Hvorfor spille brætspil?

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Hvorfor spille brætspil?

Post by slinden »

Faldt over denne video om grunden til at spille brætspil via Watch It Played. Villle lige dele med jer:

https://vimeo.com/user5988266/yourturn

--Steen
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Mik »

Hvorfor se video?
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by netsapiens »

Mik wrote:Hvorfor se video?
Fordi det er svært at se audio?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Stony »

Hvorfor gå i rette med folk, når de har bidraget med noget de tilsyneladende selv fandt interessant, og derfor valgte at dele. Bare fordi man ikke selv synes det er interessant, kan det jo godt være der er andre der sætter pris på det...?
Sidst spillet:
Image
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by slinden »

Mik wrote:Hvorfor se video?
Sjovt nok postulerer videoen også på et tidspunkt, at det er spild af tid at se TV.

Jeg syntes filmens betragtninger om de socialt interaktive aspekter af brætspil i forhold til de stadigt mere scriptede on-line videospil var interessante.

Men det er nok bare mig, fordi jeg kommer fra video-verdenen og først for nyligt har genopdaget brætspil.

Beklager, hvis deling ikke er god tone her.

--Steen
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Mik »

Jeg undrede mig blot over spørgsmålet.
Folk kan bruge deres tid på præcis det vil.
Det er det jeg gør, så hvorfor skulle jeg have noget imod at andre også gør det?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Stony »

Deling er helt fint. I hvert fald så længe det har relevans for de interesseområder vi bevæger os indenfor her på forummet. Jeg ser det i hvert fald gerne, og hvis det ikke er noget for mig, lukker jeg vinduet og stryger videre på min vej.
Sidst spillet:
Image
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by slinden »

Mik wrote:Jeg undrede mig blot over spørgsmålet.
Det kan jeg godt se. Det var en ikke særlig gennemtænkt fordanskning af "why people game".
Nu forstår jeg pludselig konteksten for modspørgsmålet.

--Steen
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Stony »

Ja, jeg fangede den så heller ikke. Jeg beklager at jeg var "ude med riven".
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Hvorfor spille brætspil?

Post by Gunness »

Steen, der er helt fint at dele :) Og videoen er da udmærket at vise til folk, der ikke spiller, så de evt. kan få forklaret, hvad det sjove er.

Det største minus ved den er, at den er meget kort :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply