Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Frouvne »

Nu da der er forhåbninger om, at Dune måske en dag vil blive genudgivet :D i en re-tematiseret udgave :( , er det interessant at se, at en bruger på BGG (mandark) går den modsatte ved og re-tematiserer A Game of Thrones i en Dune-udgave. Et tema der ville virke bedre for mig, men det er naturligvis et spørgsmål om smag og behag. Den re-tematiserede udgave ser meget professionel ud... men der forestår selvfølgelig et større arbejde, hvis man har tænkt sig at kaste sig ud i projektet. Adgang til filerne fås ved at kontakte mandark.


Tråd på BGG om projektet:

http://boardgamegeek.com/article/1827118#1827118


Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Ret cool. Jeg prøver at sidde og overveje, om AGOT mekanismerne virkelig kan passe til det nye tema, men egentlig kan jeg ikke se de store uoverensstemmelser: I Dune verdenen har vi også at gøre med et antal fraktioner involveret i kamp om noget territorium, med ledere/individer som et vigtigt element. Hvilket vel passer meget godt til AGOT's mekanismer...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Gunness »

Jeg fik filerne tilsendt for noget tid siden og vil også gerne i gang med at lave spillet, da jeg er begejstret for såvel AGOT-mekanismerne som Dune-universet.
Der er bare så mange andre gør-det-selv-spilprojekter, der presser sig på. Men forhåbentlig bliver der tid en dag. Det tilsendte materiale er i alt fald lækkert lavet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Frouvne »

Måske man skulle udprinte et kladde-eksemplar og gennemspille og så tage stillingen til projektet. Jeg deltager gerne i et test-spil! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Gunness »

Ok, lyder godt. Jeg tror dog, at der er så meget arbejde involveret i selv en kladdeversion, at man lige så godt kan lave det rigtigt i første hug. Der er i alt fald meget, der skal skæres ud!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Frouvne »

Jeg aner ikke hvor mange brikker etc. der er i denne version... men ville det være helt uoverkommeligt, hvis man bare klippede brikkerne ud i firkanter på trods af at de måske er afbildet som runde markører etc.?
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Oseali »

Er der noget nyt om den her retematisering?

Jeg syntes det ser meget lovende ud, og har ikke noget imod at skulle printe og laminere en del på arbejdet :) altid rart når man har adgang til plotter og lamineringsmaskine som kan tage lidt mere end bare A4.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Frouvne »

Jeg tror stadig blot du skal tage kontakt til mandark på BGG. Så sender han formentlig gladeligt filerne til dig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by VideoJakob »

Har lige skrevet til Mandark og håber på at han sender filerne hurtigst muligt! :-D Men lige et hurtigt spørgsmål: Når jeg generelt udprinter markører og kort og alt sådan noget så laminerer jeg det selvfølgelig. Men hvilken teknik bruger i hvis i vil have lidt mere "kød" på brikkerne? Limer i laminerede stykker på træ? Eller er der en god fidus til noget andet kreativt. ( håber i forstår mit lidt kringlede spørgsmål )
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by Stony »

Køb noget karton i en passende tykkelse. Dit print kan du montere med dobbeltklæbende tape eller alternativt en anden slags lim. Endelig kan du give det hele et skud klar lak for at øge slidstyrke, og gøre brikkerne modstandsdygtige overfor diverse væsker og/eller smuds.
Sidst spillet:
Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by VideoJakob »

Stony wrote:Køb noget karton i en passende tykkelse. Dit print kan du montere med dobbeltklæbende tape eller alternativt en anden slags lim. Endelig kan du give det hele et skud klar lak for at øge slidstyrke, og gøre brikkerne modstandsdygtige overfor diverse væsker og/eller smuds.
ok skal afprøves :-)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by qute »

VideoJakob wrote:
Stony wrote:Køb noget karton i en passende tykkelse. Dit print kan du montere med dobbeltklæbende tape eller alternativt en anden slags lim. Endelig kan du give det hele et skud klar lak for at øge slidstyrke, og gøre brikkerne modstandsdygtige overfor diverse væsker og/eller smuds.
ok skal afprøves :-)
Hvis du bliver seriøs kan du købe lidt ind her:
http://www.spielmaterial.de/english/

Held og lykke med det :D
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Battle for Dune (re-tematiseret udgave af A Game of Thrones)

Post by netsapiens »

VideoJakob wrote:Har lige skrevet til Mandark og håber på at han sender filerne hurtigst muligt! :-D Men lige et hurtigt spørgsmål: Når jeg generelt udprinter markører og kort og alt sådan noget så laminerer jeg det selvfølgelig. Men hvilken teknik bruger i hvis i vil have lidt mere "kød" på brikkerne? Limer i laminerede stykker på træ? Eller er der en god fidus til noget andet kreativt. ( håber i forstår mit lidt kringlede spørgsmål )
afhængig af hvad du mener med "kød" (vægt, fylde... ), så har jeg haft stor succes med en sprayflaske med 3M lim, og skumpap. Begge dele kan købes hos tutein og koch, og laver nogen lette i vægt, men også lette at skære ud, tokens i hhv 3 eller 5 mm.
skal man have mere tyngde, så kan man jo producere det i træ.

Skal man have noget der er mere holdbart og manipulerbart (jeg bruger det til tokens i D&D), så kan man printe en hel side på 200g papir, spraylime det på skumpap og dernæst spraylime en A4 overhead side ovenpå. Så kan man skrive med whiteboard markers på som kan viskes ud igen.

Skal du lave tykke kort, så kan du igen klare dig med 200g papir, som du printer på, spraylimer sammen, og klipper ud.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply