Custom cards

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Brugeravatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Geografisk sted: Ølstykke
Kontakt:

Custom cards

Indlægaf Foppwin » tors aug 28, 2014 1:36 pm

Mine piger er nu kommet i den alder hvor der er mange spil som passer til deres alder, men kortene er på engelsk, og når de ikke kan forstå kortene, så gider de ikke spillet.

F.eks. Står de af på Mice and Mystic. På boardgamegeek kunne man downloade de blanke templates til spillet, så man selv kan skrive teksten. Her tænkte jeg at det kunne være lækkert, at printe dem ud på ordenlige kort. Findes der billige danske eller udenlandske tjenester kan der printe dem ud?
Danny

Billede

Brugeravatar
Gunness
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Geografisk sted: 2770

Re: Custom cards

Indlægaf Gunness » tors aug 28, 2014 1:40 pm

Det ved jeg ikke - men jeg har selv brugt løsningen med for- og bagside med et alm. spillekort imellem, og så i et gennemsigtigt sleeve. Det fungerer upåklageligt.
Bestilt: Nanty Narking, Sabotage, Getaway Driver, Lifeform, Crypt, AuZtralia, CO2, Tang Garden, Museum, Detective, 7th Continent exp, 1066, Cerebria, Neanderthal
Seneste: Spirits of the Forest, Endeavor: Age of Sail, Root, Brass Lancashire/Birmingham

Brugeravatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Geografisk sted: København Nørrebro
Kontakt:

Indlægaf Mik » tors aug 28, 2014 2:03 pm

Der findes en print-mulighed i østen, som hedder noget med "cows" (der nok en eller her i forummet som husker det fulde navn). Selv bruger jeg enten Avery visitkort som jeg selv kan printe ud, eller også bruger almindelig fotopapir som jeg kommer i kortlommer.

Begge dele fungerer udmærket.
Billede

40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Geografisk sted: Brøndbyøster

Indlægaf 40crew » tors aug 28, 2014 2:06 pm

Billede

Brugeravatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Geografisk sted: Ølstykke
Kontakt:

Indlægaf Foppwin » tors aug 28, 2014 2:10 pm

Jeg har kigget lidt på Artscow, men her er der tale om lang leveringstid, og kampen med at holde sig under MOMS grænsen.

Bilka kan lave spillekort for 80 kr, men jeg vil gerne være fri for kortspil symbolerne.

Det kan være at jeg ender op med at lave mine egne kort, men ville lige undersøge markedet først.
Danny

Billede

Brugeravatar
Gunness
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Geografisk sted: 2770

Indlægaf Gunness » tors aug 28, 2014 2:32 pm

Artscow har næsten altid nogle rabatter (man kan bl.a. finde her: https://www.artscow.com/promote/fcfs.aspx), og en længere periode kunne man stort set altid få et sæt kort ned i $8,99 inkl. forsendelse, dvs. langt under bagatelgrænsen. Noget andet er så, at det virker en smule langhåret at justere grafikken, så kortene kommer til at se ordentlige ud - jeg har kun erfaringer med at printe færdiglavede decks.
Bestilt: Nanty Narking, Sabotage, Getaway Driver, Lifeform, Crypt, AuZtralia, CO2, Tang Garden, Museum, Detective, 7th Continent exp, 1066, Cerebria, Neanderthal
Seneste: Spirits of the Forest, Endeavor: Age of Sail, Root, Brass Lancashire/Birmingham

Brugeravatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf Robert » tors aug 28, 2014 3:22 pm

Jeg har aldrig haft problemer med leveringstid på artscow (ca 1 uge). Og deres tilbud gør det ret enkelt at holde sig under momsgrænsen.
Men ulempen er at man skal uploade et antal grafikfiler og selv lægge dem ind på kortene. Hvis ikke man bare bestiller blanke kort.
Sidst spillet:Billede
Min profil på BGG

Brugeravatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Geografisk sted: 2900 Hellerup
Kontakt:

Indlægaf Helle » fre aug 29, 2014 6:57 am

Robert skrev:Jeg har aldrig haft problemer med leveringstid på artscow (ca 1 uge). Og deres tilbud gør det ret enkelt at holde sig under momsgrænsen.
Men ulempen er at man skal uploade et antal grafikfiler og selv lægge dem ind på kortene. Hvis ikke man bare bestiller blanke kort.

Hvis man skal bestille blanke kort er der også den tyske spielmateriel.de

mtdj
25+ indlæg
25+ indlæg
Favoritspil: Mage Knight
Arkham Horror
7 Wonders
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf mtdj » tirs sep 01, 2015 5:23 pm

Eftersom det er mere end 1 år siden, der sidst er blevet postet i denne tråd, er der så nogen, som i mellemtiden har fundet et sted, hvor man kan printe sine kort, uden man lige så godt kan købe et andet spil for de samme penge?
Spil jeg ejer
Tlf: 40 52 34 56

Brugeravatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Geografisk sted: København Nørrebro
Kontakt:

Indlægaf Mik » ons sep 02, 2015 8:54 am

Jeg printer som regel selv mine egne kort.
Ved at lægge dem i kortlommer kan man bruge almindeligt printerpapir, selv om jeg som regel bruger en bedre kvalitet - f.eks. fotopapir.

Til mindre kort (f.eks Settlers- eller Talisman-størrelse) der bruger jeg et gratis Avery-program som kan printe ud på visitkort. Det har jeg blandt andet brugt til at printe option-kort ud til RoboRally. De er lavet for mere end 10 år siden, men de holder ganske godt.
Billede

Brugeravatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Tash-Kalar
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Fod » ons sep 09, 2015 7:52 pm

Til Mads Brynnums kortspil 'Fallout: Rise of the Tribes' fik vi lavet kortene hos http://www.favoritfoto.dk/kortspil.html

Man skal bare lægge sine egne billeder ind i deres design-software, oven på det almindelige kortdesign. Og så virker det.

Deres størrelser er lidt mærkelige, men det kan man jo arbejde med.

Ganske fin kvalitet, om end det er mere "prototype" end "end product".
- Nick
Billede

Tilbage til "Spil man selv kan lave"