Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Goblen »

Det er fandme tidligt i år, men den er igang :-)

https://www.boardgamegeek.com/thread/14 ... day/page/1

/Brian
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Larsine »

Og jeg er registreret, og sender naturligvis til hele verden, selvom det nok igen betyder at jeg får en af de spændende destinationer.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by BlueSwan »

Pyha....sidste år endte med at være en ordentlig omgang bøvl. Jeg skulle sende til en addresse i Belgien og alt hvad der kunne gå galt gik galt. Så jeg ender nok med at springe over i år. Men det er ellers fedt at være med - kan anbefale det til dem der ikke har prøvet det, hvis man altså har overskud til at håndtere muligt forsendelsesbøvl.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Larsine »

Belgien er sgu' da noget af det nemmest. Køb et eller andet sted online i Belgien (http://boardgamegeek.com/wiki/page/Onli ... ndors#toc2) og få det sendt direkte til modtagerne. Alternativt køber man online i Tyskland og får sendt til Belgien (hvilket ofte er det billigste).

Du skulle prøve at få et target i Brasilien, hvor de ikke har nogen online spilbutikker, eller i Singapore hvor online butikkerne ikke sender deres varer men enten skal afleveres med bud på et forud aftalt offentligt sted, eller hentes i butikken.

Belgien... pftt :D
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by BlueSwan »

Larsine wrote:Belgien er sgu' da noget af det nemmest. Køb et eller andet sted online i Belgien (http://boardgamegeek.com/wiki/page/Onli ... ndors#toc2) og få det sendt direkte til modtagerne. Alternativt køber man online i Tyskland og får sendt til Belgien (hvilket ofte er det billigste).
Nemt på papiret. Ikke nemt i praksis, skulle det vise sig. Men min modtager og den butik jeg købte fra var i høj grad medskyldige i at det blev så besværligt!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Goblen »

BlueSwan wrote:
Larsine wrote:Belgien er sgu' da noget af det nemmest. Køb et eller andet sted online i Belgien (http://boardgamegeek.com/wiki/page/Onli ... ndors#toc2) og få det sendt direkte til modtagerne. Alternativt køber man online i Tyskland og får sendt til Belgien (hvilket ofte er det billigste).
Nemt på papiret. Ikke nemt i praksis, skulle det vise sig. Men min modtager og den butik jeg købte fra var i høj grad medskyldige i at det blev så besværligt!
Havde en fra Tyskland for to år siden hvor butikken var mega besværlig. Hver gang jeg bestilte noget som stod som på lager var det ikke på lager. Modtageren var OK :-)

Vælger selv den nemme metode, og vælger kun de europæiske lande ud.

/Brian
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Sir William »

Kan nu stærkt anbefale USA og Canada for dem som ikke er så erfarne.

Du får rigtig meget for næsten ingen penge, så du får mulighed for at overdænge dit target med spil plus flere butikker i USA/Canada støtter op om konceptet, hvormed de enten lægger en ekstra lille gave i eller gør noget specielt ved indpakningen.

Har selv haft Canada og Sverige, hvor Canada var klart den bedste oplevelse. Mit target var med på legen, gættede næste hvem jeg var eller rettere, gættede landet 8)

Han blev åbenlyst glad for det slik m.m. jeg også sendte, mens Sverige var lidt mere anonymt.

Ved endnu ikke om jeg deltager, men gør jeg så bliver det USA/Canada. Bare fordi det er nemt.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Larsine »

Og hvis vi alle vælger det nemme/billige, så ender det jo med at vi herover i besværlige Europa slet ikke kan være med :-/
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Sir William »

Larsine wrote:Og hvis vi alle vælger det nemme/billige, så ender det jo med at vi herover i besværlige Europa slet ikke kan være med :-/
Må vel være en individuel prioritering alt efter hvad man har tid og overskud til.

Tror nu ikke os EU skal føle sig forsømt, snakkede med en fra Sydafrika, der er det besværligt at få brætspil.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Så er registreringen til BGG Secret Santa igang

Post by Goblen »

Larsine wrote:Og hvis vi alle vælger det nemme/billige, så ender det jo med at vi herover i besværlige Europa slet ikke kan være med :-/
Det tror jeg nu ikke vi skal. Har haft europæere hver gang, og har fået fra europæere. Jeg vælger ikke noget der er billigt, for jeg vil gerne give. Jeg gider bare ikke give noget der bliver ædt op i forsendelse. Det ville også være nemt at vælge USA, men der er relativt mange BGG-brugere derovre så den klarer de meget selv.

/Brian
Post Reply