Månedens bruger - april 2012: Sir William

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Lad mig starte med at ønske denne måneds bruger, Sir William, velkommen til den varme stol!

Lad os indledningsvis høre lidt om dit brugernavn. Hvor stammer det fra og hvorfor er det lige det, du anvender?

Som vanligt syntes jeg også, det kunne være interessant at høre lidt om din spilmæssige baggrund. Hvordan kom du i gang? Hvad er dine tidligste brætspilsmæssige erindringer? Hvem spillede du med og hvad spillede I? Hvordan har din interesse for spil udviklet sig gennem tiden?

Hvilke genrer af spil interesserer dig mest og hvad er det ved dem, der tiltaler dig?

Hvilket spil er dit favorit-spil igennem tiden og hvilket spil optager dig mest for tiden?

Og så kan jeg ikke står for fristelsen til at stille dig dine egne spørgsmål fra sidste måned, for at få en idé om, hvorfor du stillede dem:
Sir William wrote:[...]
Er du typen

1. der taber med maner, altså oprigtigt lykønsker modstanderen med et godt spil og siger, lad os tage et til

2. der taber med maner, altså lykønsker modstanderen med et godt spil, men samtidig koger indvendigt over at det kun held at personen vandt og du til enhver tid er en bedre spiller

3. der bliver sur når du taber, giver udtryk for at du er en klart bedre spiller end modparten, at modparten kun vandt fordi du var uheldig eller denne var heldig, og du meget gerne vil spille et spil igen for at bevise dette

4. der bliver så sur, at du rejser dig op fra bordet, bander over spillet og nogle total dårlige regler og det ikke var modpartens dygtig der gjorde udslaget, men derimod alt mulig andet

Er du typen

1. der vinder, men er mere opmærksom på hvordan dine modspillere reagerer og respekterer at de spillede godt og det var marginaler der afgjorde det hele

2. der vinder, roser dine modstandere for en god dyst men inderst inde tænker, at selvfølgelig vandt du for du er en bedre spiller

3. der vinder, rejser sig op og danser rundt, mens du synger "I am the champion" og efter 5 min. spørger om modparten er klar på et nyt spil

4. Springer op, råber direkte til modstanderne "Looooser", hoverer vildt og overdrevent, og virkelig ikke skjuler at du bare er bedre end dem til enhver tid.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Frouvne wrote:Lad mig starte med at ønske denne måneds bruger, Sir William, velkommen til den varme stol!
Mange tak, håber jeg kan svare på spørgsmålene på en tilfredsstillende måde og give ideer til uddybninger. Håber så også folk vil spille med mig efterfølgende :shock:
Frouvne wrote:Lad os indledningsvis høre lidt om dit brugernavn. Hvor stammer det fra og hvorfor er det lige det, du anvender?
Min søn hedder William, valgte at kalde ham det af historiske grunde da jeg går meget op i historie og gerne militærhistorie. Da han så er opkaldt efter bl.a. William (Wilhelm, men det fravalgte vi dog) Eroberen, syntes jeg det var ideelt at give ham en titel allerede fra barnsben ad (lillesøsteren omtales som Lady Ellen). Da jeg så skulle bruge et brugernavn, som jeg ville kunne huske og som klingede godt, valgte jeg Sir William. Glemmer jo aldrig min søn, så.....
Frouvne wrote:Som vanligt syntes jeg også, det kunne være interessant at høre lidt om din spilmæssige baggrund. Hvordan kom du i gang? Hvad er dine tidligste brætspilsmæssige erindringer? Hvem spillede du med og hvad spillede I? Hvordan har din interesse for spil udviklet sig gennem tiden?
Da jeg var barn fik jeg en del Alga spil af mine forældre i giver, men min familie var ikke sådan rigtig til at spille. Så det endte som regel med, at jeg spillede spil som Derby alene, da der heller ikke var mange af mine venner der gad det. Det var i den periode at Commodore 64 og Amiga kom frem, så det var lidt mere populært. At jeg så boede i Skævinge, som er en lille flække, gjorde det ikke meget bedre især når der ikke var noget der hed SFO og fritidshjem her. Mine første 10 år boede vi dog i Albertslund hvor jeg gik på fritidshjem og her var der en pædagog der lavede sine egne spil som vi spillede.

Da jeg så blev ældre blev jeg først introduceret til RISK, hvor jeg viste mine evner som strategeg ved at vinde hver gang jeg spillede det 8) (Behøver jo ikke være beskeden :oops: = Vi begyndte så at spille andre spil, satte mig en del ind i Mahjongg og spillede også nogle spil den vej. Det var faktisk gennem Dating.dk debatforum, at vi fik samlet folk til brætspil.

Mødte så min kone - Pernille - og lokkede hende med til nogle spilarrangementer hos en veninde jeg havde. Her blev jeg introduceret til Settlers of Catan. Dejligt spil, men så var jeg også fanget af interessen for de mere komplicere spil og havnede så herinde. Siden da, er min spilsamling blevet ændret fra partyspil til lidt mere avancerede.

Da vi flyttede her til Skævinge, fandt vi ud af, at vores naboer også er til brætspil. Så dem spiller vi en del med, så spiller vi en del med Robert herindefra efter han er kommet til byen og så slutteligt min veninde, som desværre nu bare bor i Svebølle.
Frouvne wrote:Hvilke genrer af spil interesserer dig mest og hvad er det ved dem, der tiltaler dig?
Kan bedst lide spil, hvor man skal planlægge sin træk mere langsigtet, altså satse på en strategi og så agere ud fra den. Altså strategispil, gerne også hvor man må genere hinanden eller forsøge at de andre ikke får succes. Det behøver ikke være de store brætspil, men spil som f.eks. Kamisado tiltaler mig meget, fordi jeg her kan planlægge mine træk langsigtet. Kan også godt lide krigspil, hvor jeg skal spille taktisk.
Så jeg kan reelt lide de fleste spil genrer så længe de udfordrer mig og giver mig en oplevelse.
Frouvne wrote:Hvilket spil er dit favorit-spil igennem tiden og hvilket spil optager dig mest for tiden?
For tiden er det mest High Frontier der optager mig mest, men ikke fordi jeg får det spillet, men fordi jeg læser reglerne og gør mig klar til en dag at få det spillet. Har ikke noget reelt favoritspil, men Settlers of Catan er nok et af dem jeg har spillet mest og givet mange oplevelse. Men kan også nævne spil som "Rise of empires", "Thundestone", "Cuba", "Arkham Horror", "Innovation" og Ticket to Ride" som spil jeg har hygget mig meget med.

Og så kan jeg ikke står for fristelsen til at stille dig dine egne spørgsmål fra sidste måned, for at få en idé om, hvorfor du stillede dem:
Sir William wrote:[...]
Er du typen

1. der taber med maner, altså oprigtigt lykønsker modstanderen med et godt spil og siger, lad os tage et til

2. der taber med maner, altså lykønsker modstanderen med et godt spil, men samtidig koger indvendigt over at det kun held at personen vandt og du til enhver tid er en bedre spiller

3. der bliver sur når du taber, giver udtryk for at du er en klart bedre spiller end modparten, at modparten kun vandt fordi du var uheldig eller denne var heldig, og du meget gerne vil spille et spil igen for at bevise dette

4. der bliver så sur, at du rejser dig op fra bordet, bander over spillet og nogle total dårlige regler og det ikke var modpartens dygtig der gjorde udslaget, men derimod alt mulig andet

Er du typen

1. der vinder, men er mere opmærksom på hvordan dine modspillere reagerer og respekterer at de spillede godt og det var marginaler der afgjorde det hele

2. der vinder, roser dine modstandere for en god dyst men inderst inde tænker, at selvfølgelig vandt du for du er en bedre spiller

3. der vinder, rejser sig op og danser rundt, mens du synger "I am the champion" og efter 5 min. spørger om modparten er klar på et nyt spil

4. Springer op, råber direkte til modstanderne "Looooser", hoverer vildt og overdrevent, og virkelig ikke skjuler at du bare er bedre end dem til enhver tid.
Har markeret de svar med rødt, der passer bedst på mig.

Tro mig, hader at tabe for jeg er konkurrencemenneske uden lige og har aldrig - hverken i spil eller sport - tabt med vilje. Jo, når jeg dyster mod børn fordi det skal være positivt for dem at spille eller dyste.

Så jo, når jeg taber så kører hjernen på højtryk for at analysere spillet, hvad jeg gjorde galt og hvad jeg skulle have gjort anderledes. Er meget analytisk anlagt i alle henseender og i særdeleshed når det gælder spil. Analyser spil før, under og efter når jeg spiller. Men har dog så megen pli, at jeg også lægger mærke til folk følelser når og hvis jeg vinder :P Så jeg koger nok ikke indvendigt, måske et voldsomt ord men tro mig, jeg analyserer hvert et træk og hver en beslutning jeg foretog i spillet også selv om det var for sjov.

Er af den overbevisning, at der ikke er nogen der synes det er sjovt at tabe. Synes det er ok, at have den holdning til det, måske ikke så "politisk" korrekt, men det er sundt med vindermentalitet! 8)

Så mine spørgsmål de sidste 2 måneder var også for at finde ud af, hvordan folk egentlig er som spillere. Lidt provokerende måske, men spil kan jo forsat være sjovt selv om nogle involvere sig mere i de enkelte spil end andre.

Fik en historie en gang om, at problemet med danskere var, at vi var for flinke når det galt konkurrencer og inden for erhverslivet. Som danskere gik vi nemlig meget op i, at vi ikke måtte tro vi var bedre end alle andre, da vi så ville blive ramt af Janteloven.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Sir William wrote:[...] Da jeg var barn fik jeg en del Alga spil af mine forældre i giver, men min familie var ikke sådan rigtig til at spille. Så det endte som regel med, at jeg spillede spil som Derby alene, da der heller ikke var mange af mine venner der gad det. Det var i den periode at Commodore 64 og Amiga kom frem, så det var lidt mere populært. At jeg så boede i Skævinge, som er en lille flække, gjorde det ikke meget bedre især når der ikke var noget der hed SFO og fritidshjem her. Mine første 10 år boede vi dog i Albertslund hvor jeg gik på fritidshjem og her var der en pædagog der lavede sine egne spil som vi spillede. [...]
Spiller du stadig Derby alene? :wink: Det er rigtig mange år siden jeg har spillet Derby og har kun spillet det få gange, men jeg husker, at jeg var ret positivt overrasket over det. Men ligefrem spille det alene... Lavede du selv solo-regler til det? Og er det i givet fald noget, du også siden har praktiseret med andre spil?

Spillede du også Commodore 64 og/eller Amiga eller holdt du dig til brætspillene? Hvilke var i givet fald dine favorit-spil til den gode gamle brødkasse (C64)?

Og så er - også du fra Vestegnen! :D Jeg er selv vokset op i Albertslund, så af ren nysgerrighed kunne det da være interessant at høre hvilken skole du gik på? Er du stadig præget af din tid på Vestegnen og dermed en trofast støtte af BIF?
Sir William wrote:[...] Det var faktisk gennem Dating.dk debatforum, at vi fik samlet folk til brætspil. [...]
Overraskende svar...
Sir William wrote:[...] Siden da, er min spilsamling blevet ændret fra partyspil til lidt mere avancerede. [...]
Hvilket spil regner du for tiden som det mest avancerede i din samling? Spiller du det? Hvilke partyspil har du holdt fast i, som stadig bliver spillet?
Sir William wrote:[...] spil som f.eks. Kamisado tiltaler mig meget, fordi jeg her kan planlægge mine træk langsigtet. [...]
Det har jeg på et tidspunkt overvejet at anskaffe mig... og så blev det alligevel aldrig til noget. Det lyder rigtig interessant men ser mildest talt meget plastik-agtigt ud. Hvor højt rangerer spillet på din rangliste over abstrakte to-spillers spil og i givet fald det ikke lægger alle andre bag sig, hvilke er dine top-favoritter her?
Sir William wrote:[...] Fik en historie en gang om, at problemet med danskere var, at vi var for flinke når det galt konkurrencer og inden for erhverslivet. Som danskere gik vi nemlig meget op i, at vi ikke måtte tro vi var bedre end alle andre, da vi så ville blive ramt af Janteloven.
Man kan vel godt spille for at vinde, uden at det behøver ødelægge det gode humør, når det nu alligvel ikke lykkes?! Og begrebet håne-retten har vel også en central placering, når danskere spiller?! Sidstnævnte kan vel tyde på, at vi ikke tager det så alvorligt, men at vi nok skal sørge for at gnide salt i såret; altså at nederlaget ikke er uden betydning, men på den anden side heller ikke betyder alt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Frouvne wrote:Spiller du stadig Derby alene? :wink: Det er rigtig mange år siden jeg har spillet Derby og har kun spillet det få gange, men jeg husker, at jeg var ret positivt overrasket over det. Men ligefrem spille det alene... Lavede du selv solo-regler til det? Og er det i givet fald noget, du også siden har praktiseret med andre spil?
Når jeg spillede alene, varetog jeg bare flere roller i spillet. Så jeg spillede bare flere personer og hver person sin forkærlighed og mentalitet :twisted: Nu spiller jeg det nogle gange sammen med Pernille, hun er hestepige og er kommet en del på galopbanen.
Frouvne wrote:Spillede du også Commodore 64 og/eller Amiga eller holdt du dig til brætspillene? Hvilke var i givet fald dine favorit-spil til den gode gamle brødkasse (C64)?
Mine forældre gav mig en Commodore 128, den avancerede model af 64´eren. Jeg spillede rigtig mange gode spil, et af dem var Pirates men også Great Giana Sisters og en del simulatorspil. Elskede den slags spil, havde et hvor jeg fløj en F14 Tomcat. Solgte den så for et par år siden, maskinen er jo blevet rent samlerobjekt.
Frouvne wrote:Og så er - også du fra Vestegnen! :D Jeg er selv vokset op i Albertslund, så af ren nysgerrighed kunne det da være interessant at høre hvilken skole du gik på? Er du stadig præget af din tid på Vestegnen og dermed en trofast støtte af BIF?
Vi boede i Lærkens kvarter de første år af mit liv, men flyttede ud i Godthåbsparken i 1978, hvor jeg så gik på Teglmoseskolen samt det dertil tilknyttede fritidshjem.

Er ikke den store fodboldfan, men har faktisk altid støttet AGF og hvorfor, det ved jeg ikke. Det er bare dem jeg støtter, hvis jge skal vælge. Har været til en superligakamp i mit liv. :oops: Det siger mig ikke noget. Er mere til amerikansk fodbold.
Frouvne wrote:
Sir William wrote:[...] Det var faktisk gennem Dating.dk debatforum, at vi fik samlet folk til brætspil. [...]
Overraskende svar...
Ja ikke, men der skete mange sjove ting derinde der ikke relaterer sig til dating.
Frouvne wrote:Hvilket spil regner du for tiden som det mest avancerede i din samling? Spiller du det? Hvilke partyspil har du holdt fast i, som stadig bliver spillet?
Det mest avancerede er nok High Frontier og det partyspil som er mest populært er nok, PBX, Bezzeerwisser eller Skiber er ladet med.....
Frouvne wrote: Det har jeg på et tidspunkt overvejet at anskaffe mig... og så blev det alligevel aldrig til noget. Det lyder rigtig interessant men ser mildest talt meget plastik-agtigt ud. Hvor højt rangerer spillet på din rangliste over abstrakte to-spillers spil og i givet fald det ikke lægger alle andre bag sig, hvilke er dine top-favoritter her?
Spiller det kun inde på Yucata, men enig i at det ser billigt ud som køb. Men super spil. Det er nok det 2 spillers spil som jeg har højst på min liste, men da vi spiller meget alene herhjemme så er det som regel Innovation eller Arkham Horror vi spiller. Har dog nogle af Kosmos 2 player serien som vi ikke har fået prøvet endnu.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by chr88 »

Jeg vil egentlig også gerne stille dig nogle spørgsmål :)

Er du mest til lange, tunge spil, eller til "små" spil, der tager ca. 1-1½ time?

Du siger, dit yndlingsspil er High Frontier, men på BGG har du kun ratet to spil 9, Settlers of Catan og Small World. Hvad skyldes det? :)

Hvad er det værste spil, du har prøvet?

Ifølge BGG ejer du 55 spil - regner du med, at din spilsamling vil forøges hvert år?

Du har, igen ifølge BGG (beklager at jeg er sådan en stalker... :lol: ), kun ét spil markeret som tidligere ejet, nemlig Beowulf: TBG; hvorfor har du skilt dig af med det?

Du har kun ratet tre spil 6 på BGG - er der virkelig ingen spil, du synes er ringe, og som du ikke vil spille igen?

Kan du bedst lide at spille spil med 2-3 personer eller med mange personer?

Hvad er din holdning til udvidelser?

Hvad er din holdning til promos?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Sir William wrote:Når jeg spillede alene, varetog jeg bare flere roller i spillet. Så jeg spillede bare flere personer og hver person sin forkærlighed og mentalitet :twisted: Nu spiller jeg det nogle gange sammen med Pernille, hun er hestepige og er kommet en del på galopbanen. [...]

Hvilken af disse roller er det så du træder ind i, når du spiller sammen med Pernille? :lol:

Sir William wrote:[...] Mine forældre gav mig en Commodore 128, den avancerede model af 64´eren. Jeg spillede rigtig mange gode spil, et af dem var Pirates men også Great Giana Sisters og en del simulatorspil. Elskede den slags spil, havde et hvor jeg fløj en F14 Tomcat. Solgte den så for et par år siden, maskinen er jo blevet rent samlerobjekt. [...]

*Gisp* Hvordan kunne du dog skaffe dig af med den? Jeg har stadig min gamle rugbrødskasse (C64) og har haft stor fornøjelse af at finde den frem med års mellemrum. Og jeg er sikker på, at et spil som Great Giana Sisters ville kunne spilles med stor fornøjelse den dag i dag. Nogle spil er naturligvis håbløst forældede men andre holder overraskende godt. Spørgsmålet er nok snarere hvordan ens arme ville have det efter en aften i selskab med de gamle Arcade-joysticks, men det må jo næsten komme an på en prøve!

Sir William wrote:[...] Er ikke den store fodboldfan, men har faktisk altid støttet AGF og hvorfor, det ved jeg ikke. Det er bare dem jeg støtter, hvis jge skal vælge. Har været til en superligakamp i mit liv. :oops: Det siger mig ikke noget. Er mere til amerikansk fodbold. [...]

Har du så spillet nogle brætspil omhandlende Amerikansk fodbold?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

chr88 wrote: Er du mest til lange, tunge spil, eller til "små" spil, der tager ca. 1-1½ time?
Kan rigtig godt lide de lange spil, hvis spillet er det værd. Et spil der bare er langt fordi det skal være langt, men man som spiller ikke føler behovet for det, er ikke det værd. Men korte spil kan også være sjove, hvis det sker nok. Så jeg er ikke så kritisk omkring varigheden af spillene.
chr88 wrote: Du siger, dit yndlingsspil er High Frontier, men på BGG har du kun ratet to spil 9, Settlers of Catan og Small World. Hvad skyldes det? :)
Har kun spillet High Frontier en enkel gang og så læst en masse, så det er måske lidt meget at kalde det mit yndlingsspil. Det er et af de spil som jeg sætter megen pris på at have i min samling og jeg synes det er sjovt at studere, fordi der er så meget mere i det end bare et spil. Settlers of Catan og Smallworld har jeg ratet højt, fordi det er 2 spil der er sjove, nemme at spille og kan give en god stemning.
chr88 wrote: Hvad er det værste spil, du har prøvet?
Synes ikke rigtig jeg kan svare på det, der er nogle spil som har skuffet mig, men så har jeg så også kun prøvet dem en enkel gang. Det kommer jo også meget an på, hvem man spiller mod og med.
chr88 wrote: Ifølge BGG ejer du 55 spil - regner du med, at din spilsamling vil forøges hvert år?
Ja, jeg ville gerne men måske konen er af en anden opfattelse. Har også den holdning, at jeg ikke bare vil købe spil for at købe dem, der skal også være en mulighed for at jeg spiller dem.
chr88 wrote: Du har, igen ifølge BGG (beklager at jeg er sådan en stalker... :lol: ), kun ét spil markeret som tidligere ejet, nemlig Beowulf: TBG; hvorfor har du skilt dig af med det?
Helt i orden, at overvåge mig. Jeg valgte så efter nøje overvejelse, at sætte nogle af mine spil til salg på mit arbejde. Der var så en kollega der var interesseret i, at købe det og så solgte jeg det til ham. Har også haft andre spil, men er generelt dårlig til at skille mig af med noget jeg har anskaffet og så var det også først op til Secret Santa 2011 at jeg fik lavet min liste over spil i min samling. Solgte det, fordi at jeg ikke kunne overbevise nogen om, at vi skulle spille det og havde vundet det i forbindelse med et fægtestævne hvor Boardgamer.dk havde været sponsor.
chr88 wrote: Du har kun ratet tre spil 6 på BGG - er der virkelig ingen spil, du synes er ringe, og som du ikke vil spille igen?
Jo, der er da spil som jeg ikke har behov for at spille igen, men liste omfatter primært de spil som jeg har og som jeg lige kunne huske da jeg lavede listen.
chr88 wrote: Kan du bedst lide at spille spil med 2-3 personer eller med mange personer?
Kommer meget an på spillet, men umiddelbart er jeg ganske tilfreds med bare at være mellem 2-4 spillere, men spil hvor det giver mening med flere, der er det også fint med mig.
chr88 wrote: Hvad er din holdning til udvidelser?
Hvis de bringer eller giver noget nyt til det oprindelige spil, så synes jeg det er super. Men en udvidelse som ikke giver mere eller som reelt kunne have været en del af grundspillet, dem kunne jeg godt være foruden men igen, de er jo dejlige at have.
chr88 wrote: Hvad er din holdning til promos?
Synes det er ærgerligt, at noget kun er forbeholdt de få. Nogle af dem kan selvfølgelig købes på nettet, mens andre kræver at du har været fysisk til stede. Lidt ærgerligt, men det giver også ens samling et mere unikt præg. Så det er både lidt for og lidt imod.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Frouvne wrote:Hvilken af disse roller er det så du træder ind i, når du spiller sammen med Pernille? :lol:
Kan fremmane den ondeste latter når jeg spiller og især når jeg spiller Monopoly, den kender Pernille til. Jeg kan spille alle slags roller når vi spiller, kommer meget an på hvilken spil vi spiller og især hvordan spillet udarter sig. Men er generelt et stort legebarn og det kommer som regel til udtryk når vi spiller. Når det bare er os der spiller, så er det lidt hyggeligt og vi får snakket om dagen samt planlagt lidt fremad. Men så snart vi spiller mod andre, så er der ingen af os der er blege for at manipulere eller stikke knive i ryggen på hinanden. Nok også derfor vi begge gerne vil prøve at spille Diplomacy. Vi minder meget om hinanden i vores måde at spille på.
Frouvne wrote: *Gisp* Hvordan kunne du dog skaffe dig af med den? Jeg har stadig min gamle rugbrødskasse (C64) og har haft stor fornøjelse af at finde den frem med års mellemrum. Og jeg er sikker på, at et spil som Great Giana Sisters ville kunne spilles med stor fornøjelse den dag i dag. Nogle spil er naturligvis håbløst forældede men andre holder overraskende godt. Spørgsmålet er nok snarere hvordan ens arme ville have det efter en aften i selskab med de gamle Arcade-joysticks, men det må jo næsten komme an på en prøve!
Tro mig, det var nu heller ikke nogen nem beslutning. Koblede den nogle gange til mit gamle fjernesyn og spillede nogle af de gamle spil. Havde nogle rigtig gode til båndoptageren, men ingen af mine båndoptagere virkede mere. Tror nu mest den blev solgt grundet mangel på plads og fordi jeg antog, at der måske var nogle der ville bruge den mere end mig. Havde en hel stak joystik, desværre var det kun mit arkade der virkede til sidst. Puha, brugte mange penge på joystik den gang, de havde en kort levetid.
Frouvne wrote: Har du så spillet nogle brætspil omhandlende Amerikansk fodbold?
Findes der nogen? Har spillet en del fantasy league på nettet de sidste mange år og også været defensiv koordinator og head Coach for et irsk eget hold på noget der hedder goallineblitz.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Frouvne »

