BGG Secret Santa 2013 er startet

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

Har fået en fra Canada. Hvad med jer andre?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BACON! »

Jeg har en spanier som er super glad for wargames.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Mit BGG target bor i Chile, og har 441 spil på sin ønskeliste!

Mit RPGGeek target bor i USA, og har 151 rollespilsting på sin ønske liste!

Det skal nok blive sjovt :twisted:
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

Min canadier har kun 12 spil på sin ønskeseddel og kun 3 af dem er under "must have", så det begrænser kreativiteten lidt. Men fair nok, så er jeg da sikker på at jeg giver ham noget han virkelig vil have.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Goblen »

Fik en fra Østrig :-) Har allerede bestilt det han skal have - han havde mange spil på, og et der passede perfekt ind i kategorien.

Nu skriver i RPGeek. Er jeg meldt på det når jeg har meldt mig til standarden eller kræver det en ekstra tilmelding? (det håber jeg lidt for det er ikke så meget i min interesse at hverken give eller modtage).

Hvad er succesraten på at modtage spil? Er der mange svindlere der scorer gratis spil og intet sender ud?
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BACON! »

RPGeek har deres egen secret santa.
Der er altid nogen klovne som ikke sender noget, men det er heldigvis meget meget få. Der er en flok "backup santas" som træder til hvis nogen bliver snydt; resultatet bliver som regel at dem som bliver snydt af deres originale santa, bliver overdynget med gaver af en backup santa.
Desværre kan man ikke helgardere sig mod svindlere, men det hjælper nok at man skal sende sin kvittering til BGG i år.

Mit target har markeret omkring 25 spil på sin wishlist som han mener er realistiske at få fat i. Det er nok meget godt for noget af det han ønsker sig er f.eks. The Game of War. Billederne til det er copyrighted af et auktionshus, så det er nok ikke lige til at skaffe.
Jeg har købt et par andre spil til ham i stedet :)
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Mads321 »

Hej har fået et par fra Finland.

Den halvdel af parret, som jeg har fået, har absolut intet på sin profil, men henviser til den anden parts ønskeliste, men at denne ikke nødvendigvis er udtryk for personens smag.

Så jeg har frie hænder til at være lidt kreativ - helt perfekt!
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Havde forventet en fra Nordamerika, men fik en fra Sverige med 45 spil på sin ønskeseddel. Har allerede skrevet til personen fra Santa profilen.

Angående succesraten, har jeg ikke hørt noget negativt, men med det nye tiltag omkring dokumentation, kan det jo ske.

Dog plejer der at være nogen som kun giver og dermed supplerer op hos dem som "snydes".
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

RPGgeek santa hedder Cthanta Claus, og han er ikke nogen rar mand. Men alligevel plejer han at bringe gaver til mig. Og du har gættet rigtig at det kræver en separat tilmelding. Nemmest at finde hvis man følger med på http://rpggeek.com.

Mht. at snyde, så har jeg været med siden 2007, og er aldrig blevet snydt. Jeg har fået større, eller mindre, gaver, men har altid fået noget fra min ønskeliste. Sidst år havde min Santa lidt svært ved at finde ud af at handle uden for USA, så det endte med at han sendte €100 via paypal, og så købte jeg selv i UK. Ikke så spændende, men til gengæld fik jeg mere end jag havde regnet med.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Goblen »

Tak for tilbagemeldingen :-) Fedt med et koncept der virker stort set alene på tillid. Det opleves ikke så tit. Har jo ikke været med til dette før, men det bliver sjovt at se hvad der sker.

Bestilte hos en udbyder i Tyskland der sendte for 2 euro til Østrig. Det gav mere plads på budgettet til et større spil :-) Samtidig pakkede han det gratis ind, så jeg købte et stort i stedet for flere små.
shadowdale
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Fri Feb 10, 2012 8:08 am

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by shadowdale »

Jeg har fået en fra Portugal og stort set ALLE spillene på hans wishlist er helt nye og ikke nødvendigvis kommet i butikkerne endnu. De fire sites han selv linker til havde i hvert fald næsten ingen af dem.

