BGG Secret Santa 2013 er startet

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Mikkel »

Så er jeg tilmeldt!

Synes det er en sjov lille leg og det har bestemt været en oplevelse hvert år :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Hvor mange er med i år?

Overvejer stadig, har heldigvis frem til på tirsdag til at beslutte mig.

Ikke fordi det er så besværligt at være med, sidst havde jeg en fra Canada og de var ganske hjælpsomme derovre med at aflevere spillet.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Jeg er, og de sidste tal jeg har set på BGG er vi over 2000 deltagere.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Mads321 »

Jeg er også med :) (var med første gang sidste år)

Jeg har denne gang valgt kun at shippe til EU-lande, da jeg sidst fik en i Brasilien - hvor der er noget der ligner 100% moms på alt hvad man får sendt udenlands fra, som de selv skal betale. Det var lidt nederen, for det begrænser ret meget hvad man kan sende. Det var heller ingen butikker i landet, hvorfra man kan bestille (som man kunne stole på også leverede varen, fik jeg af vide at en anden fra Brasilien der hjalp mig).

Så EU er det denne gang, og så håber jeg at kunne gi' lidt mere end sidst.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Mads321 wrote:Jeg er også med :) (var med første gang sidste år)

Jeg har denne gang valgt kun at shippe til EU-lande, da jeg sidst fik en i Brasilien - hvor der er noget der ligner 100% moms på alt hvad man får sendt udenlands fra, som de selv skal betale. Det var lidt nederen, for det begrænser ret meget hvad man kan sende. Det var heller ingen butikker i landet, hvorfra man kan bestille (som man kunne stole på også leverede varen, fik jeg af vide at en anden fra Brasilien der hjalp mig).

Så EU er det denne gang, og så håber jeg at kunne gi' lidt mere end sidst.
Vil faktisk også anbefale nordamerika.

Du kan nemlig få så meget mere for $50 i Nordamerika end i Europa, plus mange af firmaerne i Nordamerika er med på legen, så de både pakker gaven ind, laver små kort og gør det lidt billigere i forsendelse.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by digter »

Jeg vidste slet ikke at man kan fravælge visse regioner. Interessant. jeg tror dog stadig at jeg venter til tidligst næste år :)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

Mads321 wrote:Jeg er også med :) (var med første gang sidste år)

Jeg har denne gang valgt kun at shippe til EU-lande, da jeg sidst fik en i Brasilien - hvor der er noget der ligner 100% moms på alt hvad man får sendt udenlands fra, som de selv skal betale. Det var lidt nederen, for det begrænser ret meget hvad man kan sende. Det var heller ingen butikker i landet, hvorfra man kan bestille (som man kunne stole på også leverede varen, fik jeg af vide at en anden fra Brasilien der hjalp mig).

Så EU er det denne gang, og så håber jeg at kunne gi' lidt mere end sidst.
Apropos, ved Amerikanere og andre ikke-EU borgere mon at man IKKE skal sende ting til eksempelvis Danmark fra lande udenfor EU? Det ville jo være lidt småsurt at modtage en gave som man så lige skal betale 180 kr i dummebøde plus moms osv for.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

OK, jeg kan se der er en geeklist hvor folk skriver hvad man skal gøre alt efter hvilket land den person man køber et spil til er fra. Så må man håbe at folk læser det. :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by digter »

BlueSwan wrote:OK, jeg kan se der er en geeklist hvor folk skriver hvad man skal gøre alt efter hvilket land den person man køber et spil til er fra. Så må man håbe at folk læser det. :)
Mener også at folk skriver det på deres BGG profil, hvis der er noget man skal være opmærksom på :)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

digter wrote:
BlueSwan wrote:OK, jeg kan se der er en geeklist hvor folk skriver hvad man skal gøre alt efter hvilket land den person man køber et spil til er fra. Så må man håbe at folk læser det. :)
Mener også at folk skriver det på deres BGG profil, hvis der er noget man skal være opmærksom på :)
Jeps, det så jeg lige da jeg registrerede mig. Bliver sjovt.

Eneste problem er at jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal få plads til flere spil (eller få dem spillet for den sags skyld). Hele min ønskeseddel til jul og fødselsdag (jeg har fødselsdag i januar) er desuden proppet med brætspil og ikke meget andet. :roll:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by pytman »

Kunne være man skulle prøve at melde sig til.. Mit problem bliver nok at finde nok til min wishlist :P..

Og tanken om man er "jule sjov" nok som Secret Santa :D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Larsine »

Man behøver ikke at være en "jule sjov" Secret Santa. Jeg har bade haft nogle som var totalt sjove, og nogen som var totalt ninja. Det er helt op til dig selv. Det eneste krav er at du sørger for at dit target får en gave til ca. $50.

Jeg prøver altid at gøre lidt ekstra ud af det, men det år jeg fik en I Brasilien, blev det kun til spillet, samt 100 gg, send via hemmelige kanaler.

Til gengæld får mit target altid masser af mails fra Secret Santa, og kommunikationen er som regel det sjoveste.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by Sir William »

Så er jeg tilmeldt, har valgt Nordamerika og Nordeuropa, da det er de områder der er mest overskuelige og nok også derfra der er flest deltagere. Har så også opdateret min Wishlist både med dyre og billige spil, så min Secret Santa får noget at vælge mellem.

Den ene gang jeg var med, fik jeg en kollega til at sende noget fra USA - hun var på ferie - indeholdende dansk slik og des lige. Det gjorde det så også ganske nemt, at finde mig men havde også givet en masse ledetråde.

Elementet med, at finde lige netop det som personen ønsker sig, måske skrive med nogen som kender personen og derigennem finde de eksakte præferencer. Og det er altså også sjovt, at skrive breve til personen og måske få personen til at gøre et eller andet. Skrive et Haiku digt om Martin Wallace og lægge det på personens profil eller lignende. :lol:
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: BGG Secret Santa 2013 er startet

Post by BlueSwan »

Larsine wrote:Man behøver ikke at være en "jule sjov" Secret Santa. Jeg har bade haft nogle som var totalt sjove, og nogen som var totalt ninja. Det er helt op til dig selv. Det eneste krav er at du sørger for at dit target får en gave til ca. $50.

Jeg prøver altid at gøre lidt ekstra ud af det, men det år jeg fik en I Brasilien, blev det kun til spillet, samt 100 gg, send via hemmelige kanaler.

Til gengæld får mit target altid masser af mails fra Secret Santa, og kommunikationen er som regel det sjoveste.
Hmmm....har på fornemmelsen at jeg bliver en ret kedelig Santa. :lol:

Så må jeg kompensere med nogle dyre gaver.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply