Lån-et-spil tråden

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Gunness »

Er der nogen i Københavnsområdet (eller evt. deltagere på Djengis III), der vil låne Ad Astra ud?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Mik »

Gunness wrote:Er der nogen i Københavnsområdet (eller evt. deltagere på Djengis III), der vil låne Ad Astra ud?
Jeg kan svare bekræftende i begge tilfælde.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Gunness »

Meget fornemt. Det er ikke noget, der haster. Jeg kan evt kigge forbi Nørrebro en dag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by digter »

Nogen i københavn/roskilde området der vil låne war of the ring til brug i weekenden (eller en anden gang hvis det er). Prøver at få min kæreste med på brætspilsvognen og temaet passer perfekt
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Lån-et-spil tråden

Post by ozimek »

Skobbolop wrote:Nogen i københavn/roskilde området der vil låne war of the ring til brug i weekenden (eller en anden gang hvis det er). Prøver at få min kæreste med på brætspilsvognen og temaet passer perfekt
Det var præcist derfor jeg købte det i sin tid. Jeg har dog først lige fået sat mig ind i reglerne og har spillet et par spil med en af gutterne. Min konklusion er, at det måske er lidt for tungt for konen. (Forstå mig ret; hendes "attention span" for brætspil er nok ikke helt så stort som for bioteknologi..)

Du må gerne låne min kopi, men den er altså i Aalborg :)

Lad os endeligt høre, om du havde succes med planen.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by digter »

Tja, jeg ved heller ikke selv om jeg vel kunne lide det, eller om det overhovedet er det rette valg. Da jeg spillede Game of Thrones 2. edition med drengene fortrød hun bitterligt at det var hende der skulle tage sig af af vores datter i stedet for at spille med :) Så nu er jeg på jagt efter et krigsspil for 2 spillere med et stærkt tema.

Aalborg er nok liiige langt nok væk. familien har dog sommerhus i nærheden, så vender tilbage hvis det bliver relevant :)
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Lån-et-spil tråden

Post by netsapiens »

Jeg har War of the Ring du gerne må låne. Det befinder sig i Ganløse.

Du kan kontakte mig på pb hvis du vil komme forbi og låne det.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by digter »

tak for tilbuddet! Det er nok det lidt af det samme svar som tidligere. jeg har ingen bil, så det er lidt for langt væk. Hvis der ikke er andre der melder sig, så kan jeg selvfølgelig nok finde ud af at komme til ganløse på en eller anden måde :)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Stunke »

Skobbolop wrote:...Så nu er jeg på jagt efter et krigsspil for 2 spillere med et stærkt tema.
Hvor staerkt skal temaet vaere? Commands & Colours: Ancients er absolut et af de bedste krigsspil jeg nogensinde har spillet, maaske DET bedste og jeg har spillet figurspil og lignende i mere en 17 aar. CC:A er rigtigt interessant skruet sammen, og naar man har tygget sig igennem reglerne foerste gang er det faktisk SLET ikke saa kringlet som det ser ud... Synes jeg, men jeg er ogsaa vant til 80 siders regelboeger. Altsaa der er ikke saa meget 'glimmer' over spillet men foelselsen af at skulle haandtere en oldromersk arme er bestemt til stede og det virker fremragende.

Proev eventuelt at laese om det paa BGG, for alle der er faldet over det synes det er et fremragende spil. Naar man er faerdig har man altid lyst til ... MINDST et spil mere. Det tager heller ikke latterligt lang tid at spille og man skal faktisk traeffe en masse virkeligt fede valg i loebet af spillet.

Det er det braetspil jeg er faldet over som emulerer figurkrigsspilsfornemmelsen bedst, uden alt pisset. Desuden tror jeg at det er det braetspil som flest spilnoerder har lokket deres kaerester til at spille nar det skal vaere 'rigtigt-rigtigt' braetspil, ikke saadan noget halvhjertet naesten-godt-men-ogsaa-kun-naesten-fordi-det-her-tema-absolut-skulle-med. Der er i hvert fald mange der rapporter tilbage at de har faaet trampet deres romerske infanteri til fars af fruens stridselefanter til stor moro for alle deltagere.

Send mig gerne en PM hvis I synes det virker interessant.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Robert »

Nu ved jeg jo ikke om det skal have associationer til figurer, men Combat Commander serien er for to og har et stærkt tema. Det kan dog godt tage lidt tid. Jeg er i øvrigt enig i at CC:A er et rigtig godt spil.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Tarkan »

Hej!

Jeg (og kæresten) er nye på dette forum, men har en fælles interesse i brætspil. Vores "samling" er dog ikke så stor endnu, og da spil efterhånden er pænt dyre, så er det ikke just hver uge, der købes nye spil. Vi håber derfor at kunne låne Dominion, af en af jer garvede spillere, så vi kan se om det er noget for os(vi har ikke prøvet et deckbuilding spil før). Vi bor i Måløv, og henter gerne selv spillet. Vi har nyligt indkøbt Cadwallon: City of thieves. Dette låner vi selvfølgelig gerne ud. Påpasselighed omkring spillene er en selvfølge begge veje.

Mvh.

David & Theresa
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Mikkel »

Tarkan wrote:Hej!

Jeg (og kæresten) er nye på dette forum, men har en fælles interesse i brætspil. Vores "samling" er dog ikke så stor endnu, og da spil efterhånden er pænt dyre, så er det ikke just hver uge, der købes nye spil. Vi håber derfor at kunne låne Dominion, af en af jer garvede spillere, så vi kan se om det er noget for os(vi har ikke prøvet et deckbuilding spil før). Vi bor i Måløv, og henter gerne selv spillet. Vi har nyligt indkøbt Cadwallon: City of thieves. Dette låner vi selvfølgelig gerne ud. Påpasselighed omkring spillene er en selvfølge begge veje.

Mvh.

David & Theresa
Hej med jer og velkommen til GG :)

Jeg sender dig lige en privat besked omkring Dominion
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Stony »

...og hvis Taastrup er lidt mere overkommelig afstand, så har jeg også et eksemplar du kan låne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by digter »

Jeg skal til en sammenkomst hos en af mine venner som er begyndt på stenalderkost.

Jeg tænkte at det kunne være hyggeligt, hvis jeg tog et spil med som passede ind i et "stenalder-tema". Derfor ville jeg høre om der var nogen der ville være villige til at udlåne sådan et spil? Umiddelbart tænkte jeg at Ugg-Tect ville være en gode ide. Nogen der har dette og vil låne det ud? Evt. i nærheden af kbh/Roskilde eller Odense?

Andre forslag til spil modtages gerne.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Stony »

Stone Age?
Sidst spillet:
Image
Post Reply