeg har tiltænkt det en spørge funktion, i så fald har det vist snarere været gennem mine handlinger end rent faktisk som et udtryk for meget velovervejede konklusioner. Jeg er helt personligt irriteret over opdelingen i anbefalinger og voksenspil, for jeg kager rundt i, hvor indlægget jeg gerne lige ville se egentlig lå henne... heldigvis opdager man det hurtigt, fordi det som regel er blandt de øverste ... men den skelnen er problematisk for mig, fordi der tit ender med at være en diskussion af noget under anbefaling . det er jo ikke bare en anbefaling, der er jo tit nogle, som kommenterer ... og heldigvis for det.

Men derudover, så må man sige, at der er mange holdninger og ideer at forholde sig til - hvilket er rigtigt dejligt!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

I det store hele (dvs. pånær et par små finpudsninger) synes jeg Andreas forslag, med 5-6 kategorier af fora hver bestående af 2-4 fora, er rigtigt god. Ligeledes idéen med at overføre en del af de eksisterende fora til istedet at være sticky-tråde i nogle af de nye fora.

Generelt hælder jeg til få, men store og aktive fora. Dog skal der selvfølgelig noget inddeling til, og jeg synes Andreas forslag rammer rigtigt godt dér.

Et par konkrete kommentarer:

- Jeg ser ikke det store behov for at have sticky-tråde for nogle udvalgte, populære spil. Så snarere end f.eks. at have en sticky Age of Steam-tråd, vil jeg hellere have det lidt mere "organisk". Så hvis AoS virkelig er et populært spil at diskutere, vil der alligevel automatisk komme nye tråde øverst i forumet, og hvis det viser sig ikke at være populært, hvorfor så have en død tråd hængende øverst på listen?

- Ved ikke helt med Anbefalinger-forumet... Som det er blevet nævnt, hvis man er i tvivl om hvilket forum man skal poste i, er grupperingen ikke god nok. Personligt vil jeg hellere give/spørge om anbefalinger i det generelle voksen/børnespilsforum.

- "Designere" og "Forlag" kunne evt. blive til "Designere & Forlag", da begge fora vel er ret lidt benyttede.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Post by Andrea »

Stony wrote: Jeg formulerede mig ikke klart nok.

Du vil gerne have kategorien "Anbefalinger" hvor man kan anbefale brætspil. Gunnes mener at det ligeså godt kan gøres under en tråd hvor man i forvejen diskuterer forskellige brætspil.

Helle tiltænker den en funktion, hvor man kan SPØRGE til specielle typer spil, som andre så kan svare på. Og så mener jeg kategorien bør hedde FORESPØRGSLER istedet for ANBEFALINGER.
Ah!
Nja - altså jeg mente et forum, hvor man kan efterspørge anbefalinger. Men Forespørgsler er måske derfor også en mere passende overskrift.
Jens_Hoppe wrote: - Jeg ser ikke det store behov for at have sticky-tråde for nogle udvalgte, populære spil. Så snarere end f.eks. at have en sticky Age of Steam-tråd, vil jeg hellere have det lidt mere "organisk". Så hvis AoS virkelig er et populært spil at diskutere, vil der alligevel automatisk komme nye tråde øverst i forumet, og hvis det viser sig ikke at være populært, hvorfor så have en død tråd hængende øverst på listen?
For min skyld kan de sagtens undlades - jeg vidste ikke rigtig, hvad grundlaget var for udvælgelsen af disse spil, så jeg turde ikke stryge dem helt! :D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det kan godt være, at jeg er lidt mundlam - men det er på den gode måde! :D Dejligt at få så mange meningstilkendegivelser... og glædeligt, at det ser ud som om, der er nogenlunde konsensus om hvilken vej vi bør bevæge os. Jeg er helt klar på forandringerne, men lader lige diskussionen være åben lidt endnu før jeg ændrer noget, da jeg helst ikke vil skulle ændre frem og tilbage for mange gange.

Min største tvivl lige nu drejer sig om diskussionerne om enkelte spiltitler. Jeg ser det smart i at der ikke på forsidemenuen kan være et punkt for ethvert spil, vi i en periode måtte finde interessant. På den anden side er jeg heller ikke sikker på at sticky-trådene er løsningen, da den liste vil kunne blive lige så lang og uoverskuelig og selve tråden i sig selv vil være totalt kaotisk for spil, der bliver diskutteret i en længere periode. Men jeg kan alligevel ikke helt forlige mig med ideen om, at man så bare poster indlæg for alle spil under en fælles overskrift. Bliver det ikke totalt kaotisk at skulle finde rede i?! Er der nogen, der kan komme på en smartere måde at organisere det på... ellers vil man være fuldkommen prisgivet søgefunktionen, hvilket i og for sig kan være en god nok løsning... når man ved præcis hvad man skal søge på... :(
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Flere kommentarer? Eller skal jeg blot iværksætte ændringerne?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg tror, at Jens' forslag vil virke fint. Oprindeligt foreslog jeg selv en masse sticky-tråde til de mest populære spil, men som han siger bør det regulere sig selv, så de mest populære titler automatisk havner øverst i de relevante undergrupper.
Jeg vil stadig mene, at det er en rigtig god idé fra starten af at oprette en række "officielle" tråde til de mest populære spil. Så når du skal poste eller læse om Caylus, er der en tråd, der hedder "Caylus-tråden". Det gør forummet mere overskueligt og forhindrer, at der bliver oprettet 117 tråde til hvert spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er det første lille skridt taget i forandringerne; Designere og Forlag er nu slået sammen til Designere & Forlag:

viewforum.php?f=36
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er kategorien Nogen at spille med blevet organiseret ud fra de fremkomne ønsker. :)

I Spillevenner er der p.t. ikke lavet en særlig sticky-tråd til spilleklubber ud fra den logik at antallet af indlæg er meget overskueligt.

