Bastard Cafe og brætspil i DR

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Larsine »

Dr har lavet en artikel og et indslag om Basatd Cafe og brætspil. Jeg har hørt rygter om at det har været bragt i TV i går, men så det ikke selv.

Artiklen og indslaget kan findes her: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/02/27/073350.htm

Edit: Har fundet linket til TV-avisen, som var kl. 21.30. Desuden snyder en af dem i Hey that's my fish, når de får henholdsvis 47 og 54 point.
Link til TV-avisens udgave: http://www.dr.dk/tv/se/tv-avisen/tv-avi ... !/00:19:53
Last edited by Larsine on Thu Feb 27, 2014 3:28 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Mik »

Jeg blev med vilje hængene for at se det.
Fin reklame for cafeen, mindre fin reklame for brætspil al almindelighed.
Udenforstående ville nok blive bekræftet i deres fordomme om at vi er en flok nørder, og så undrede det mig at et spil som FULDRIGGER blev beskrevet som et spil om at handel i Europa - når kortets handelsruter viser at præcis den verdelsdel ikke dækker meget af kortet...
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by jondifool »

hvorfor er det mindre fin reklame for brætspil i al almindelighed?

Hvorfor skulle udenforstående blive særligt bekræftet i deres fordomme?

Fordi tv-avisen vælger at introducere med at omtale Ludo, skak og matador eller??

forstår hat her, måske en forklaring kunne hjælpe?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Larsine »

Jeg kan sagtens følge Mik.

For det første er det tyndt at DR bruger ludo, skak og Matador i deres introduktion, men sådan er det jo tid når journalister skal skrive om noget de ikke kender til.

Hvis man er udenforstående, så ser det stadig meget underligt ud at en mand har 400 brætspil stående. Alene at han har så mange, gør ham til lidt af en nørd, på lige fod med ham der har 40.000 kuglepenne, hende der har 3.000 barbiedukker, og ham der har 98 knallerter.

De spil der vises, vises så kort at man ikke når at fatte noget som helst, og de korte sætninger der beskriver dem: Romer Bingo (Colosseum?), Zombiespil (uden at der er nogle spil med zombier i billedet), børnespil (fra 8 år og opefter) er langt fra noget som ikke spillere kan associere med spillene.

Indslagt fra cafeen i Årghus, bruger så backgammon som eksempel på spil, og det er der jo slet ikke noget nyt i. Det spilles selv på cafeer i små provisbyer som f.eks. Sorø.

Så de to ejere, fremstå stadig som nørder, for det er jo slet ikke backgammon eller noget der ligner de spiller.

Alt i alt er min hobby stadig lige så mystisk som den var før indslaget, men cafeen har da fået fin reklame.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Jens_Hoppe »

Larsine wrote:Romer Bingo (Colosseum?)
Det lyder som om det må være Augustus.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by JoelP »

Altså, nu er det jo et meget kort tv-avis livsstils-indslag og ikke et dokumentarprogram. Så ka seeren sige 'nå for pokker' eller 'hva da det for nåjet bettemor' eller hvad man nu siger. I betragtningen af tilstrømningen til pop up cafeerne er det i hvert fald ikke alle der tænker 'hårh hvad nogen nørder, de skal ha båksevand'
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Larsine »

Jens_Hoppe wrote:
Larsine wrote:Romer Bingo (Colosseum?)
Det lyder som om det må være Augustus.
Nix det er Colosseum, det spil kan jeg altså godt genkende. Men hvorfor han kalder et spil med terninger, handel, auktion, og set collection for Romer Bingo overgår min forstand. Det kunen nærmest tyde på at Bo ikke ved hvad for nogle spil han har, hvilket ændre ham fra at fremstå som nørd, til at være uvidende nørd :lol:
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by jondifool »

Tja Colosseum er et spil hvor du trækker brikker op af en pose - derfor Bingo analogien. Hvor svært kan det være.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Jens_Hoppe »

Larsine wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Larsine wrote:Romer Bingo (Colosseum?)
Det lyder som om det må være Augustus.
Nix det er Colosseum, det spil kan jeg altså godt genkende.
Klart, selvfølgelig er det Colosseum han peger på. Jeg tænkte bare at det måske var Augustus han alligevel tænkte på da han gjorde det, da "romer-bingo" jo faktisk er en yderst præcis beskrivelse af Augustus. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by JoelP »

En lille forretningshemmelighed fra tv branchen: Den lyd du hører til billederne i fjernsynet er ikke nødvendigvis den, som er optaget samtidig med billederne. Det er sandsynligvis en 'journalistisk redigering' fra DR's side
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Larsine »

jondifool wrote:Tja Colosseum er et spil hvor du trækker brikker op af en pose - derfor Bingo analogien. Hvor svært kan det være.
Så er rigtig mange af mine spil jo bingo-spil.

Landskabs bingo, dyre bingo, vampyr bingo, altmuligt bingo, hotel bingo, romer bingo, luftballon bingo, bogstav bingo, hus bingo, osv., osv.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by Stunke »

Larsine wrote:
jondifool wrote:Tja Colosseum er et spil hvor du trækker brikker op af en pose - derfor Bingo analogien. Hvor svært kan det være.
Så er rigtig mange af mine spil jo bingo-spil.

Landskabs bingo, dyre bingo, vampyr bingo, altmuligt bingo, hotel bingo, romer bingo, luftballon bingo, bogstav bingo, hus bingo, osv., osv.
Samuraibingo
It's about playing games, not owning games.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Bastard Cafe og brætspil i DR

Post by glorn »

bo har været lidt mere påvirket end han ser ud. normalt er augustus det spil han kalder Romer-bingo (sagt med jysk dialekt).
David.
Post Reply