Tang/saks til hjørner

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Tang/saks til hjørner

Post by Gunness »

Jeg er på BGG faldet over folk, der nævner en slags tang til at lave runde hjørner på kort. Ja, det er måske lidt overflødigt, men det giver et pænere finish.
Men hvor får man sådan en tingest? Nu har jeg foreløbig været i Panduro Hobby, to andre hobbyforretninger, to boghandlere og en butik med kontorartikler. Flere steder er meldingen, at de tidligere har haft noget sådant, men ikke længere. I stedet kan man få tænger, der kan lave bamse- eller nisseformede huller, og det ser bare ikke så proft ud i et sæt brætspilskort.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Stony »

Jeg mener faktisk at jeg fandt min i Panduro, men jeg er ikke sikker. Jeg ved dog at jeg også har set dem andetsteds. Jeg vil lige se om jeg kan finde det igen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Stony »

Det var ikke denne jeg købte, men den ligner.

http://www.officezone.com/carl6a.htm
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Gunness »

Jep, det var noget i den stil, jeg havde tænkt mig. Jeg må se, om den ikke kan fås i Danmark eller evt. i Europa, og ellers må jeg jo skaffe den hjem fra USA. Takker for hjælpen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Rune Petersen »

Jeg ved at Netsapiens købte sådan en i Panduro Hobby. Den ligner ikke dimsen på billedet i ovenstående link men den lavede pæne, afrundede hjørner på lamineret papir mm.

Måske kan han give dig flere detaljer? Mærke, pris, mm.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Gunness »

Jeg har været i Panduro, og de fører dem desværre ikke mere. Det er den samme melding, jeg har fået flere andre steder.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Stony »

Hvis der skulle være andre på udkig, så spottede jeg et sæt på tre "Hjørnestandsere" i Panduro Hobby i City 2 / Taastrup til 119,-

Det er tre forskellige hjørnestandsere. En med en lille bue. En med en større bue. Og en med et hak ind, så hjørnet får form som toppen af et hjerte. Sidstnævnte er ikke det jeg regner med at få mest brug for, men de er altså stadig til at skaffe herhjemme.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Tang/saks til hjørner

Post by Gunness »

Ok, det er dog mystisk, at Panduro i København ikke havde det i deres varelager. Men ok, de virkede heller ikke synderligt engagerede, så måske har de bare haft en dårlig dag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply