Short Message System

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Danny wrote: Netop til at "høre" om folk er friske på onlinespil lige her og nu eller om 10-20 minutter eller noget i den stil, synes jeg vil være oplagt at bruge SMS til. At skulle gå ind og skrive i forummet og aftale ting med x antal dages varsel er selvfølgelig fint, men SMS kan dække et her og nu behov. Det skal dog ikke opfattes, som noget jeg ønsker at tvinge ind. Men man kan jo tygge på tanken.
Det er en glimrende idé mht. at kapre folk til onlinespil, hvis man alligevel sidder en aften og får lyst til at spille over computeren :)
Jeg er dog ikke supervild med, at samtalen lagres, så den del vil jeg helst undgå (men kan man det med det system, du kender, Danny?).

Nu bruger jeg først og fremmest MSN (havde førhen ICQ, men alle flyttede efterhånden over på Messenger, så det blev jeg også nødt til), men har også Gtalk (det er Helles skyld! :D). Hvor mange har Gtalk, og kunne det evt. være en idé at bruge dette som fælles 'samtalebase' indtil videre?
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Andrea wrote:men har også Gtalk (det er Helles skyld! :D). Hvor mange har Gtalk, og kunne det evt. være en idé at bruge dette som fælles 'samtalebase' indtil videre?
God ide!
Jeg har addet min gtalk adresse til min profil.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Men der kan man kun kommunikere enkeltvis - så vidt jeg ved - er der nogle, der er mere hjemme i systemet???

Andrea var nem at lokke, hun havde nemlig en gmail - men hvis man ikke har en gmail og ikke orker flere mail adresser, så er det vel også kun begrænset til nogle brugere?
User avatar
PandaGamer
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Wed Aug 09, 2006 4:00 pm
Location: Hillerød

Post by PandaGamer »

Må jeg foreslå, at I bruger Gaim.

Gaim is a multi-protocol instant messaging (IM) client for Linux, BSD, MacOS X, and Windows. It is compatible with AIM and ICQ (Oscar protocol), MSN Messenger, Yahoo!, IRC, Jabber, Gadu-Gadu, SILC, Novell GroupWise Messenger, Lotus Sametime, and Zephyr networks.

Især Jabber kan anbefales, fordi den kører på en standard, der også kan bruges på Linux og Mac.

Se evt. mere her, hvor det også kan hentes:
http://gaim.sourceforge.net/

EDIT:
Google Talk er bygget på Jabber, og de er så vidt jeg har ladet mig fortælle kompatible.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

PandaGamer wrote:EDIT:
Google Talk er bygget på Jabber, og de er så vidt jeg har ladet mig fortælle kompatible.
Korrekt. Jeg anbefaler også at bruge Jabber/gtalk 8)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

PandaGamer wrote:Må jeg foreslå, at I bruger Gaim.
Den er købt. Jeg har savnet et produkt der kunne samle de forskellige former for Instant Messengers. Jeg har længe været ICQ bruger. Jeg har snuset til MSN og gået væk igen. Trillian har aldrig helt været tilfredsstillende. Og nu hvor ICQ efterhånden er plasket til med reklamer, og mærkelige gimmicks, tager jeg med kyshånd imod Gaim.

ICQ / Gaim brugere skal for øvrigt være velkomne til at tilføje mig. 7993583
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og så fik jeg oprettet en GTalk konto, nu hvor jeg alligevel var igang med at sætte Gaim op. GTalk Konto: BangMadsen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Min GTalk-profil: aj.nethandel
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Addet...

Min er rosendal
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

gTalk: blindAngle
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

helle.frouvne - om jeg har talk ved jeg ikke - chat i hvert fald.

Jeg kan se, at man kan lave grupper, ville det betyde, at man ville kunne "tale" med flere samtidig? hvem har forstand på det?

Har forsøgt at tilføje flere af jer - men man skal så vidt jeg husker selv godkende om man vil have folks navn på listen :D
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Hmmm hvorfor ikke skype ... det bruger "normale" mennesker da .. aldrig hørt om Gtalk og jeg er IT nørd :-)
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

frostholm wrote:Hmmm hvorfor ikke skype ... det bruger "normale" mennesker da .. aldrig hørt om Gtalk og jeg er IT nørd :-)
Skype lader mig ikke slå de forskellige Instant Messengers sammen, så jeg vil alligevel være nødt til at køre ICQ ved siden af. Og jeg gider ikke køre flere samtidige instanser af diverse messengers, hvis jeg kan blive fri for det.

GTalk er i øvrigt endnu-endnu et produkt fra Google konsordiet.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

frostholm wrote:Hmmm hvorfor ikke skype ... det bruger "normale" mennesker da .. aldrig hørt om Gtalk og jeg er IT nørd :-)
Jeg har ikke skype fordi:
1: Meget større end gtalk.
2: Er ikke åbent.

Well, hvis du ikke har hørt om alt google laver, kan du ikke være ret nørdet :wink:

Jeg kan da lige vise dig hvad man ellers kan på google: http://www.google.dk/intl/en/options/

Jeg kan varmt anbefale deres kalender og online office
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Google er det nye Microsoft. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply