Zombie State - Diplomacy of the dead

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Faerun »

The world is too late. The virus known as MV1 has gone global. You, the leader of your people, have moved quickly to consolidate your local governments in hopes that you are not too late to carve some chance of hope out of what appears to be none. Rushing to develop effective technologies and retrain your military against this new threat proves difficult but is your only chance at salvation. Resources will prove important and become continually scarce as MV1 continues to sweep through your territory. Do you have what it takes to keep your people alive? Or, better yet, can you eliminate the threat of the walking dead from your territory completely? Many technologies lay at your disposal if you test them successfully, but the true strength of these technologies lie in the versatile combinations that you choose to use. Will you rely on military strength, physics and science, or research medicine to find a cure? Perhaps your survival lies in utilizing combinations of these technologies. Either way your fallen countrymen have only one form of diplomacy and that is that they are at peace only when they are feeding. Feeding on you and your people and spreading the deadly MV1 viral infection. Welcome to The Zombie State: Diplomacy of the Dead.

Game Play:
You are the world leader of a group of nations. Each turn zombies feed and randomly spread throughout your territory, quickly reducing your population and increasing the number of zombies. At the beginning of the game you have no technologies or military that are effective against the viral threat on a worldwide scale. Each turn you must maximize the use of resources to draft and use military, test technologies, and then strategically use these successfully tested technologies. As the game progresses, outbreaks and the spread of zombies makes the game more difficult through a loss of population, resources, and freedom to act. However, if you have been an effective leader you will have developed effective technologies that you may use to try and eliminate the threat from your territory completely. Otherwise leaders will find the game ends with the total conversion of their population into the walking dead.


tilsyneladende det er en lidt ligesom Pandemic, men ikke "fully cooperative". Det lyder meget sjovt, og har fået gode reviews. Desværre er det kun i USA, så det er meget dyrt for at købe :(
Sidst spillet:

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Frouvne »

Jeg kiggede også sultent på det i nogle dage for det lyder rigtig interessant. Men der var lidt for mange, der klagede over for lang spilletid og som snakkede om behovet for at lave husregler til min smag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Mik »

Faerun wrote:Desværre er det kun i USA, så det er meget dyrt for at købe :(
Det skal såmænd nok komme til Europa - i et større antal end de 60 der er sendt til Essen.
Men det er simpelthen for dyrt at sende at spil i større antal med fly, og så er eneste anden mulighed skib - hvilket betyder at man er nødt til at vente på at en kæmpecontainer er fyldt op.
Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Faerun »

Ja, jeg har hørt af 60 spil i Essen, men desværre kan jeg ikke gå i år :(

Ah well...nok andre god spil :]
Sidst spillet:

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by glorn »

det har været ude i et stykke tid (jeg er nemlig selv ret interessseret i at få fingrene i det).

lavede lidt undersøgelser...

hvis man køber det og bruger shopusa. com kan man få det for ca. 500.

desuden er der en tysk spilleklub der indtil videre er deres officielle distributør i europa. de sælger det for ca. 600kr. (kan ikke lige huske hvad spilleklubben hedder, men har navnet i en mail et sted hvis nogen vil have informationen)

hvad jeg forstod på dem der udgiver det var de ikke helt oppe og køre over at udgive det i europa... men det vist 2 måneder siden ejg var i kontakt med dem, så det kan være de har ændret mening siden da.
David.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Andrea »

Her kommer en stor overraskelse:

Jeg har virkelig kigget længselsfuldt efter det spil.

Øj, hvor lyder det bare tiltalende... jeg vil dog gerne have lidt flere til at anmelde det, inden jeg smider penge i den retning, men uha hvor er det fristende bare at kaste sig ud i jagten på et eksemplar...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Frouvne »

Uden i øvrigt at ville reklamere for nogen, kunne det være, at man skulle tjekke Fantask's hjemmeside, hvor spillet sælges til 400,-:

http://www.fantask.dk/default.asp?id=1& ... temid=ZSG1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Uden i øvrigt at ville reklamere for nogen, kunne det være, at man skulle tjekke Fantask's hjemmeside, hvor spillet sælges til 400,-:

http://www.fantask.dk/default.asp?id=1& ... temid=ZSG1
Allan! Du er en snuskebasse!

(... og du burde næsten få procenter ;))
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by glorn »

det var søreme billigt.
David.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Stunke »

Shhhhhhhhhh!
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Mik »

Image
Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Zombie State - Diplomacy of the dead

Post by Faerun »

Bestilt!

Mange tak Frouvne!
Sidst spillet:

Image
Post Reply