Brætspil i Urban

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Brætspil i Urban

Post by Stony »

Urban havde en tosides artikel om brætspil idag. Det var helt rart at se dem anbefale spil som Carcassonne og Smallworld. Desuden blev Pixo, Bezzerwizzer+ og Klickado bragt op. Der var også henvisninger til guldbrikken, så det var en dejlig afveksling fra det sædvanlige.

Den kan læses online:
http://www.e-pages.dk/urban/735/
Side 70

Desværre så var det i et tillæg til Urban, som de havde vendt på hovedet. Og det er det så også i den scannede udgave. *suk* Men med en lille indsats kan det faktisk læses. Man kan jo evt. printe de to sider ud.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Brætspil i Urban

Post by Frouvne »

Stony wrote: [...] Desværre så var det i et tillæg til Urban, som de havde vendt på hovedet. [...]
Ja det er jo en lidt ufrivillig morsom detalje, at man ukritisk gengiver artiklen som trykt. Men du kan vel vende skaermen om, som du ville vende avisen...
Jeg glaedede mig ogsaa over artiklen, da jeg saa den i morges. Noget kunne tyde paa, at Guldbrikken har en effekt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil i Urban

Post by Stony »

Fagre tekniske verden. Jeg fik lavet en PDF, der kun indeholder de to sider. Den ligger her.

Den kan du gemme lokalt. Derefter åbner du den med Acrobat Reader istedet for at se den direkte i din browser. I Acrobat Reader kan du (i hvert fald i den nyeste version) vende dokumentet rundt, så det kommer til at vende på ret køl. Det gøres ved at vælge menuen View, og derefter vælge Rotate View. I hvert fald i den engelsksprogede udgave. :)

For nørderne som har et grafikkort der kan vende skærmens grafik, kan man også løse det den vej rundt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Brætspil i Urban

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] For nørderne som har et grafikkort der kan vende skærmens grafik, kan man også løse det den vej rundt.
Det ville jeg ikke ane, at man kunne gøre, hvis ikke min søn for et år eller to år siden havde vist mig hvordan man gjorde... :roll:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Brætspil i Urban

Post by Larsine »

Ikke underligt at guldbrikken nævnes, når artiklens forfatter er Thomas Conradsen.

Hvad der undre mig mere, er at han ikke kan sine brætspilsfakta.

Carcassonne er blevet oversat til Dansk for adskillige år siden, og ikke som han skriver: "Men det er blot for nyligt oversat til dansk". Det er rigtigt at man ikke har kunnet købe et dansk Carcassonne i flere år, men det er alligevel oversat til dansk for adskillige år siden (2002 eller 2004 så vidt jeg husker).

Og så nævner de jo slet ikke at Small World kun koste kr. 400, i Fantask og Faraos Cigarer.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Brætspil i Urban

Post by Gunness »

I dagens Urban har Thomas Conradsen en kort klumme om tre spil, nemlig Modern Art, Power Grid og Le Havre. Ikke just de mest spritnye spil, men det er da rart med lidt mere bredde i mediedækningen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply