Hvilket spil er Friedemann Frieses bedste?

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply

Hvilket spil er Friedemann Frieses bedste?

Power Grid
10
83%
Fearsome Floors
2
17%
Fische Fluppen Frikadellen
0
No votes
Funny Friends
0
No votes
Fresh Fish
0
No votes
Fiji
0
No votes
Megastar
0
No votes
Formidable Foes
0
No votes
Turbo Taxi
0
No votes
 
Total votes: 12

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Hvilket spil er Friedemann Frieses bedste?

Post by Frouvne »

Hvilket spil er Friedemann Frieses bedste?

Hvilket spil syntes du er hans bedste? Kom gerne med en kommentar både til dit favoritspil og hvad du i øvrigt syntes om en designer som Friedemann Friese... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Kun prøvet de to øverste. Power Grid er jeg begejstret for, mens Fearsome Floors virkede lidt tamt.
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Har kun prøvet Fearsome Floors, som jeg ikke synes særlig godt om... Men har dog hørt så meget godt om Power Grid at man vist bliver nødt til at stemme på det :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Tina wrote:Har kun prøvet Fearsome Floors, som jeg ikke synes særlig godt om... Men har dog hørt så meget godt om Power Grid at man vist bliver nødt til at stemme på det :)
Ja, nogen har i hvert frarådet det over for mig ;)
Jeg stemmer på Power Grid.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Jeg har kun stiftet kendskab med Power Grid og Funny Friends. Dog er sidstnævnte aldrig blevet spillet, eftersom spillets frisindede holdning til sex fik min spillegruppe til at bakke ud i en vis fart. Det kan man så bruge lang tid på at analysere årsagen til... :)

Jeg stemmer derfor på Power Grid/Funkenschlag.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Rune Petersen wrote:Jeg har kun stiftet kendskab med Power Grid og Funny Friends. Dog er sidstnævnte aldrig blevet spillet, eftersom spillets frisindede holdning til sex fik min spillegruppe til at bakke ud i en vis fart. Det kan man så bruge lang tid på at analysere årsagen til... :)

Jeg stemmer derfor på Power Grid/Funkenschlag.
Funny Friends lyder som kanon sjovt at spille. Især hvis man har fået en lille smule at drikke 8)
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Det tror jeg såmænd også det er. Om det så er tilstrækkeligt simpelt til at man kan spille det i påvirket tilstand ved jeg dog ikke.

På den anden side tror jeg ikke, at jeg vil være i stand til at huske Power Grids auktionsregler hvis jeg var rigtigt vissen. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg gør mig også skyldig i at have stemt på Power Grid. Fearsome Floors var en sjov idé, men ikke interessant i længden for mig. Funny Friends ville jeg også meget gerne stifte bekendtskab med en dag... vissen eller ej.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Rune Petersen wrote:Jeg har kun stiftet kendskab med Power Grid og Funny Friends. Dog er sidstnævnte aldrig blevet spillet, eftersom spillets frisindede holdning til sex fik min spillegruppe til at bakke ud i en vis fart. Det kan man så bruge lang tid på at analysere årsagen til... :)
Altså så længe det ikke er et fuld kontakt-spil, så kan det vel ikke være så slemt? :P
Hvad er det helt præcist ved det spil, som dine venner ikke kunne forlige sig med? Er det da specielt gustent?
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Haha, neej det er ikke fuld kontakt. Problemet som jeg forstod det var, at spillernes karakterer kan have sexuelle forhold med hinanden (uden hensyntagen til køn) og det fik i særdeleshed homofobien frem hos de øvrige tilstedeværende.

Det blev i hvert fald fejet af bordet uden forbehold og stemmelejet faldt et par oktaver. Uha, vi skal søreme ikke have noget homosex her!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Rune Petersen wrote:Haha, neej det er ikke fuld kontakt. Problemet som jeg forstod det var, at spillernes karakterer kan have sexuelle forhold med hinanden (uden hensyntagen til køn) og det fik i særdeleshed homofobien frem hos de øvrige tilstedeværende.
Nårh, på den måde!
Homoseksualitet er da ellers ikke noget at være bange for - men det finder de forhåbentlig ud af en dag :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Andrea wrote:
Rune Petersen wrote:Haha, neej det er ikke fuld kontakt. Problemet som jeg forstod det var, at spillernes karakterer kan have sexuelle forhold med hinanden (uden hensyntagen til køn) og det fik i særdeleshed homofobien frem hos de øvrige tilstedeværende.
Nårh, på den måde!
Homoseksualitet er da ellers ikke noget at være bange for - men det finder de forhåbentlig ud af en dag :)
Er det en kommentar du vil uddybe?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

qute wrote: Er det en kommentar du vil uddybe?
Tja, det er ikke særlig brætspilsorienteret - men i al sin enkelhed mener jeg ikke, at der er nogen grund til at lide af homofobi - i hvert fald ikke i dagens Danmark, hvor der heldigvis også er kommet mere fokus på tolerance/accept af homoseksuelle de senere år.
Post Reply