Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Tobias »

Så er det tid til at give faklen videre til en som vil bringe den sikkert gennem marts.
Andrea har sagt ja til, at være denne måneds fold-ud og står klar til, at besvare alle spørgsmål.
Som forrige ”Månedens bruger” vil jeg åbne ballet med et par hurtige fra hoften.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre om din baggrund med rollespil har indflydelse på, hvilke brætspil du spiller?

Hvilket rpg board game er i dine øjne det bedst?

Hvis man læser på din BGG profil, står der at du dyrker Bodycombat?!? Hvad er det?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - Marts

Post by Andrea »

Jamen tak for det :)
Så må vi se, om jeg har nogle gode svar parat!
Tobias wrote: Jeg kunne godt tænke mig, at høre om din baggrund med rollespil har indflydelse på, hvilke brætspil du spiller?
Det har det helt sikkert. Jeg kan godt lide tematunge spil, og spillet må gerne emme af stemning. Det er langt sjovere at jagte monstre og zappe fæle skurke end at bygge en katedral. Rollespil handler for mig om at have en god oplevelse, og sådan har jeg langt hen ad vejen også med brætspil. Selvfølgelig er det fedt at vinde i et brætspil, men den sociale del betyder mindst lige så meget for mig.

En del af dem, vi spiller oftest med, er også rollespillere, og en af fordelene ved at spille med rollespillere er, at de ofte kan kapere flere regler - og er mere tolerante over for lange regelhæfter - end mange andre, vi kender (her ser vi bort fra folk, som decideret opfatter sig selv som brætspillere). At jeg så haaader regler i rollespil er en hel anden snak ;)
Tobias wrote: Hvilket rpg board game er i dine øjne det bedst?
Det må du godt konkretisere ved at nævne et eksempel på et spil, du opfatter som et rpg boardgame :)
Tobias wrote: Hvis man læser på din BGG profil, står der at du dyrker Bodycombat?!? Hvad er det?
Jeg dyrker en del motion. Af en eller anden grund, man ikke skal tænke for meget over, har alle de motionsformer, jeg kan lide, vold som omdrejningspunkt. BodyCombat er den mest fredelige form, da man lidt nedladende kan sammenligne det med et aerobichold - blot med teknikker fra diverse kampsportsgrene. Man lærer nogle gode kampmoves, råber højt og forbrænder en god del kalorier samtidig - what's not to like? ;)

Og hvis husarerne gerne vil have noget at se på, så er der et demolink her: http://www.youtube.com/watch?v=fbwO7RAfwS4
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - Marts

Post by Frouvne »

Du er netop flyttet, Andrea. Har nogle af dine hobbies haft indflydelse på indretningen af jeres nye hjem? Hvis du svarer bekræftenede, hvordan kommer det så til udtryk i praksis?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - Marts

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Du er netop flyttet, Andrea. Har nogle af dine hobbies haft indflydelse på indretningen af jeres nye hjem? Hvis du svarer bekræftenede, hvordan kommer det så til udtryk i praksis?
Altså, vi har talt rigtig meget om, hvor og hvordan vi skal opbevare brætspillene! :D

Lige da vi købte huset, fantaserede jeg om at have et gaming room, men vore stue er så rar at være i, at det ville være synd ikke at sidde der, så den plan er droppet. Nu har vi pt. valgt at have et gæsteværelse, hvor vores brætspil kommer til at stå i et skab, og hvor der er en reol med tegneserier og fjollede bøger. Vi har så et andet værelse, som er døbt hobbyrummet, hvor vi har størstedelen af vores skønlitteratur, og hvor Jens har sit musikgrej. Der opbevarer jeg også min symaskine og stof. Det er i øvrigt upraktisk at skære ned i mængden af liverollespil, for det har betydet, at jeg har lige lovlig meget stof på lager, men så må jeg jo sy nogle brætspilsposer eller andet gejl...

Men lige nu ser her rimelig normalt ud... men Jens har selvfølgelig heller ikke opdaget den dungeon, jeg er i gang med at lave i krybekælderen... :twisted:
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by qute »

Andrea:
Nu da der er UDSALG på
http://www.fwtwr.com/store/sale.asp

Hvilke spil har du så kig på? :D
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

qute wrote:Andrea:
Nu da der er UDSALG på
http://www.fwtwr.com/store/sale.asp

Hvilke spil har du så kig på? :D
Forræder ;-)

Se, der ville være en del småspil, jeg ville købe som oplagte gaveideer.
Til mig selv ville jeg nok købe Acquire, Adventurers, Conquest of the Fallen Lands, Dawn Under, et par Murder Mystery-spil, Monastery, Emira, Roborally, udvidelsen til Shadow Hunters og Stars Are Right. Plus et par mere, som heldigvis allerede er solgt.

Jeg skal nemlig ikke have nogen i denne omgang - vilde indkøb er udsat, indtil vi stoler på, at det planlagte budget også passer med virkeligheden ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Hvordan har du det egentlig med abstrakte spil, Andrea? Er der nogen du dyrker og nogle du finder anbefalelsesværdige?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Hvordan har du det egentlig med abstrakte spil, Andrea? Er der nogen du dyrker og nogle du finder anbefalelsesværdige?
Det meget korte svar er: jeg kan ikke fordrage abstrakte spil, og jeg undgår dem så vidt muligt :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote:Hvordan har du det egentlig med abstrakte spil, Andrea? Er der nogen du dyrker og nogle du finder anbefalelsesværdige?
Det meget korte svar er: jeg kan ikke fordrage abstrakte spil, og jeg undgår dem så vidt muligt :)
Så lad os tage det fra en anden vinkel: Hvilket spil blandt dine favoritter er det mest abstrakte?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Så lad os tage det fra en anden vinkel: Hvilket spil blandt dine favoritter er det mest abstrakte?
Jeg synes, at Lord of the Rings er ret abstrakt - og så er det i øvrigt en blanding mellem virkelig flotte boards og pivgrimme brikker! :lol:

Et rigtigt abstrakt spil vil jeg nu ikke kalde det, for den bunke eventtokens, der er i spillet, har en ret dominerende plads i spillet og tilfører så meget tilfældighed, at det ødelægger min opfattelse af, hvad der er et abstrakt spil. Men det er umiddelbart det spil, jeg først tænker på, hvis jeg skal komme i tanke om semi-abstrakte spil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Stony »

På en skala fra et til ti, hvor meget generer følgende udsagn dig, hvis de hver især kommer fra en anden person end dig eller Jens:
(Begrund gerne hvorfor)

- Andrea er Jens' kone
- Jens er Andrea's mand
- Jeg vil altså spille med blå
- Slå på blå!
- Zombier? Arj, helt ærlig! :roll:
- Hva' så. Skal jeg introducere jer for fire-mands skak?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Stony wrote:På en skala fra et til ti, hvor meget generer følgende udsagn dig, hvis de hver især kommer fra en anden person end dig eller Jens:
Varmer du op til at se mig igen? ;)

Jeg går ud fra, at 1 er mindst generende og 10 mest.

10 - Andrea er Jens' kone (jeg gider ikke reduceres til et kønnet, sekundært objekt)
9 - Jens er Andrea's mand (kønnede begreber er stærkt overvurderede, og ud fra de udtalelser, der ofte kommer om, hvordan mænd er, så håber jeg ved den sødeste grød aldrig, at jeg møder én...)
2 - Jeg vil altså spille med blå (det er jo værst på personen selv, når vedkommende opdager, at jeg rykker rundt på hans/hendes brikker i løbet af spillet)
? - Slå på blå! (det kommer jo an på, om der menes brætspil eller politik ;))
1 - Zombier? Arj, helt ærlig! :roll: (folk med den indstilling bliver spist først, når invasionen kommer :twisted: )
1 - Hva' så. Skal jeg introducere jer for fire-mands skak? (det simple svar er 'nej', og så er den ikke længere)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Andrea wrote:
Stony wrote:På en skala fra et til ti, hvor meget generer følgende udsagn dig, hvis de hver især kommer fra en anden person end dig eller Jens:
Varmer du op til at se mig igen? ;)

Jeg går ud fra, at 1 er mindst generende og 10 mest.

10 - Andrea er Jens' kone (jeg gider ikke reduceres til et kønnet, sekundært objekt)
9 - Jens er Andrea's mand (kønnede begreber er stærkt overvurderede, og ud fra de udtalelser, der ofte kommer om, hvordan mænd er, så håber jeg ved den sødeste grød aldrig, at jeg møder én...)
2 - Jeg vil altså spille med blå (det er jo værst på personen selv, når vedkommende opdager, at jeg rykker rundt på hans/hendes brikker i løbet af spillet)
? - Slå på blå! (det kommer jo an på, om der menes brætspil eller politik ;))
1 - Zombier? Arj, helt ærlig! :roll: (folk med den indstilling bliver spist først, når invasionen kommer :twisted: )
1 - Hva' så. Skal jeg introducere jer for fire-mands skak? (det simple svar er 'nej', og så er den ikke længere)
Gosh, hvor fede spørgsmål Steen ... og til Andrea - hvad kan jeg sige, andet end, jeg har tillid til, at dine ryk er bedre end mine, så lad os fortsætte kampen om blå :D Det er kun en fordel for mig ... Dine svar i øvrigt er noget besynderlige ... men det burde jeg have vænnet mig til 8)

Hvad kan gøre dig meget meget irriteret, når du spiller brætspil ????
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Et spørgsmål mere herfra ... hvad går du ellers og sysler med i fritiden???
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote:Hvordan har du det egentlig med abstrakte spil, Andrea? Er der nogen du dyrker og nogle du finder anbefalelsesværdige?
Det meget korte svar er: jeg kan ikke fordrage abstrakte spil, og jeg undgår dem så vidt muligt :)
Hvis en smule tema (som i LotR) kan pifte et spil tilpas meget op til at du kan spille det, hvad syntes du så om: ChessBoxing?
frouvne, administrator

Image
Post Reply