Sir William wrote:[...]
Frouvne wrote: Har du så spillet nogle brætspil omhandlende Amerikansk fodbold?
Findes der nogen? Har spillet en del fantasy league på nettet de sidste mange år og også været defensiv koordinator og head Coach for et irsk eget hold på noget der hedder goallineblitz.
Det gør der naturligvis. Selv har jeg været lidt fristet af Stephen Glenns 1st & Goal men har dog modstået fristelsen. Andre titler, som jeg heller ikke har prøvet er: Pizza Box Football, Football Strategy, Paydirt, Strat-o-Matic Football, GoLong Football Dice Game, Card Football, Statis Pro Football, APBA Pro Football og så er der naturligvis titler som Blood Bowl og BattleBall, hvor vi bevæger os over i en futuristisk verden, men som tydeligt også er inspireret af Amerikansk Football.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Robert »

Dette har ikke så meget med brætspil at gøre, men jeg er født nysgerrig.

Hvordan gik det til at du blev træner i Fitness boksning - og har du været trænet andre steder end Skævinge?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Robert wrote:Dette har ikke så meget med brætspil at gøre, men jeg er født nysgerrig.

Hvordan gik det til at du blev træner i Fitness boksning - og har du været trænet andre steder end Skævinge?
Svarer på alle spørgsmål og kommer der nogen jeg ikke vil svare på, så skal jeg nok skrive hvorfor jeg ikke vil svare.

Men dette her vil jeg gerne svare på.

Da jeg var færdig med min uddannelse havde jeg en periode, hvor jeg ville dyrke noget sport. Forsøgte først at genoptage håndbold som jeg havde spillet som ung, men min højde og bredde gav mig en del blå mærker da modspillerne både var højere og breddere end mig. Så det droppede jeg igen.

Havde så nogle rygproblemer og min fysioterapeut anbefalede mig fitness. Så jeg startede i det lokale center - Hillerød - først med spinning under Pernille Svarres kyndige hånd og da jeg ikke længere følte det gav noget, begyndte jeg på fitnessboksning i centeret. Samtidig startede P. Svarre en fægteklub op i Hillerød. Så pludselig gik jeg til fitnessboksning 2 gange om ugen og fægtede 2 gange om ugen plus cyklede landevej 1 gang om ugen og giv til kickboksning 1 gang. (havde faktisk kun fri om lørdagen, hvis der ikke var konkurrence i fægtning).

Efter et stykke tid, blev jeg tilbudt muligheden at blive fægteinstruktør og fik en uddannelse heri. Fik så også mit eget hold, hvor jeg skulle undervise unge i konditionstræning, kropstræning og mental balance, da det er det jeg brænder for i sport. Hvis man får styr på det, så kan man altid efterfølgende finpudse sine evner i den aktuelle sport. Så jeg stiller jeg store krav til dem som kommer til min træning men på en hyggelig måde. De unge der kom, brændte så også efter at komme i form og kunne acceptere, at jeg stillede krav til dem.

For 2 år siden startede fitness op i Skævinge og jeg fik tilbudt muligheden for at starte en fitnessboksehold op efter mine egne præmisser, hvilket passede mig godt, da jeg jo nu boede i Skævinge og 5 min fra centeret. Det ville give mig lidt mere tid sammen med familien.

Nå ja, er ikke så god til at fatte mig i korthed :P
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Robert »

Sir William wrote:Nå ja, er ikke så god til at fatte mig i korthed :P
Jeg synes nu at det var en passende længde. Tak for svaret.

Du er god til at være træner i noget sådant. Det er lidt synd at du ikke hat noget nu, men der kan jo komme en mulighed senere.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Robert wrote:
Sir William wrote:Nå ja, er ikke så god til at fatte mig i korthed :P
Jeg synes nu at det var en passende længde. Tak for svaret.

