BGG Secret Santa 2013 er startet

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

OMFG!

Jeg kan forstå at der nogen gange er nogen der er uheldige med deres Secret Santa.

Jeg har så været én af de seriøst heldige!

Idag kom en STOR pakke ind ad døren. Den indeholdt intet mindre end TRE fint indpakkede gaver.

Første pakke: Tzolk'in - The Mayan Calendar. Et fedt spil jeg længe har ønsket mig. Nu bliver jeg nødt til også at anskaffe mig udvidelsen. Jeg havde været RIGELIGT tilfreds med bare at få dette spil.

Anden pakke: 1989 - The Dawn Of Freedom. Jeg er stor fan af Twilight Struggle, så det bliver sjovt at prøve denne variant af spillet.

Tredje pakke: Le Havre. Et spil jeg længe gerne har villet prøve og som jeg er temmelig sikker på vil falde i min smag.

Jeg er vildt imponeret over så meget en vildt fremmed har gidet at spendere på mig. Det er den slags der giver én forhåbninger på menneskehedens vegne. Får helt lyst til at sende min fyr fra Canada nogle flere gaver! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Mads321 »

BlueSwan wrote:OMFG!
Jeg er vildt imponeret over så meget en vildt fremmed har gidet at spendere på mig. Det er den slags der giver én forhåbninger på menneskehedens vegne. Får helt lyst til at sende min fyr fra Canada nogle flere gaver! :D
Gør det :D

Jeg var med første gang sidste år, og jeg fik for langt over 1000 kr i brætspil. Sådan ca. samme bunke, som det du har fået i år. Jeg var allerede sidste år sikker på, at jeg ville gøre det ekstra godt i år, og selv om jeg potentielt har 0 kr i indkomst til januar (og ingen formue i banken at trække på), så er det med at "begave" min ukendte modtager, stadig meget højt på min egen ønskeseddel. Jeg har, trods alt, det langt, langt bedre, end 90% af verdens befolkning - selv hvis jeg er på røven..
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Torsdag kom jeg hjem til min Secret Santa pakke. Den indeholdte to gaver, som desværre er pakket fint ind, og så kan man vel ikke pakke dem ud før det bliver jul.

Kassen er sendt fra et sted i Danmark, da der var danske frimærker på, men ingen afsender.

Jeg har ingen anelse om hvad der kan være inden i de to gaver.

Størrelsen på de to pakker er:
27.5 x 21 x 4.4 cm3, samme højde som Carcassonne, men bredere og tyndere. Ved en rysten lyder det som om der er brikker mm.
23.5 x 23.5 x 7 cm3, samme tykkelse som T2R, men meget mindre. Ved en rysten lyder det nærmest som om der kun er en ting i kassen.

Hvor lang tid kan jeg mon holde?

Billeder mm: http://boardgamegeek.com/geeklist/16507 ... tem2936368
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

Larsine wrote:Torsdag kom jeg hjem til min Secret Santa pakke. Den indeholdte to gaver, som desværre er pakket fint ind, og så kan man vel ikke pakke dem ud før det bliver jul.

Kassen er sendt fra et sted i Danmark, da der var danske frimærker på, men ingen afsender.

Jeg har ingen anelse om hvad der kan være inden i de to gaver.

Størrelsen på de to pakker er:
27.5 x 21 x 4.4 cm3, samme højde som Carcassonne, men bredere og tyndere. Ved en rysten lyder det som om der er brikker mm.
23.5 x 23.5 x 7 cm3, samme tykkelse som T2R, men meget mindre. Ved en rysten lyder det nærmest som om der kun er en ting i kassen.

Hvor lang tid kan jeg mon holde?

Billeder mm: http://boardgamegeek.com/geeklist/16507 ... tem2936368
Hehe, er det ikke nærmest forventet at man pakker dem ud med det samme? :D

Jeg retfærdiggør det lidt med at min ønskeseddel til jul og min fødselsdag (i januar) stort set udelukkende består af brætspil, så det er rart at kunne redigere ønskesedlen inden den bliver sendt ud.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by netsapiens »

Hvis jeg ved det er fra Secret Santa, så plejer jeg ikke engang at åbne kassen. Min tommelfinger regel er at hvis jeg ikke ønsker mig noget bestemt brætspil til jul, så skal det åbnes på den første juleferiedag, så jeg kan spille det i ferien evt.
Ellers åbner jeg det før så jeg kan revidere ønskeliste.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Overvejer Russian Railroads og Hanabi til mit target selv om ingen af spillene står på hans wishlist.

Han er ikke afvisende over for noget som ikke står på hans wishlist, selv om han har over 40 på listen.

Han har meget få Essen spil, men 2 gode spil satser jeg på nok skal vække lykke.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Jeg ville blive meget skuffet over at få Hanabi. Har han andre samarbejdsspil, og hvordan har han ratet/kommenteret dem?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Larsine wrote:Jeg ville blive meget skuffet over at få Hanabi. Har han andre samarbejdsspil, og hvordan har han ratet/kommenteret dem?
Har ikke selv spillet Hanabi, men tænkte "Spiel des jahres" så må det da være godt.

Hvorfor ville du blive skuffet, hvis det kom sammen med RR?
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Michael_Olsen »

Sir William wrote:
Larsine wrote:Jeg ville blive meget skuffet over at få Hanabi. Har han andre samarbejdsspil, og hvordan har han ratet/kommenteret dem?
Har ikke selv spillet Hanabi, men tænkte "Spiel des jahres" så må det da være godt.

Hvorfor ville du blive skuffet, hvis det kom sammen med RR?
Hvis jeg lige må blande mig, så kommer det vel an på ens smag, og hvordan man ellers har ratet. Jeg ville for eksempel ikke blive glad for Hanabi da jeg typisk ikke bryder mig om coop spil, eller om spil uden et stærkt tema og/eller historie.

Hvis han har lignende spil på sin wishliste, eller måske har ratet lignende spil højt, ja så er det jo noget andet.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Synes han er rigtig svær, ikke fordi hans ønskeseddel er kort, trods alt 44 spil. Men spillene er valgt ud fra anmeldelser han har læst og det er jo som regel også en god start.

Derfor jeg overvejede at give ham Russian Railroads, det står ikke på listen, men han er til WP spil og det er jo et af de bedre spil.

Han har dog også Castles of Burgundy på listen og er glad for Tzolkin, så der kunne udvidelsen være en god kombi.

Problemet er bare, at udvalget af spil hos de enkelte forhandlere i Sverige er lidt sparsomme og de spil han ønsker sig er væsentlig dyrere end f.eks. England eller Amazon.de. Derfor havde jeg kigget på Amazon.de hvor de har Russian Railsroads og hvor det er billigt at sende.

Han ønsker sig også Forbidden Island, men kan se at jeg kan få Forbidden Desert på Amazon.co.uk og så sammen med Castles of Burgundy, det må da være en god kombi?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Jeg vil være glade for RR, selvom jeg kun har hørt/læst om det. Det lyder som et solidt WP spil, og dem er jeg glad for.

Hanabi er et co-op spil, og dem er jeg ikke glade for. Det er meget abstrakt, og lidt kedeligt IMO. Det kan godt være at det vandt SdJ, men personligt synes jeg f.eks. at Qwixx, som også var nomineret, er 100 gange bedre.

Så hvis jeg fik dem sammen, vil jeg under mig over hvad jeg skal med Hanabi.

Hvis dit target er glad for WP spil, som f.eks. Tzolk'in, vil RR måske være en god ide.
Hvis dit target er glad for co-op spil, som f.eks. Forbidden Islands, vil Hanabi måske være en god ide.

Så ud fra det du skriver, kan det være to gode spil, også selvom de ikke står på hans ønskeliste.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Rendte lige ind i mine klassiske problemer med amazon.co.uk.

Så endte med at købe Masquarade + Castles of Burgundy til mit target. Sidstnævnte har en 3´er på hans ønskeliste og et spil jeg selv kan lide mens Masquarade er rimelig nyt, men han har ratet "citadels" højt så formoder det vil falde i hans smag. Nu må vi se.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by netsapiens »

Hah.. min Secret Santa har godt nok humor.

Han har købt et spil på boardgamer.dk og skrevet i kommentaren at det er en gave fra Not So Secret Anymore Santa.

Så nu er jeg den lykkelige ejer af et Cuba Libre, og det er bare LIGE i skabet. Jeg har længe kigget sultent på COIN serien, og det her har nok det mest interessante tema for mig. Så nu skal der spilles skal der :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Michael_Olsen »

netsapiens wrote:Hah.. min Secret Santa har godt nok humor.

Han har købt et spil på boardgamer.dk og skrevet i kommentaren at det er en gave fra Not So Secret Anymore Santa.

Så nu er jeg den lykkelige ejer af et Cuba Libre, og det er bare LIGE i skabet. Jeg har længe kigget sultent på COIN serien, og det her har nok det mest interessante tema for mig. Så nu skal der spilles skal der :)
Det er et afsindigt godt spil, men det tager lang lang tid at styre de 3 ai'er hvis man spiller solo.

Hvis du har mulighed for at spille det 2-spiller (eller mere), så vil jeg klart foreslå at du overvejer at spille det government/mafia vs rebeller (der er regler for at spille 2 faktioner hver).

Hvis du mangler én af spille det med, så skal du bare sige til : - )
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Goblen »

Første år jeg er med og havde en finsk santa. Han gjorde det godt.

Fik Duel of Ages II - det glæder jeg mig meget til at prøve.

Fik Walk the Plank der allerede er prøvet, og det var et sjovt lille underholdende spil, og så smed han en overraskelse ned i form af Batt'l Kha'os. Aner ikke om det er godt eller ej, men det skal da også prøves :-)

/Brian
Post Reply