Dreadball, snart faerdig som kickstarter.

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Dreadball, snart faerdig som kickstarter.

Post by Stunke »

http://www.kickstarter.com/projects/174 ... e?ref=card
og
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ports-game

De har nu skrabet 459.000$ sammen, ud af de 20.000$ de skulle bruge!
Jeg har bestilt en kopi og glaeder mig RET meget til at se hvad det bliver til.

Selv var jeg rimelig glad for blood bowl, men kunne aldrig helt holde styr paa et helt hold ad gangen, og jeg synes at mange af reglerne for modifiers og andet var ret rodede. I dreadball virker det meste til at vaere meget mere lige til, der er flere maader at score maal paa og hele opstillingen bliver ikke nulstillet naar man scorer saadan som det goer i blood bowl, saa hvis hele ens eget hold staar nede paa baglinjen naar bolden bliver givet op igen, saa staar de der nok ogsaa stadigvaek naar modstanderen har scoret et maal tilbage.
En spiller i skadesboksen kommer tilbage paa et helt bestemt tidspunkt. Folk er KO i 3, 2 eller 1 runde afhaengig af hvor mange stryg de har faaet. Det er ikke paa 4+ pr. mand, hvilket altid var noller.

Holdene er mindre, hver spiller kan rykkes flere gange fordi holdet som et samlet hele har et antal actions de skal overstaa, det forsvarende hold mister ikke deres tur foerste gang en af dem falder paa halen, ens tur slutter kun hvis man er i besiddelse af bolden og taber den.

Det kan godt vaere at Mantic paastaar at det ikke er et rip-off, men i mine oejne ligner det et blatant rip-off. De har stjaalet alt hvad jeg kunne lide ved blood bowl og har barberet en masse pis vaek. Det virker endda til at man kan spille uden det der random deck med kort saa man ogsaa slipper for det, hvilket bare goer det hele endnu mere interessant i mine oejne.

Er der andre der har kig paa Dreadball?
It's about playing games, not owning games.
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Dreadball, snart faerdig som kickstarter.

Post by Anders H. Pedersen »

Jeg synes nu ikke der er tale om et blatant rip-off.
Godt nok er de begge sportssimulatorer, men der er jo tale om hver sin sportsgren.
DreadBall er mere inspireret af ishockey end af amerikansk fodbold. Holdene er mindre og hastigheden højere.
Men selvfølgelig kan man finde ligheder hvis man gerne vil.
Personligt synes jeg det er ærgerligt at man satser på klassiske racer til de 4 teams i første sæson. Men heldigvis laves der da om på den del med de foreløbigt 5 andre teams der kommer næste år!

Anyways, jeg ville egentligt ikke diskutere ligheder og forskelle...

Jeg kan se du bor på Østerbro?
Jeg bor på Nørrebro og har købt et eksemplar. En af mine venner har også lagt billet ind på et spil. Så jeg håber på at der er flere spillere i København som er friske på DreadBall. Lad os se hvad der kommer af svar på tråden og så prøve at banke en eller anden form for organiseret spil op, når spillet udkommer!
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Dreadball, snart faerdig som kickstarter.

Post by Stunke »

Det kunne sikkert vaere skaeg'
Mit universitetsskema er mildest talt smadret, men jeg har helt sikkert lyst til at spille ogsaa selvom jeg ikke altid har tid til at spille.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply