Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagne

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagne

Post by Mik »

31 borgere i Washington har fået dom for at Ed Nash skal betale i alt 54.851 dollars i bøde (1000 dollars til hvert offer plus sagsomkostninger) fordi han ikke opfyldte sine forpligtelser i forbindelse med udgivelsen af et sæt spillekort: https://www.kickstarter.com/projects/21 ... =discovery

Ikke at jeg nogensinde er blevet snydt, men det er dejligt at se at der trods alt er nogen som gør noget. Også selvom det kun er 31 af de 810 backere som får noget ud af det:
"Washington state will not tolerate crowdfunding theft,” said Ferguson. “If you accept money from consumers, and don’t follow through on your obligations, my office will hold you accountable.”
See more at: http://www.atg.wa.gov/news/news-release ... YoKbH.dpuf
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagn

Post by Stony »

Det er fint at der bliver gjort noget ved det. Jeg formoder at man har vurderet at han ikke har haft til hensigt at opfylde ordrerne, og derfor har stukket pengene i lommen, siden der bliver brugt udtryk som tyveri...? Men omvendt synes jeg strafudmålingen er hård. Hvis det "kun" er disse 31 personer der lægger sag an, kan det nok betragtes som en lærestreg, men skulle det blive det samme for alle 810 backers, så bliver det i underkanten af en million dollar. Og det tænker jeg ikke lyder som en lærestreg, men en mand der aldrig nogensinde kommer økonomisk på fode igen. Men det er nok bare mig, der ikke altid kan se logikken i amerikanske udmålinger.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagn

Post by Larsine »

Og det sidste jeg læste var at spillene rent faktisk er begyndt at lande hos backerne, inden retssagen var afgjort, men at han stoppede med at kommunikere med sine backer for lang tid siden.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagn

Post by Mik »

Stony wrote:Men omvendt synes jeg strafudmålingen er hård. Hvis det "kun" er disse 31 personer der lægger sag an, kan det nok betragtes som en lærestreg, men skulle det blive det samme for alle 810 backers, så bliver det i underkanten af en million dollar. Og det tænker jeg ikke lyder som en lærestreg, men en mand der aldrig nogensinde kommer økonomisk på fode igen. Men det er nok bare mig, der ikke altid kan se logikken i amerikanske udmålinger.
Jeg tror simpelthen at det er statsadvokaten som selv har anlagt sagen på vegne af de 31 borgere som tilhører hans jurisdiktion. På samme måde som hvis den danske statsadvokat kunne hjælpe de få borgere i Danmark som var blevet ramt, uden at tage stilling til alle andre mennesker i verden.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter firma idømt bøde for ikke at opfylde kampagn

Post by Larsine »

Larsine wrote:Og det sidste jeg læste var at spillene rent faktisk er begyndt at lande hos backerne, inden retssagen var afgjort, men at han stoppede med at kommunikere med sine backer for lang tid siden.
Det var så på rpggeek.com jeg læste det ovenstående:
http://rpggeek.com/blogpost/45112/news- ... -gen-con-g
I artiklen er der også dette link:
http://icv2.com/articles/news/view/3233 ... arter-case
Post Reply