Black Metal

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Black Metal

Post by Andrea »

På den netop overståede Fastaval kørte der et par demoer af brætspil, og et af de mere usædvanlige var Black Metal - et spil der omhandler dødsmetalkulturen og de klichéer, som forbindes med den. Spillet er endnu ikke færdigt, men planen er at det kan downloades gratis fra nettet, når spildesignerne er færdige med det.

Som en lille teaser kan I her se nogle af de flyers, der blev uddelt på Fastaval (note: de 'værste/ondeste' var dog sorteret fra inden af hensyn til de yngste con-deltagere :))

Black Metal-flyers
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Jeg er pokkers irriteret over jeg ikke nåede at komme ned forbi i baren og prøve det - ethvert spil der påkræver man selv medbringer 7d6 må være kræs :-)

Nogen der faktisk prøvede demoen på fastaval007 ?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

stoffer wrote: Nogen der faktisk prøvede demoen på fastaval007 ?
Jeg havde ikke tid til at prøve det på det pågældende tidspunkt, men jeg sad og fulgte med i spillet i et stykke tid samt sad og læste flere af kortene. Kortteksterne er ret underholdende, men spillet er lige lovlig langt (1½ til 2 timer så vidt jeg husker). Spildesigneren havde valgt at gøre det så langt, da han godt ville lave det semi-rollespilsagtigt, men det var demospillerne uenige i, så nu ville han vist kigge på den del igen.
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Såvidt jeg kunne forstå er det startet som et rollespil, men derefter rykket videre til kort/bræt-spil ?

Ville også gerne have set nogle af de andre brætspil som Lauge Rosendahl kunne præsentere - nogle der fik et blik af dem evt?

OT: Ellers et godt fastaval må man sige - omend jeg ikke er den store rollespiller, var stemning og atmosfære på plads - og jeg følte der var nok at give sig til som brætspiller. Jeg ved nogle har omtalt større/mindre fejl i forhold til forrige års fastaval, men personligt nød jeg hvert minut :-) Mer af det tak :-)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

stoffer wrote:Såvidt jeg kunne forstå er det startet som et rollespil, men derefter rykket videre til kort/bræt-spil ?
Det er muligt - det kan jeg ikke udtale mig om :)
Ville også gerne have set nogle af de andre brætspil som Lauge Rosendahl kunne præsentere - nogle der fik et blik af dem evt?
Jeg så Lauge præsentere et af spillene (fik dog ikke fat i hvilket), og hvis jeg skal forklare det, bliver det en anelse sort, men:
Han havde et spil med, hvor hver spiller fik en række plader i forskellige størrelser (ofte trekantede eller 'afarter' af trekantsformen). Man brugte disse til at bygge spillebrættet op løbende og fik points ud fra, hvordan ens kombinationer var (denne del er jeg lidt usikker på, men der var noget med, at visse plader bl.a. havde et dyr indtegnet, og det gav points... kors, hvor bliver det sort nu! :D).
Spillestilen var lidt a la Carcassonne.
OT: Ellers et godt fastaval må man sige - omend jeg ikke er den store rollespiller, var stemning og atmosfære på plads - og jeg følte der var nok at give sig til som brætspiller. Jeg ved nogle har omtalt større/mindre fejl i forhold til forrige års fastaval, men personligt nød jeg hvert minut :-) Mer af det tak :-)
Det var da dejligt at høre :)
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Post by ozimek »

Er der nogen som har noget nyt om dette spil? Det ser ret morsomt ud.

Jeg googlede efter det, og fandt nogle fragmenter af det som pdf-filer på en nedlagt CON-hjemmeside. Men ikke nok til at stykke hele spillet sammen. fx ingen spilleplade eller regler..

/Jan
Post Reply