Der ud over så henviser han kun til butikker i Spanien, Frankrig og Tyskland, så det bliver ikke helt billigt at sende.

Nogen af jer der ved hvor man kan købe:
Might & Magic Heroes
Eldritch Horror
Dark Darker Darkest
Hegemonic
Lewis & Clark
Zombicide: Toxic City Mall
Duel of Ages II
Francis Drake

    Glass Road
    City of Iron
    A Study in Emerald
    Bruxelles 1893
    netsapiens
    1000+ indlæg
    1000+ indlæg
    Posts: 1595
    Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
    Location: 3660

    Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

    Post by netsapiens »

    shadowdale wrote:Jeg har fået en fra Portugal og stort set ALLE spillene på hans wishlist er helt nye og ikke nødvendigvis kommet i butikkerne endnu. De fire sites han selv linker til havde i hvert fald næsten ingen af dem.

    Der ud over så henviser han kun til butikker i Spanien, Frankrig og Tyskland, så det bliver ikke helt billigt at sende.

    Nogen af jer der ved hvor man kan købe:
    Might & Magic Heroes
    Eldritch Horror
    Dark Darker Darkest
    Hegemonic
    Lewis & Clark
    Zombicide: Toxic City Mall
    Duel of Ages II
    Francis Drake

      Glass Road
      City of Iron
      A Study in Emerald
      Bruxelles 1893
      Hvis det kniber, så tag lige fat i mig. Jeg får Dark, Darker, Darkest i næste uge, og jeg har Francis Drake og City of Iron på lager. Eldritch Horror kommer først i december, så den bliver svær at nå. Det samme med Zombicide.

      Vi kan sikkert arrangere noget med at jeg giver lidt rabat, så det hele ikke bliver ædt op af fragt. Det er jo jul :)
      slå på tråden på claus@boardgamer.dk hvis du vil se på sagen.
      Sjov > regler .... HVER gang
      Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
      User avatar
      Sir William
      1000+ indlæg
      1000+ indlæg
      Posts: 1986
      Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
      Location: Skævinge

      Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

      Post by Sir William »

      Wuhuuu, fik en mail fra min SS. Sendt kl. 4.30 i nat.

      SS ville vide om alle butikker solgte engelske spil eller om det krævede særlig bestilling. Så ville SS vide om sælgerne snakkede engelsk, tysk eller latin. Gør du det, Claus?

      Kun min anden gang jeg er med, men første gang jeg hører fra min SS.

      Min wishlist omfatter også en del af de nye spil, så har tilbudt min SS at opdatere listen.
      netsapiens
      1000+ indlæg
      1000+ indlæg
      Posts: 1595
      Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
      Location: 3660

      Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

      Post by netsapiens »

      Som sproglig student af den gamle skole er jeg rent faktisk uddannet i latin. Og min bedre halvdel er flydende i tysk, ligesom jeg er flydende i engelsk. Så jeg tror vi kan klare det meste :)
      Last edited by netsapiens on Fri Nov 15, 2013 7:28 pm, edited 1 time in total.
      Sjov > regler .... HVER gang
      Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
      User avatar
      Fod
      100+ indlæg
      100+ indlæg
      Posts: 116
      Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
      Favoritspil: Tash-Kalar
      Location: København
      Contact:

      Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

      Post by Fod »

      shadowdale wrote:Nogen af jer der ved hvor man kan købe:
      ...
      A Study in Emerald
      Jeg snakkede med Treefrog Games på SPIEL. Og A Study in Emrald kommer ikke til salg i butikker. Men vil kun være tilgængelig via deres hjemmeside.
      Det kan selvfølgelig være at det ændre sig, men det var den besked jeg fik. :|
      - Nick
      Image
      Post Reply