Lån-et-spil tråden

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Lån-et-spil tråden

Post by Sir William »

Spil kan blive dyre og der er ikke nogen garanti for at spillet så lige er dig eller falder i god smag hos din faste spilgruppe.

Derfor introduceres Lån-et-spil tråden, hvor du kan komme med et ønske og så låne det af en anden herindefra. Så kan du finde ud af, om du skal investere 500 kr. på det eller bruge pengene på noget andet.

Regler for udlån
1. Man skriver her i tråden hvilken spil man gerne vil låne/prøve
2. Den som har dette spil og som gerne vil låne spillet ud, tager kontakt til spørger gennem en PM (Dette for at bibeholde et overblik over efterspørgsler)
3. Låner og udlåner aftaler selv efter hvilken retningslinier man vil låne efter herunder varighed af lån og evt. betaling m.m.


Som sagt reglerne er gjort ganske simple, da jeg synes at det modellen vil blive for ufleksibel hvis jeg forsøger at sætter regler for hvordan I eventuelt skal låne jeres spil ud.

Derfor det bliver en aftale mellem låner og udlåner om hvor længe spillene skal lånes, om det skal koste noget, om det skal leveres via PostDanmark eller om man skal mødes. Det er selvfølgelig også udlåners ret, at sætter regler for hvordan spillet skal behandles.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Mikkel »

Så vil jeg gerne lægge ud!

Jeg kunne godt tænke mig at låne Dominion - grundspillet, da jeg ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal købe det eller ej.

Mvh :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Mik »

maxell wrote:Så vil jeg gerne lægge ud!

Jeg kunne godt tænke mig at låne Dominion - grundspillet, da jeg ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal købe det eller ej.

Mvh :)
Tja. Jeg har jo alligevel udskiftet mit oprindelige sæt med et nyt, så du kan såmænd godt få lov til at låne de gamle kort.
De er naturligvis lidt slidte, men fine nok til at spille med.
jeg kunne blot ikke få alle mine kort ned i Alchemy-æsken medmindre det var nye kort.

Jeg er i Espergærde lørdag/søndag, hvis du ikke kommer til København til hverdag.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Mikkel »

Mik wrote:
maxell wrote:Så vil jeg gerne lægge ud!

Jeg kunne godt tænke mig at låne Dominion - grundspillet, da jeg ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal købe det eller ej.

Mvh :)
Tja. Jeg har jo alligevel udskiftet mit oprindelige sæt med et nyt, så du kan såmænd godt få lov til at låne de gamle kort.
De er naturligvis lidt slidte, men fine nok til at spille med.
jeg kunne blot ikke få alle mine kort ned i Alchemy-æsken medmindre det var nye kort.

Jeg er i Espergærde lørdag/søndag, hvis du ikke kommer til København til hverdag.
Sender lige en PM :wink:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Sir William »

Jamen, jeg har også en lille ønskeliste. (Der var jo en grund til at jeg bragte emnet på bane :) )

Kunne godt tænke mig at låne

- Railways of the World
- Ticket to ride - Europe
- Arkham Horror
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Stony »

RETTET: Spillene jeg tilbød var fortrinsvis spil jeg slet ikke har mere...

Jeg har ikke noget imod at låne spil ud. Bare du selv henter og bringer.
Last edited by Stony on Fri Nov 18, 2011 8:00 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Larsine »

Principielt låner jeg gerne alle mine spil ud, men låner bliver selv nødt til at hente og bringe, enten hjemme hos mig (Sorø), på mit arbejde (Ringsted) eller ved et arrangement hvor jeg i forvejen er til stede. Jeg har ikke selv mulighed for at bringe, og livet er for kort til at jeg gider tage fri fra arbejde for at kunne nå på posthuset.

Hvis spillet beskadiges, erstatter man hele spillet, og kan selv beholde det beskadigede spil.

Listen over mine spil kan ses på BGG (direkte link i signatur).

Lars
Last edited by Larsine on Wed Oct 09, 2013 9:02 am, edited 1 time in total.
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Legius »

Sir William, jeg har et arkam horror liggende og samle støv du godt kan låne. Hvis du kan vente til efter sommeren kan du også låne Ticket to Ride europe(har lovet at have dette med i sommerhus). Jeg fortrækker klart som andre, hvis du kan hente/bringe selv enten i Nivå eller Hellerup hvor jeg arbejder.

Mvh
Legius
Image
padde3700
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 17
Joined: Sat Jun 05, 2010 6:22 pm

Re: Lån-et-spil tråden

Post by padde3700 »

hvis nogen ligger inde med et battlelore/memoir 44/command and collers ancients eller noget i den stil, og ikke skal spille det i den nærmeste fremtid vil jeg meget gerne låne et eksemplar, da jeg syntes at det er lidt dyrt at give 700 kroner for et spil som jeg ikke er sikker på at de andre har lyst til at spille med mig :)
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Rumblebeast »

padde3700 wrote:hvis nogen ligger inde med et battlelore/memoir 44/command and collers ancients eller noget i den stil, og ikke skal spille det i den nærmeste fremtid vil jeg meget gerne låne et eksemplar, da jeg syntes at det er lidt dyrt at give 700 kroner for et spil som jeg ikke er sikker på at de andre har lyst til at spille med mig :)

Jeg har et Memoir44 du godt må låne. En stor del af brikkerne er malede hvilket gør meget for spil oplevelsen.


Men det fordre at du kan hente og bringe.
Hvor bor du? Der er ingen oplysninger på din profil.

mvh Bjørn
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Rumblebeast »

Pitchcar


Jeg kunne godt tænke mig at låne Pitchcar så jeg kan finde ud af om det er noget børnene (og jeg selv) finder intressant.

mvh Bjørn
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 32
Joined: Wed Nov 11, 2009 1:57 pm
Location: København NV

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Faerun »

Jeg kunne godt tænke mig at låne Twilight Imperium. Jeg har tænkt om at købe den, men jeg er ikke sikkert hvis jeg kan lide det :]
Sidst spillet:

Image
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Zaphoddk »

Hvis nogen i jylland eller på fyn har Pitchcar, vil jeg gerne prøve at låne det?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Frouvne »

Skal denne tråd fortsat være "sticky"? Umiddelbart ser det ikke ud til at være en stor succes med udlån af brætspil og så er det et spørgsmål, om den længere har sin berettigelse som en særlig vigtig post?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Lån-et-spil tråden

Post by Stunke »

Denne tråd vil ligge her ind i fremtiden når andre mennesker søger på ting i køb og salg, og finder ud af at man rent faktisk kan prøve tingene inden man kaster penge efter det.
At lade en lånetråd være sticky er en fremragende idé. At fjerne den som sticky betyder at kun de gamle veteraner på boardet ved/kan huske at den findes.
En af de primære årsager til at bruge stickies i det hele taget, er for at lette tilgangen til et forum for nytilkommende, ikke for at samle de garvede brugeres hyggesnak i nogen enkelte tråde.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply