Bog og Idé: Årets spil

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Bog og Idé: Årets spil

Post by Larsine »

Bog og Ide (samt de andre i Index Retail kæden), har igen i år kåret deres version af årets spil:

Årets børnespil blev: Dobble http://www.boardgamegeek.com/boardgame/63268/spot-it
Årets familiespil blev: Få tungen på gled http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... aming-game
Årets voksenspil blev for andet år i træk: HINT http://www.boardgamegeek.com/boardgame/165628/hint
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Gunness »

Ingen af delene lyder synderligt opfindsomme - og hvordan kan det samme spil vinde to år i træk?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Stony »

Sikkert fordi det - i juryens øjne - er det mest interessante blandt de spil de har på hylderne.

Jeg gætter på, at et spil kun kommer i betragtning, såfremt det er et som Index Retail kæden har i sit sortiment. Og i så fald en kåring der - i min optik - er lige til at lukke op og s**** i.

( Jeg beklager den lidt fækale bemærkning, men det er nu engang sådan jeg har det med den slags kåringer. )
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Larsine »

Ja Indeks Retail er gået hen og blevet den lukkede klub som LEG var for nogle år siden. Ingen information om hvem og hvorfor et spil vinder.

Men bortset fra det, så er HINT faktisk er ret sjovt selskabsspil, og langt mere interessent end alle TP klonerne.

Dooble er også et langt mere interessant børnespil end f.eks. Kanin Hop Hop som jo vandt LEGs kåring.

Alt sammen naturligvis kun hvad jeg synes.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Frouvne »

Ja, endnu en ubrugelig kåring, men også enig i, at Dobble a.k.a. Spot It! på trods af det er et udmærket spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Foppwin »

Quips var mine børns favorit, da de var helt små (2-3 år) og jeg ser Kanin hop hop (3+) til at have samme egenskaber som Quips. Kan årets børnespil ikke være et spil som er super godt i forhold til den målgruppe spillet er designet til?
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Bog og Idé: Årets spil

Post by Larsine »

Jeg har spillet alle nominerede børnespil i Guldbrikken i år, og Kanin Hop Hop var et af dem, og langt fra det bedste til de 3+ årige. Ingen valg, ingen muligheder for at påvirke spillet, udelukkende held. Kanin Hop Hop var ikke upopulært blandt børnene, men der var andre spil der var lige så populære og som indeholdte meget mere spil, og som var langt mere populære blandt deres forældre.
Post Reply