Pass it on - Regler

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Pass it on - Regler

Post by Stony »

Jeg opretter lige en særskilt regel-tråd. Det gør det lidt nemmere, at man bare kan linke hertil, når man opretter en ny omgang. Bemærk tilføjelsen i bunden, som angiver hvordan/hvornår Pass-it-on afsluttes.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en rum tid bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.

Eksempel: Jeg kunne f.eks. sætte Puerto Rico på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!

Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.

For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.

Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil.
Der er dog en regel for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det. (Undtagelse: Se "Tilføjelse 2" nedenfor.)

Tilføjelse: Før eller siden ender vi nok i en situation, hvor der ikke er den store interesse for de spil der er budt ind med. Såfremt der ikke er nogen spil der får mindst 3 stemmer, er der ikke nogen vinder, og tråden afsluttes. Dermed får den sidste vinder sit spil "gratis", og behøver ikke sende sit eget spil videre.

Tilføjelse 2: For at undgå spekulationer om hvorvidt folk har stemt på deres eget forslag, så lad os slå fast med det samme, at det er helt legalt. Ved at legalisere det, er det ens for alle. Også selv om du naturligvis ikke vil give et bud på dit eget spil.
Post Reply