GermanGames' brugere anbefaler

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Post by MesterLars »

Jeg kan da også kun opfordre til at folk rater (og gerne kommenterer) spil på BGG.

Jeg bruger selv ofte bgg's "Analyze" funktion til at se hvad geekbuddies synes om et givent spil.

Og der er næsten altid en rating og en kommentar fra Stony, Jens Hoppe og Kanzler - men ku være godt med nogle fleres meninger :)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote: .. og kan man overhovedet købe El Grande mere?
Ja.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

netsapiens wrote:
(Note: det er ment i mest positive ånd at jeg tager de punkter op, jeg synes det er et fedt initiativ, og vil da lige gå min profil igennem på BGG, for at se om der mangler nogen ratings)
Ja, jeg vil også liiiige løbe min over i løbet af ugen, og så håber jeg da, at andre gør det samme, og så også at Stony har mod på at lave arbejdet igen ... det kunne være interessant, hvis man udover gennemsnittet også kunne se medianen og spredningen ... og hvad man ellers kunne finde på.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Ja, jeg vil også liiiige løbe min over i løbet af ugen, og så håber jeg da, at andre gør det samme, og så også at Stony har mod på at lave arbejdet igen ... det kunne være interessant, hvis man udover gennemsnittet også kunne se medianen og spredningen ... og hvad man ellers kunne finde på.
Bliver jeres liste over hvilke spil, I ejer, så også opdateret i samme ombæring? :P
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Bliver jeres liste over hvilke spil, I ejer, så også opdateret i samme ombæring? :P
Det tør de garanteret ikke, fordi det så ville være åbenlyst at de ejer flere spil end mig! :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Andrea wrote:Bliver jeres liste over hvilke spil, I ejer, så også opdateret i samme ombæring? :P
Det tør de garanteret ikke, fordi det så ville være åbenlyst at de ejer flere spil end mig! :D
Jeg sagde i løbet af en uges tid ... måske to uger, så har min mand forhåbentlig solgt ud af vores spil i mellemtiden, så kommer vi ikke til at afsløre os selv ... Men det kunne selvfølgelig have været sjovt at nå at vide, hvor mange spil man egentlig havde ejet en gang ...

Om ikke andet så fordi, det gør, at folk mener, at man er totalt forrykt ...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Om ikke andet så fordi, det gør, at folk mener, at man er totalt forrykt ...
Bare rolig - det mener vi i forvejen! :D:D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

...og det har vi ment længe...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:...hvis man udover gennemsnittet også kunne se medianen og spredningen ... og hvad man ellers kunne finde på.
Desværre. Jeg benytter mig af et af BGG's indbyggede værktøj. Hvis man ønsker at bearbejde de rå data på anden vis, må man selv igang.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Om ikke andet så fordi, det gør, at folk mener, at man er totalt forrykt ...
Bare rolig - det mener vi i forvejen! :D:D
Tak, det er jo en totalt stor kompliment!

Folk man ikke kender ... der skal man bare snakke om brætspil og den slags i 10, så spørger folk tit, hvor mange man har ... og hvis man så siger, at man har 350+ så er man ligesom uden for bedømmelse fremover, hvilket klart aftager det sociale præstationspres væsentligt.

:D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Nu er vi jo langt på vej ud af en tangent... men:
jeg har en bekendt der brugte næsten 20.000 på et cykelstel... KUN stellet altså.
En anden bekendt har brugt mere end 250.000 danske kroner på warhammer legetøj.
En af mine veninder har 78 par sko (sidst hun talte)

Så det er ikke os der er noget galt med.. det er dem som IKKE samler, vi skal være bekymrede for :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

At lave statistik på kendte GG brugeres BGG profiler minder mig lidt om følgende jeg læste fornyligt:

"33½ % of the mice used in the experiment were cured by the test drug; 33½ % of the test population were unaffected by the drug and remained in a moribund condition; the third mouse got away"
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Helle wrote:At lave statistik på kendte GG brugeres BGG profiler minder mig lidt om følgende jeg læste fornyligt:

"33½ % of the mice used in the experiment were cured by the test drug; 33½ % of the test population were unaffected by the drug and remained in a moribund condition; the third mouse got away"
:lol: :lol: :lol: DET er fandme humor!

Og så minder det mig om en sand historie der skete for en bekendt, som med sin kone var til scanning, og jordemoderen der scanner siger:
"Vil i vide barnets køn?"

Efter lidt overvejelse svarer han: "Det kommer lidt an på.. hvor sikker er du ud fra billederne?"
Jordemoderen: "50% sikker"......
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: GermanGames' brugere anbefaler

Post by Stony »

Jeg rendte på denne lidt ældre tråd, og tænkte at jeg ville prøve at opdatere statistikken. Gruppen der er trukket statistik på er nu på 36 GG brugere, hvor jeg er bekendt med deres BGG profil.

http://www.bang-madsen.dk/dl/geekbuddies.htm

Interessant at se at der er flere spil som 30 personer eller mere faktisk har givet en rating. Det må om ikke andet kunne tolkes som om folk i en eller anden grad benytter sig af BGG rating-systemet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: GermanGames' brugere anbefaler

Post by Brichs »

Ved ikke om jeg er med, men mit BGG hedder "Brichs"
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply