Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Re:

Post by Andrea »

Helle wrote: Er din profil måske overhovedet særlig opdateret ....?
Der er ingen ændringer - udover alder, men det kan folk jo regne ud blot ved at se datoen for indlægget :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Re:

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Er din profil måske overhovedet særlig opdateret ....?
Der er ingen ændringer - udover alder, men det kan folk jo regne ud blot ved at se datoen for indlægget :)
Yak, man behøver vel ikke have alder - er du ikke blevet gift i mellemtiden - og farvet rådhøret måske????
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Re:

Post by Andrea »

Helle wrote: Yak, man behøver vel ikke have alder - er du ikke blevet gift i mellemtiden - og farvet rådhøret måske????
Jo.

Nej.
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Hvem er du?

Post by JesperB »

Hejsa

Jeg har kigget med på boardet her i nogle uger, og synes tiden efterhånden var inde til at få oprettet en konto og så da også lige skrive og sige pænt goddag :)

Jeg fandt siden her da jeg googlede rundt for at se hvad jeg kunne finde på bræt og kortspil.

Jeg arbejde i Århus som Servicedesk manager og skal fra februar til at læse en Master i IT, jeg bor i Daugaard (tæt på Hedensted) og har boet lidt rundt omkring de sidste 10-11 år. Kommer oprindelig fra Skive af, hvor det da også var der jeg startede for 16-17 år siden med at spille rolle, bræt og senere kortspil. Jeg kan da også se at jeg har hilst på nogle af de brugere der er herinde da jeg i sin tid var aktiv ude i miljøet. Ikke at jeg forventer der er nogle der kan huske mig, det er efterhåndende mange år siden ;o)

Som så mange andre er jeg blevet ældre, fået hus, barn/børn og job og desværre alt for lidt tid til at spille de ting man gerne ville. Dette betyder også at jeg får læst reglerne, anmeldelser o.l. til en masse spil, som jeg aldrig får spillet. Da jeg har masser af tid frem og tilbage i toget.

Min store passion inden for spil verdenen er dog ikke et brætspil men et kort spil, v:tes (www.white-wolf.com/vtes). Hvor jeg prøver at komme ud i verdenen 1-2 gange om året for at spille med i nogle af de internationale turneringer, og eller prøver at holde gang i det nationale miljø så godt som jeg nu kan.
Det har også mundet ud i et lille andet projekt jeg har startet op, en webbutik, hvor jeg ville prøve at føre nogle af de små niche kortspil som er få små til de store butikker vil føre. Samt et udpluk af div. bræt spil som jeg selv kan stå indenfor og synes er gode.
Jeg kan faktisk lide de fleste spil, men har fundet ud af at det er vigtigt for mig at spille de rigtige spil med de rigtige personer for at få en god oplevelse ud af det.

Nå vil ikke skrive super meget mere nu her, andet en at hilse pænt rundt på jer alle 

MvH
/Jesper
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvem er du?

Post by Andrea »

JesperB wrote: Jeg arbejde i Århus som Servicedesk manager og skal fra februar til at læse en Master i IT, jeg bor i Daugaard (tæt på Hedensted) og har boet lidt rundt omkring de sidste 10-11 år. Kommer oprindelig fra Skive af, hvor det da også var der jeg startede for 16-17 år siden med at spille rolle, bræt og senere kortspil. Jeg kan da også se at jeg har hilst på nogle af de brugere der er herinde da jeg i sin tid var aktiv ude i miljøet. Ikke at jeg forventer der er nogle der kan huske mig, det er efterhåndende mange år siden ;o)
Arh, jeg synes nu godt, jeg kan genkende dig ;)
Velkommen til Jesper!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Hej Jesper! Velkommen til!

Heller ikke jeg har hørt om Vampire: The Eternal Struggle - du skal være meget velkommen til at lægge et link til din webbutik i sektionen herfor (Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt), så vi alle kan blive klogere på nogle af niché-spillene. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by jondifool »

Frouvne wrote:Hej Jesper! Velkommen til!

Heller ikke jeg har hørt om Vampire: The Eternal Struggle - du skal være meget velkommen til at lægge et link til din webbutik i sektionen herfor (Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt), så vi alle kan blive klogere på nogle af niché-spillene. :)
Hed det ikke Jihad og var ganske kort tid et alternativ til Magic? Eller husker jeg helt forkert

og velkommen til Jesper!
Image
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Hvem er du?

Post by JesperB »

Mange tak, mange tak.

V:tes hed oprindeligt Jyhad, men fik et nyt navn da man valgte at blive mere politiske korrekte og ikke vidste hvor godt det navn ville sælge. Det bliver nu stadig omtalt som Jyhad eller bare forkortelsen 'had i min omgangskreds. Det var aldrig et alternativ til Magic (det er det for anderledes til at være), men lavet af samme mand som lavede Magic et år efter mener jeg det var. I forbindelse med at spillet fylder 15 år i år har jeg været ved at skrive en lille artikel om status på spillet, hvor det har været og hvad mit bud på fremtiden ville være. Jeg vil med glæde poste den herinde når den engang er færdig, så kan de folk de vil læse den jo gøre det.

Mht. link til min webshop skal jeg nok på det skamligste markedsføre den herinde (selvfølgelig i rette kategori ;o)) på et tidspunkt. Lige nu er der dog stadig nogle småting der skal pudses af, men hvis nogle gerne ville have et link, så send mig en PB så sender jeg et link så i kan se og evt. komme med et par kommentar på den :)

Cheers
/Jesper
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvem er du?

Post by Taibi »

Vel inde i det nye år og med vores spæde brætspils kollektion under hastig udvikling er en lille introduktion vel også på sin plads. :)

Jeg er en ung mand på 31 somre. Bosat i Ebeltoft, på spidsen af Djursland, med min skønne forlovede og vores (teknisk set hendes) to børn, en dreng på 7 og en pige på 6. Arbejder i Grenå for en møbel grossist, hvilket giver nogen km på landevejene, uden jeg dog kan bruge tiden på noget fornuftigt...

Min forlovede og jeg har raidet Goblin Gate for flere gode tilbud og er så småt ved at (gen-)opdage brætspillenes forunderlige verden. Vi nyder samspillet/ modspillet og det hyggelige i at sidde sammen og have det skægt - det kan det ellers snildt knibe med i en hektisk hverdag.

Jeg vil nok lurre lidt endnu, men skal da nok komme på banen efterhånden som samlingen bliver udvidet, kendskabet øget og jeg får et bedre grundlag at kommentere ud fra... :D

Et hej til alle skal lyde herfra - og fortsat god weekend.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvem er du?

Post by Robert »

Taibi wrote:Vel inde i det nye år og med vores spæde brætspils kollektion under hastig udvikling er en lille introduktion vel også på sin plads. :)

Jeg er en ung mand på 31 somre. Bosat i Ebeltoft, på spidsen af Djursland, med min skønne forlovede og vores (teknisk set hendes) to børn, en dreng på 7 og en pige på 6. Arbejder i Grenå for en møbel grossist, hvilket giver nogen km på landevejene, uden jeg dog kan bruge tiden på noget fornuftigt...
Velkommen til :D

Jeg har selv ganske megen pendlertid i bil, og jeg har fundet en rigtig god løsning på tidsbrugen: Kurser på min mp3 spiller.
Jeg bruger fortrinsvis et amerikansk firma (Teaching Company), der laver rigtig mange gode kurser. Jeg køber en download version, overfører den til min spiller og hører det i bilen. Jeg har købt mellem 10 og 20 kurser efterhånden, mest af historisk karakter da jeg godt kan lide disse, men de har masser af andre emner. Det er dog ikke alle kurser der er velegnede til ren lyd. Nogle har en del billed- eller videoindhold. Hver lektion er på 30 eller 45 minutter.

Der er også andre kilder: først og fremmest podcasts. DR har en del. Der må være masser af dem på internet.

