Gode råd for dem, der vil gøre det selv...

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Gode råd for dem, der vil gøre det selv...

Post by Frouvne »

Hvis du er en af dem, der vil udprinte og montere andres verioner af spil eller producere dine egne spil helt fra bunden, er her et godt link:

http://www.boardgamegeek.com/wiki/page/ ... Play_Games
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ønsker man at give sig i kast med at male figurer selv, har Frank Branham en række gode råd i en artikel på BoardgameNews:

http://www.boardgamenews.com/index.php/ ... _tutorial/

Det ser næsten for godt ud til at være sandt.

Efter at have grundet og smurt et lag maling på, så figurerne ser således ud...

Image

... maler man med lidt Magic Dip og sprayer med Dullcoat og så har man et resultat, der ser nogenlunde således ud:

Image

Nu ved jeg godt, at jeg får det til at lyde endnu lettere end Frank Branham... men kan det virkelig være rigtigt, at materialer og teknik betyder så meget? Kan vi almindeligt dødelige forventes at opnå lignende resultater med en smule øvelse? Det kunne være interessant at høre nogle kommentarer til Frank Branhams artikel fra folk, der har erfaringer med figur-maling! :D
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg har dip derhjemme, og bruger teknikken mere og mere.

Den ER så god som det ser ud til. Eneste reelle problem der er med dip er at den er rædsom til blå nuancer, og til gul er den moderat god. Men rød, grøn, hvid og lyse brune farver er den helt fin til.
Image
Et par elvere fra War of The Ring, som er dippet af mig. Bemærk at de ikke har fået dull coat, og billedet er taget med blitz, derfor skinner de lidt meget.
De figurer på billedet blev malet på lige under to timer i alt.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Severin
The Incredibles
The Incredibles
Posts: 8
Joined: Thu Jul 12, 2007 8:34 pm
Location: Hellerup

Re: Gode råd for dem, der vil gøre det selv...

Post by Severin »

Lyder godt :)
Sidst spillet
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Gode råd for dem, der vil gøre det selv...

Post by Brichs »

Jeg er også selv begyndt at bruge dip, og det gør en kæmpe forskel. Vil prøve at få taget nogle billeder af før/efter eksempler, næste gang jeg maler en figur. Er i færd med dem fra Runebound, så der er noget at se til.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Gode råd for dem, der vil gøre det selv...

Post by Stunke »

I stedet for dip, der sviner og stinker og gør figurerne helt vildt blanke er Devlan Mud, fra Games Workshops malingserie absolut at foretrække. Den shader pænere og ikke så voldsomt og gør figuren mat. Desuden tørrer det hurtigere og er lettere at smatte på.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply