Forslag til hjemmesiden ;)

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Forslag til hjemmesiden ;)

Post by Gunness »

Da der nu er blevet diskuteret en del frem og tilbage omkring forummet, vil jeg vove pelsen og kvække et par ord om selve hjemmesiden. Alt i alt fungerer den udmærket. Der er dog en række punkter, som godt kunne strammes op :)

Først og fremmest må man nok erkende, at de fleste brugere (websurfere) i dag er så erfarne, at de har en række bestemte forventninger til, hvordan en hjemmeside er bygget op. Man kan sagtens lave et alternativt design, men den gennemsnitlige bruger vil nok få den mest behagelige oplevelse, hvis man følger nogle af de konventioner.
I må også overveje, hvad I gerne vil have ud af forsiden. Altså: hvad er vigtigst? Skal folk holdes orienteret om nye spil på markedet og i jeres butik, eller er det mere interessant at diskutere eksisterende titler og måske tage et større blik ud over markedet? Jeg vil gå ud fra, at de nye spil har højest prioritet, og derfor bør figurere først på forsiden.

1) Overordnet vil jeg selv foretrække en mere kompakt forside. Lige som med forummet er det rart, hvis man kan overskue alt vigtigt indhold på max. to skærmsider. Det nuværende design er dejligt ”luftigt”, men det er også svært at få et hurtigt overblik over, hvad der sker.
2) Det vil være rart, hvis alle vigtige undersider kan tilgås direkte fra en menu (én lang linje) i toppen eller venstre side. Der mangler flere af punkterne fra hovedsiden.
3) I kunne overveje at bruge nogle drop-down menuer til nogle af forsideemnerne.
4) Overvej også at gøre forsiden til mere nyhedsorienteret. Dvs., at sådan noget som links til andre sider, forretningsbetingelser og designere ikke nødvendigvis behøver at have en stor boks på forsiden, men kan nøjes med at ligge som et link
5) ”At udvælge spil” og ”anbefalinger” kan vel godt slås sammen? Det kan med fordel også slås sammen med top 10 på Geek’en og de prisbelønnede spil til én samlet ”Her kan du få nye idéer”-boks. Evt. kan noget af det være der som link (jeg ved fx ikke, hvor tit folk ser på de prisbelønnede spil?)
6) Nyhedsmail-boksen kunne også gøres en del mindre. Hvis folk besøger siden tit, har de kun brug for at melde sig til én gang. Herefter vil denne boks bare optage plads. Og i øvrigt er der et glimrende link til nyhedsmailen under ”nyt fra…”
7) Det er fint med nogle aktualitets-bokse som ”månedens spil”, ”spilbeskrivelser” og ”Fokus på…” Det er kasser, hvor man kan se, at der sker noget nyt en gang imellem. Det giver lyst til at besøge siden igen. Så længere op på forsiden med dem + giv dem evt. mere plads :)
8 ) Jeres spilbeskrivelser er generelt gode. I vores stressede verden, hvor der er mange hundrede gode spil at vælge imellem, ville den stressede læser nok have glæde af nogle få essentielle oplysninger i starten af hver beskrivelse: antal spillere, aldersgruppe, spilletid og en genre (deduktion, krig etc.)
9) Brugtbørsen findes allerede som link under ”prislister”, så det er måske ikke nødvendigt, at den har sin egen kasse?

Und dass war vist det hele ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej

Dejligt med noget feedback... det er egentlig Allans område... men kommentarer til brug i forbindelse med en omstrukturering af hele det med at købe spil, prislister, varekurv mm hvordan betaling mmmmm og alt andet man kunne forestille sig, indhold på siderne mm skal man være meget velkommen til at kommentere.

På trods af at vi er et megalille firma, så vil vi faktisk gerne forsøge at gøre det så godt som vi kan med de midler vi har .... så gode ideer er meget velkomne... på alle punkter. Det hele bliver sikkert ikke brugt, men noget vil sikkert også handle om ressourcer fremfor egentlig anvendelighed...

Nåh, men i hvert fald tak :D

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Hej Gunness,

tak for dine kommentarer! Jeg har kun kort løbet dem igennem, da jeg har haft en lang arbejdsdag, men i det store hele falder det helt i tråd med en del ting, jeg godt kunne tænke mig at få gjort ved siden. Så endnu flere kommentarer er meget velkomne både fra dig og andre, så mest muligt kan blive taget med i overvejelserne, når siden skal revideres.

Min idé er, at siden skal have en meget grundig gennemarbejdning. Det syntes jeg, at den fortjener. Dels syntes jeg - fuldkommen subjektivt :) - at den leverer et godt udvalg af produkter til rimelige priser og dels (og det syntes jeg i den sammenhæng er endnu vigtigere!) indeholder den en stor mængde af informationer på dansk og det fortjener at blive præsenteret på en bedre vis.

Lige nu er det, der holder os tilbage mest den tekniske indsigt til at kunne lave en løsning, vi og vores brugere kan være tilfredse med. Vi har masser af ideer til tiltag, der kunne højne standarden på siden... men kvaliteten af disse må gerne blive endnu højere inden vi går i gang, så kom endelig med konstruktiv kritik. Status lige nu er, at vi enten skal vente på, at der dukker en billig løsning op, der er tilfredsstillende, at vi selv får opbygget ekspertisen eller at nogle glade entusiaster kaster sig ind i processen... :D Det bliver spændende at se, hvad der sker først. Alternativt kan det jo også være, at vi må finde ud af, hvad der kan lade sig gøre indenfor vores økonomiske rammer med vor tekniske (mangel på) snilde.