Du er god til at være træner i noget sådant. Det er lidt synd at du ikke hat noget nu, men der kan jo komme en mulighed senere.
Er faktisk blevet hyret igen, skal dele et hold under St. Lyngby idrætsforening efter sommerferien. Bliver under deres gymnastikafdeling og hold på op til 45 personer.

Bliver anderledes, så må vi jo se hvordan det går.

Tak for de pæne ord.! :oops: :oops:
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Andrea »

Sådan apropos fitnessboksning... hvor lang tid mener du så, at man bør bruge på opvarmning?

Har du prøvet crossfit - og hvad synes du i så fald om det?

Hvad er din yndlings-tvserie?

Hvad er den perfekte brætspilsaften? (gerne hvem, hvilket/hvilke spil, hvilke omgivelser m.m.).

Hvilke tre ting ved andre folk kan irritere dig, når du spiller brætspil?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens bruger - april 2012: Sir William

Post by Sir William »

Andrea wrote:Sådan apropos fitnessboksning... hvor lang tid mener du så, at man bør bruge på opvarmning?
Mit program har altid været 30 min opvarmning, 30 træning og 15 min nedkøling med udstræk og meditation. Så jeg mener, at 30 min opvarmning er en god ting. Varirer så i min indgang til opvarmning, så det både kan være leg, konkurrence eller ondt :twisted:
Andrea wrote:Har du prøvet crossfit - og hvad synes du i så fald om det?
Nej, har faktisk aldrig prøvet det, men det bliver noget i den stil jeg skal undervise i fremover. Min "makker" er crossfit intruktør og vores hold bliver en kombination af min træning og hendes.
Andrea wrote:Hvad er din yndlings-tvserie?
Elsker krimier, så umiddelbart er det Sherlock Holmes, Barnaby eller CSI. Men i øjeblikket ser vi en del Big Bang Therory og Dr Who. Men så Space: above and beyond da den gik ligesom jeg fulgte med i Hornblower og Band of brothers. Så jeg har nok ikke nogen yndlings, men bare de fanger mig. Desværre er jeg begyndt ikke at se serie, hvor det er nødvendigt at se alle afsnit, da det ikke altid lykkedes mig at huske de kommer eller jeg ikke har mulighed for det. Så i øjeblikket skal det helst være nogen som afsluttes gang til gang..
Andrea wrote:Hvad er den perfekte brætspilsaften? (gerne hvem, hvilket/hvilke spil, hvilke omgivelser m.m.).
Har egentlig ikke nogen krav om hvem jeg skal spille med, men bare rammerne er perfekte og det er nogen personer som jeg har det godt at være sammen med og som jeg også kan snakke om andet med end bare spillet. F.eks. kan jeg godt lide at snakke historie og gør det gerne i relation til spil. Har dog erfaret, at nogle spil passer bedst sammen med en slags mennesker og andre med nogle andre.
Det må gerne være hyggelige rammer, børnene passet ude og gerne hjemme i min egen stue (slapper altså bedst af hjemme hos mig selv) dog ikke et krav. Så må det gerne starte tidligt, omkring middag med nogle hyggelige spil mens der nydes en kop kaffe/the med lidt lækkert til. Så skal der være plads til en god middag med rødvin. Efter middagen fortsætte med at spille, mens der nydes en glas rom, cognac eller whisky.

En sådan dag synes jeg det er sjovest, at spille de lidt længere spil hvor man bruger tid på at bygge noget op og så udfolde sig. Men generelt er jeg åben for de fleste spil med få undtagelser.

Så alt i alt, hyggelige rammer og hyggelige mennesker.
Andrea wrote:Hvilke tre ting ved andre folk kan irritere dig, når du spiller brætspil?
Folk som ikke følger med i spillet, så man skal informere dem om hvad der er sket eller skal forklare dem, den samme regel flere gange i et spil fordi de har glemt det fra sidst det blev forklaret.
Folk som snakker om alt andet, når reglerne bliver forklaret hvilket så som regel medfører ovenstående.
Folk som giver op tidligt i spillet, gerne inden for de første par runder og dermed ikke involverer sig rigtigt i spillet.
Post Reply