Nye kometer på vej?!

Her er der mulighed for at diskutere alt omkring designere og forlag.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Nye kometer på vej?!

Post by Frouvne »

Når man ser på nogle af de mest interessante spil, der er produceret indenfor de seneste år, dukker der samtidig nogle nye designernavne op. Nogle af dem har allerede produceret flere interessante titler. Men hvem er det, vi skal holde øje med?

Nedenfor giver jeg et bud på tre navne... du skal være meget velkommen til at udbygge listen! :)

Mac Gerdts har de seneste to år fået udgivet Antike og Imperial.

Vladimír Chvátil har de seneste år fået udgivet bl.a. Graenaland, Prophecy og Through the Ages: A Story of Civilization. Endvidere tyder meget på, at Tilsit vil gøre hans Merry Men of Sherwood tilgængeligt for en bredere offentlighed.

Tobias Stapelfeldt vil uenigheden nok være lidt større om. Sammen med Peter Eggert designede han Neuland, der vakte bred interesse. Og nu er han så igen aktuel med Space Dealer.
frouvne, administrator

Image
Brian
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 29
Joined: Thu Jan 04, 2007 3:34 pm

Post by Brian »

Jeg vil godt erkende, at min indsigt i branchen ikke er specielt stor, men hvis jeg skulle give et bud, må det være Sébastien Pauchon: Han har på rekordtid lavet nogle af disse spil:

http://www.pauchon.com/creations.html
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Nye kometer på vej?!

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:Når man ser på nogle af de mest interessante spil, der er produceret indenfor de seneste år, dukker der samtidig nogle nye designernavne op. Nogle af dem har allerede produceret flere interessante titler. Men hvem er det, vi skal holde øje med?

Nedenfor giver jeg et bud på tre navne... du skal være meget velkommen til at udbygge listen! :)

Mac Gerdts har de seneste to år fået udgivet Antike og Imperial.

Vladimír Chvátil har de seneste år fået udgivet bl.a. Graenaland, Prophecy og Through the Ages: A Story of Civilization. Endvidere tyder meget på, at Tilsit vil gøre hans Merry Men of Sherwood tilgængeligt for en bredere offentlighed.

Tobias Stapelfeldt vil uenigheden nok være lidt større om. Sammen med Peter Eggert designede han Neuland, der vakte bred interesse. Og nu er han så igen aktuel med Space Dealer.
Nogle år senere vil jeg sige, at Vladimír Chvátils spil efter min vurdering har været skuffende de seneste år. Han har for så vidt fortsat med at have en original indfaldsvinkel, men spillene er ikke faldet i min smag. Jeg har været overmåde imponeret over Carl Chudyks spil - i særdeleshed Glory to Rome og Innovation. Ham vil jeg helt sikkert holde et vågent øje med. Ignacy Trzewiczek har ligeledes imponeret mig med Stronghold og 51st State og Xavier Georges syntes jeg også er værd at holde øje med efter Carson City og Troyes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Nye kometer på vej?!

Post by glorn »

nu er smag og behag jo forskellig, men Vladimír Chvátil er en af mine ynglings designere. Hans dungeon lords og hans genudgivelse af galaxy truckers er to rigtig gode spil efter min mening. Space alert var jeg også meget glad for, selvom det ikke er et spil jeg har lyst til at købe. Jeg syntes det er fedt der kommer spil der er så flot produceret som har mere dybde.
David.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Nye kometer på vej?!

Post by Frouvne »

glorn wrote:nu er smag og behag jo forskellig, men Vladimír Chvátil er en af mine ynglings designere. Hans dungeon lords og hans genudgivelse af galaxy truckers er to rigtig gode spil efter min mening. Space alert var jeg også meget glad for, selvom det ikke er et spil jeg har lyst til at købe. Jeg syntes det er fedt der kommer spil der er så flot produceret som har mere dybde.
Ja, her er det helt sikkert et spørgsmål om smag og behag, der slår igennem. I mine øjen har Vladimír Chvátil været en af de mest originale designere de seneste år og det giver i sig selv en stor stjerne i min bog. Men hvor jeg stadig syntes at spil som Through the Ages: A Story of Civilization og Graenaland er STORE spil var Galaxy Trucker og Dungeon Lords mindst lige så store skuffelser. De sidstnævnte spil var originale og havde potentiale til at blive store titler men for mig føltes det i den grad som tidsspilde at sidde bøjet over dem. Desværre.
frouvne, administrator

Image
Post Reply