Det er optimalt hvis man kan få det ud igennem bilradioen, men det kan min radio desværre ikke klare. Jeg kunne lave lyd CD'er af kurserne, men det bliver for mange CD'er. Så jeg har monteret en holder i venstre hjørne og trukket en ledning til et sæt hovedtelefoner, som ikke er i vejen.
Vær opmærksom på at ikke alle mp3 spillere er lige velegnede til dette. Den skal f.eks. startede der hvor den var når du slukker og tænder, og det er næsten nødvendigt at det er enkelt et gå et antal sekunder tilbage (og frem), så man kan gentage en sektion der glippede (hvis f.eks. trafikken kræver opmærksomhed). Jeg købte efter lange overvejelser en Cowon D2, den har touchscreen og kan alt det jeg har brug for i denne sammenhæng.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvem er du?

Post by Larsine »

Når nu man er brætspiller, så er der jo heldigvis også flere podcasts om brætspil, både anmeldelser og forklaringer af hvordan man spiller spillet. Jeg menes at huske at Tom Vasal laver en jævnligt. Hvis man også er til rollespil er der også adskillige i den genre.

Lars
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvem er du?

Post by Taibi »

Tak for velkomst - og de gode råd, jeg tror jeg vil undersøge emnet lidt nærmere. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 66
Joined: Thu Feb 26, 2009 4:57 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Location: Nibe

Re: Hvem er du?

Post by Pulazzo »

Ja, så blev det min tur. Efter at have lurepasset et stykke tid, besluttede jeg mig for at give mig tilkende, da det jo øjensynligt er her det sker mht. "brætspilsscenen" i DK =)

35 år, gift med 2 børn. Til daglig er jeg (special)lærer og glad for det. Som flere andre herinde har jeg vist genopdaget brætspillene, efter det i den grad har ligget stille i mange år. Jeg spillede i sin tid rigtig meget rpg (D&D, MERP, CoC, SW, Shadowrun), og når vi ikke lige drak øl for afvekslingens skyld, spillede vi brætspil. Faktisk var det ikke det store hit for mig, dengang. Jeg hadede de enormt lange Diplomacy og Axis sessioner - og da jeg senere blev påtvunget at spille Risk :evil: , udviklede jeg en stærk modstand mod alt andet end computer- og rollespil. Heldigvis stødte jeg senere på Warhammer i form af Mordheim-spillet, og det blev for mig indgangsvinklen til de nye generationer af brætspil, sjovt nok.
Nåmen, nu er tiden ved at være der igen, så nu skal der spilles!

Hot!: WOW:TBG, Runebound, Pandemic, Arkham Horror, Settlers, Carcassonne (i små doser), D&D Miniatures
Not!: Alt for laaaaange spil, der kræver alt for megen tankekraft og/eller koncentration. F.eks. Ludo eller andre spil om verdensherredømmet.

Mvh. Henrik
Last edited by Pulazzo on Thu Feb 26, 2009 8:36 pm, edited 1 time in total.
Mvh. Henrik
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvem er du?

Post by Andrea »

Pulazzo wrote: Hot!: WOW:TBG, Runebound, Pandemic, Arkham Horror, Settlers, Carcassonne (i små doser), D&D Miniatures
*hehehe*
Det er en sjov blanding af spil, jeg enten holder meget af - eller ikke kan fordrage! :)
Velkommen til! Har du pt. nogen, du ofte spiller med?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Pulazzo wrote: Hot!: WOW:TBG, Runebound, Pandemic, Arkham Horror, Settlers, Carcassonne (i små doser), D&D Miniatures
*hehehe*
Det er en sjov blanding af spil, jeg enten holder meget af - eller ikke kan fordrage! :)
Velkommen til! Har du pt. nogen, du ofte spiller med?
Ud fra blandingen vil jeg gætte på, at der både bliver spillet med konen og vennerne! :) Under alle omstændigheder: Velkommen til!
frouvne, administrator

Image
Post Reply