Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by digter »

Som nogen af jer har erfaret gennem Facebook, så starter jeg sammen med min kone Tine, Papas Papbar, en brætspilscafé i Odense.

Jeg skriver ”starter” da vi er et stykke fra at være i mål. Vi kan forhåbentlig skrive under på nogle lokaler i denne eller næste uge, men logo, hjemmeside og noget af finansieringen er ikke helt på plads. Vi planlæger at åbne en gang til april.

Da vi kun har boet i Odense siden i sommers, er det ingen hemmelighed at vi, i modsætning til caféerne i København og Aarhus ikke har kunne opbygge det samme netværk og community inden vi starter. Så hvis der er nogle ildsjæle fra Odense og omegn herinde, så må I endelige sig til. Målet er, at caféen skal danne ramme om et større initiativ om ar udbrede brætspil og skabe liv i Odense, som er en by i rivende udvikling.

Og generelt håber jeg at I vil være med til at sprede ordet. Tak!

I kan følge med på https://www.facebook.com/papaspapbar (undtagens Jon selvfølgelig som ikke er på FB :P )
Last edited by digter on Mon Feb 01, 2016 8:40 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Frouvne »

Held og lykke med det modige projekt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by digter »

Frouvne wrote:Held og lykke med det modige projekt!
Tak! Det hjælper selvfølgelig, når der er frontløbere som Bastard, Aarhus, Rønne og Dice N Drinks i Aalborg.

Desværre afholder det mig nok fra at deltage i årets Djengis Con :(. Jeg håber stadig det kan lade sig gøre, men jeg tror ikke jeg kan finde tiden til det. Jeg bliver den nye Netsapiens!
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Goblen »

Det er mega fedt Jens. Glæder mig til den er etableret, og jeg kan kigge forbi :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Frouvne »

digter wrote:[...] Jeg bliver den nye Netsapiens!
Det er nu heller ikke det værste at stile efter... medmindre det udelukkende er hans notoriske manglende deltagelse ved Djengis Con, du henviser til.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by digter »

Frouvne wrote:
digter wrote:[...] Jeg bliver den nye Netsapiens!
Det er nu heller ikke det værste at stile efter... medmindre det udelukkende er hans notoriske manglende deltagelse ved Djengis Con, du henviser til.
Det var vist det sidste :) Jeg håber selvfølgelig også vi kan opnå samme serviceniveau, hvis det var det du ellers havde i tankerne :)
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Jonezy »

Ha ha dejligt lige at blive udstillet for min 'jeg kan godt leve uden FB' livsstil... :lol:

Men for helvede; kæmpe held og lykke med det Jens! Det lyder super spændende og som en god undskyldning for at komme lidt oftere til Odense i fremtiden. :D

Men jeg sgu ikke tilfreds med at det måske koster din Djengis deltagelse... Jeg tænker jo at lave en lille Summoner Wars turnering og jeg ved jo hvor meget du elsker det spil...;)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by digter »

Jonezy wrote:
Men jeg sgu ikke tilfreds med at det måske koster din Djengis deltagelse... Jeg tænker jo at lave en lille Summoner Wars turnering og jeg ved jo hvor meget du elsker det spil...;)
Shiiieet, nu bliver jeg jo NØDT til at komme :roll:

Men tak! Håber du kommer forbi på et tidspunkt. :)
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by netsapiens »

digter wrote:Jeg bliver den nye Netsapiens!
Jeg kondolerer på dine og din kones vegne :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
jdkj
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jun 12, 2014 4:57 pm

Re: så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by jdkj »

Men Jens kommer jo til at se sin kone hele tiden, da de skal lave caféen sammen.
Synes ikke sammenligningen holder.

Jens, du må gøre noget mere for ikke at se din kone, ellers kan du ikke leve op til Netsapiens' level 10 dual-class Merchant / Lone Ranger.
netsapiens wrote:
digter wrote:Jeg bliver den nye Netsapiens!
Jeg kondolerer på dine og din kones vegne :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Stony »

Hvordan ser det ud med spilsamlingen til cafeen? Bastarderne var vist nogle stykker til at få den første samling på benene, men du står vel mere eller mindre alene med det?

Jeg har kigget på samlingen, og tænker at rydde lidt op i igen. Men istedet for at sælge dem her og måske få lidt håndører for dem, så tænker jeg at du kan få dem kastet i nakken, hvis du bare selv vil sørge for at få dem afhentet.

Konkret ligger jeg inde med følgende spil, som er "til overs" i min samling:
Love Letter
Spyrium
Turn & Taxis plus udvidelsen
Aquasphere
Looney Quest
Waggle Dance
Dixit Odyssey
Villa Paletti
Klask
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by chr88 »

Stony wrote:Hvordan ser det ud med spilsamlingen til cafeen? Bastarderne var vist nogle stykker til at få den første samling på benene, men du står vel mere eller mindre alene med det?

Jeg har kigget på samlingen, og tænker at rydde lidt op i igen. Men istedet for at sælge dem her og måske få lidt håndører for dem, så tænker jeg at du kan få dem kastet i nakken, hvis du bare selv vil sørge for at få dem afhentet.

Konkret ligger jeg inde med følgende spil, som er "til overs" i min samling:
Love Letter
Spyrium
Turn & Taxis plus udvidelsen
Aquasphere
Looney Quest
Waggle Dance
Dixit Odyssey
Villa Paletti
Klask
Det er satme god stil, Steen...! :)
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by digter »

Stony wrote:Hvordan ser det ud med spilsamlingen til cafeen? Bastarderne var vist nogle stykker til at få den første samling på benene, men du står vel mere eller mindre alene med det?

Jeg har kigget på samlingen, og tænker at rydde lidt op i igen. Men istedet for at sælge dem her og måske få lidt håndører for dem, så tænker jeg at du kan få dem kastet i nakken, hvis du bare selv vil sørge for at få dem afhentet.

Konkret ligger jeg inde med følgende spil, som er "til overs" i min samling:
Love Letter
Spyrium
Turn & Taxis plus udvidelsen
Aquasphere
Looney Quest
Waggle Dance
Dixit Odyssey
Villa Paletti
Klask
Wow! Det betyder simpelthen bare SÅ meget, jeg har kun min egen samling at smide i det, så derfor er det virkelig en kæmpe stor hjælp - 1000, 1000 tak :D Jeg taler med min svigerinde som ofte kommer på de kanter, og sørger for at hun kommer forbi og henter dem.
Endnu engang 1000 tak - og så håber jeg vi ses på caféen engang, og så er der naturligvis spil og tilbehør på husets regning ;-)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Stony »

Du får også min Dominion samling. Jeg fik dem til en god pris hos Boardgamer, men jeg må konstatere at jeg ikke får det på bordet.

Grundspillet
Cornucopia
Guilds
Seaside
Hinterlands
Intrigue
Dark Ages
Alchemy

..så desværre ikke komplet. Det må du selv arbejde videre med. ;)

Så blev der også bedre plads i reolen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så blev det min tur til at starte en brætspilscafé

Post by Stony »

Hvis det ikke haster med at få spillene til Odense, kan du også bare få dem på Djengis.
Sidst spillet:
Image
Post Reply