I forhold til organiseringen af Individuelle spil kunne jeg stadig godt tænke mig lidt flere tilbagemeldinger fra alle I engagerede brugere. Jeg kan sagtens forstå ønsket om at samle dem under én overskrift, hvilket jeg faktisk også tidligere havde tænkt mig. Jeg er også enig i, at det er en fornuftig måde at organisere indholdet på for de brugere, der dagligt tjekker ind på vores forum. Jeg kunne dog også godt tænke mig, at det er brugervenligt for dem, der bare lige kigger forbi, bliver inspireret og måske lige vil læse lidt om Ticket to Ride. Jeg er godt klar over, at der så er en udmærket søgefunktion, men jeg kan nu godt selv lide, at jeg selv kan finde ind til det jeg finder interessant via de overskrifter der er valgt. Jeg ved ikke om der er en simpel løsning på problematikker - jeg tvivler nok lidt. Men det kunne jo være, at der er en, der har gjort sig nogle overvejelser eller at vi i fællesskab kunne finde en salomonisk løsning...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er den mest radikale ændring foretaget: de individuelle titler er blevet flyttet ind under Voksenspil. Nu er jeg så spændt på, hvad I syntes om min løsning. Selv er jeg godt tilfreds med den - men ved godt, at den vil volde problemer, hvis der en dag kommer til at ske rigtig meget under disse indslag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Jeg tror, at Jens' forslag vil virke fint. Oprindeligt foreslog jeg selv en masse sticky-tråde til de mest populære spil, men som han siger bør det regulere sig selv, så de mest populære titler automatisk havner øverst i de relevante undergrupper.
Jeg vil stadig mene, at det er en rigtig god idé fra starten af at oprette en række "officielle" tråde til de mest populære spil. Så når du skal poste eller læse om Caylus, er der en tråd, der hedder "Caylus-tråden". Det gør forummet mere overskueligt og forhindrer, at der bliver oprettet 117 tråde til hvert spil.
Jeg er lidt skeptisk overfor officielle tråde, da jeg er bange for, at de kan blive rigtig lange og de interessante oplysninger fuldkommen kan komme til at drukne i ting der på sigt er mindre interessante. Min løsning har været at lave nogle officielle tråde, der linker til udvalgte tråde om spillet. Dermed kan nogen - p.t. undertegnede - udvælge nogle artikler, der vurderes til at have informationer, der også på sigt kan være interessant. Øverst i forum har jeg så lavet en sticky-tråd, der linker til disse link-samlinger. Hvad syntes I om den løsning?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så tror jeg, at alle rettelser skulle være foretaget for denne gang.

Nu har jeg - som Jens med flere opfordrede til - lyttet til folkets røst. Nu må jeg så afvente folkets dom...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så sneg der sig alligevel et par små-rettelser ind i sidste øjeblik.

Forespørgsler / Anbefalinger eksisterer ikke længere. Forespørgsler og anbefalinger findes nu under henholdsvis Voksenspil og Børnespil.

Introduktionen til forum indgår under den afdeling, der omhandler GermanGames.dk.

Sprogafhængighed er sorteret ind under henholdsvis Voksenspil og Børnespil.

Håber at antallet af kategorierne nu er tilpasset på en sådan vis, at der vil være en jævn aktivitet i de fleste.

Mange tak for hjælpen til alle jer, der gav jeres mening til kende. I skal være meget velkomne til at fremkomme med yderligere konstruktiv kritik, der kan være med til at forbedre vort fælles forum.

Håber, at nogle af jer også vil fremkomme med konstruktiv kritik af den øvrige del af vores hjemmeside, så vi er beredt, når den forhåbentlig indenfor en overskuelig fremtid skal gennemgå en større fornyelse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

En lille ting: Et link til GermanGames.dk (forsiden) fra forumet - fx GermanGames-logoet øverst til venstre.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Black Sea wrote:En lille ting: Et link til GermanGames.dk (forsiden) fra forumet - fx GermanGames-logoet øverst til venstre.
Tak for forslaget - det ville være det logiske, men jeg fravalgte det fra starten af, for at man skulle have lov til blot at være i det miljø, vort forum udgør. Jeg har flere gange overvejet om jeg skulle stille det om, som du foreslår og det kan jo være, at tiden er moden nu. Rart at høre, at du også ville finde det logisk!
frouvne, administrator

Image
Post Reply