Selv kan jeg godt glædes, når jeg ser den mængde af indhold (beskrivelser, anbefalinger m.m.), der stilles til rådighed på siden, når man tager i betragtning at GermanGames.dk laves i vores fritid, har været i gang i godt og vel 2½ år, alt bliver lavet i html og vi ikke havde rørt ved en hjemmeside endsige html før denne side gik i luften. Så selv hvis vi skal nøjes med egen entusiasme og egne færdigheder skal der nu også nok ske et og andet. Det kommer til at tage noget tid. Men nu sker der også meget andet på siden primært takket jer brugere her på forum og ved at der så småt er nogen, der kommer i gang med at skrive beskrivelser...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg er ganske enig - siden indeholder virkelig megen information, og det er alle tiders, at det er på dansk :D

Jeg er helt på det rene med, at I har meget begrænsede ressourcer og tid til rådighed. Det er også derfor, at mine forslag udelukkende går på klippe-klistre-niveau. Hvis I gerne vil have en mere prof. løsning med indkøbskurve og hele baduljen, så er det en noget større opgave :) I kan også overveje at bruge et færdiglavet CMS (Content Management System) - det gør det særdeles let at vedligeholde siden, men kan være kringlet at få sat op.
Jeg har en del erfaring med CSS, som kunne bruges til at gøre programkoden mere gennemskuelig og "pæn". Jeg stiller gerne min ydmyge viden til rådighed.

Mvh
Jacob
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Post by Varming »

En mere fancy side, anden funktionalitet etc. ville være fint - bare det ikke sker på bekostning af øgede priser :wink:

Skal jeg vælge mellem attraktive spilpriser (som nu) og mindre god (men brugbar) side - eller et super site, men højere priser, ved jeg godt hvad jeg personligt foretrækker. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Jeg er helt på det rene med, at I har meget begrænsede ressourcer og tid til rådighed. Det er også derfor, at mine forslag udelukkende går på klippe-klistre-niveau. [...]
Det er meget venligt af dig... jeg håber dog, at den løsning vi finder, bevæger sig et godt stykke ud over klippe-klistre-niveauet, så du skal endelig ikke brænde inde med noget! :D
Gunness wrote:[...] Hvis I gerne vil have en mere prof. løsning med indkøbskurve og hele baduljen, så er det en noget større opgave :) I kan også overveje at bruge et færdiglavet CMS (Content Management System) - det gør det særdeles let at vedligeholde siden, men kan være kringlet at få sat op.
Jeg har en del erfaring med CSS, som kunne bruges til at gøre programkoden mere gennemskuelig og "pæn". Jeg stiller gerne min ydmyge viden til rådighed. [...]
Jeg har netop undersøgt nogle forskellige CMS løsninger, da en tung redigering har været en af de ting, der har holdt siden tilbage og trukket ressourcer væk fra den del, der for mig at se er vort kerneområde... Endnu har jeg dog ikke fundet en løsning, der er fleksibel nok og samtidig til en rimelig pris. At indføre dette forum har jo i den grad vist mig, at man kan få noget ganske gratis, der ser langt mere professionelt ud, end hvad jeg ville kunne præstere... og så er man i øvrigt oppe at køre indenfor en halv time... Man ved ikke om man skal le eller græde. Til gengæld mangler jeg fleksibilitet, så jeg kan få det præcis som jeg vil, men den er man jo nogle gange nødt til at give køb på... :?

Jeg vil meget gerne høre mere om, hvad det er, du har erfaringer med. Din viden skal være meget velkommen... den falder på et tørt sted... :D (lidt serlverkendelse må man vel gerne have...)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Varming wrote:En mere fancy side, anden funktionalitet etc. ville være fint - bare det ikke sker på bekostning af øgede priser :wink:

Skal jeg vælge mellem attraktive spilpriser (som nu) og mindre god (men brugbar) side - eller et super site, men højere priser, ved jeg godt hvad jeg personligt foretrækker. :)
Mit håb er selvfølgelig, at det ikke skal være et spørgsmål om enten eller men om både og... Men dit budskab er modtaget!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Når jeg ser vores forside for mig, tænker jeg, at den er designet med en bruger for øje, der ikke tidligere har besøgt siden... og som måske også snarere skal hjælpes lidt på vej indenfor brætspilsverdenen end én, som i forvejen ved alt... Ser I det samme?

Hvem mener I, en portal som forsiden jo udgør, skal være rettet imod. Grunden til at jeg spørger er ikke, at jeg er blevet uenig i kritikken - for den mener jeg i det store hele rammer meget præcist - men mere fordi ovenstående slog mig - og den nye bruger skal jo også føle sig velkommen, når han kommer ind på siden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Når jeg ser vores forside for mig, tænker jeg, at den er designet med en bruger for øje, der ikke tidligere har besøgt siden... og som måske også snarere skal hjælpes lidt på vej indenfor brætspilsverdenen end én, som i forvejen ved alt... Ser I det samme?
Ja.
Hvem mener I, en portal som forsiden jo udgør, skal være rettet imod. Grunden til at jeg spørger er ikke, at jeg er blevet uenig i kritikken - for den mener jeg i det store hele rammer meget præcist - men mere fordi ovenstående slog mig - og den nye bruger skal jo også føle sig velkommen, når han kommer ind på siden.
Jeg synes, at emnerne på forsiden er ret relevante for nye brugere. Der er både links til forummet, spilbeskrivelser, tilbud, nyheder på siden, artikler og generelle links. Nu, hvor jeg har været bruger et godt stykke tid og har snuset en del rundt på siden, så går jeg direkte ind på forummet, når jeg tjekker hjemmesiden (og ser ikke forsiden, med mindre jeg selv går 'derud' for at finde noget bestemt).
Post Reply