Sætte A3 ark sammen

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Sætte A3 ark sammen

Post by VideoJakob »

Jeg har efterhånden printet en del Ticket To Ride plader ud og er nu igang med at udvide mit bane arsenal til Formula De. Men mit store problem er hvordan i alverden man kan lave noget der er smart når man vil sætte A3 plader sammen?

Jeg har tidligere printet ud i A3 ( især Ticket to ride pladerne ). Det betød så at spillepladen ville bestå af 4 A3 størrelse lamineret papir. Men hvordan kan man så sætte dem sammen, eller få dem til at hænge sammen, men stadigvæk skille dem af efter spil så man kan pakke pladerne sammen igen.

Nogen der har nogle gode erfaringer eller forslag?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by Mik »

I stedet for at prøve at forklare hvordan JEG gør, vil jeg hellere henvise til den udmærkede webside Board Game Designers Forum,
hvor linket her går direkte ind til en fyldestgørende gør-det-selv artikel.
Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by VideoJakob »

Mik wrote:I stedet for at prøve at forklare hvordan JEG gør, vil jeg hellere henvise til den udmærkede webside Board Game Designers Forum,
hvor linket her går direkte ind til en fyldestgørende gør-det-selv artikel.
ok takker. prøver jeg lige at tjekke ud :-D
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by VideoJakob »

VideoJakob wrote:
Mik wrote:I stedet for at prøve at forklare hvordan JEG gør, vil jeg hellere henvise til den udmærkede webside Board Game Designers Forum,
hvor linket her går direkte ind til en fyldestgørende gør-det-selv artikel.
ok takker. prøver jeg lige at tjekke ud :-D
Tak for linket rigtig god hjemmeside og vejledning til at lave et "rigtigt" spillebræt forholdsvis simpelt.

Men det jeg virkelig leder efter, er et godt hint til hvis man bare skal holde nogle laminerede sider sammen, da jeg har nogle af kortene hvor der både er baner foran og bagpå, samt at jeg til banerne til Formula De ikke behøver at lave sådan et rigtigt bræt, men blot holde de laminerede A3 ark sammen ved samlingerne.

Nogen der har et godt husråd? Lige nu bruger vi malertape der fint kan holde pladerne sammen mens man spiller og let går af bagefter. ( Bliver sat på undersiden så det ikke skæmmer øjet :-) )
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by Mik »

Afdækningstape er vel udmærket.
Selv har jeg altid brugt Scotch Magic Tape, da det ikke ødelægger papiret.
Desuden har de jo nu også en særlig slags Post-it tape, som også er god.

Endelig er en god gammeldags glas eller akrylplade heller ikke af vejen :wink:
Image
edhunter88
Posts: 2
Joined: Mon Jul 22, 2013 11:31 am
Favoritspil: Arkham Horror, Munchkin, Settlers of catan,
Location: Aarhus

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by edhunter88 »

Hvor plejer du at spille de spil?

For hvis oftest spiller hjemme ved dig selv, ville en glas eller plexiglas plade lagt oven på spille pladerne, kunne holde det samlet og på plads rimeligt effektivt.
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Sætte A3 ark sammen

Post by Fod »

Hvis vi bare taler om at nogle laminerede stykker papir skal ligge op af hinanden, i den tid et spil varer. Så forekommer det mig at plakatskinner kunne være en oplagt mulighed.
- Nick
Image
Post Reply