Brætspil til salg (red. 21.10.18: Hansa, Midgard m.f. er tilføjet!)

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Myde »

Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by digter »

Myde wrote:Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
Det er vi nok mange der havde været :)
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Robert »

Myde wrote:Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
Hvad er forskellen?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Jonezy »

Robert wrote:
Myde wrote:Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
Hvad er forskellen?

Spillepladen. Ravensburger udgaven har vist nok et bræt som er mere 'tight' i forhold til den nye udgave af spillet, altså der er færre felter banen rundt. Det betyder jo så at det er sværere at få folk til ikke at nå alle 3 omgange rundt i den nyere udgave, men det burde jo være en fordel for dig, ikke Robert.....? ;)
Last edited by Jonezy on Mon Apr 22, 2013 5:23 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Mik »

Hvis Pro-Ludo udgaven er tilstrækkelig billig til salg (bytning) kan jeg varmt anbefale folk at købe det for komponenternes skyld. Vogne og mønter er identiske med originalen og kortene er flottere end originalens (men måske en anelse sværere at blande inden spillet går i gang, da de er længere).

Det er forholdsvis nemt at finde brugte eksemplarer af originalen, og nogle af disse kan være ganske billige fordi de har slidte kort eller ødelagte vogne.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Bugge »

Mik wrote:Hvis Pro-Ludo udgaven er tilstrækkelig billig til salg (bytning) kan jeg varmt anbefale folk at købe det for komponenternes skyld. Vogne og mønter er identiske med originalen og kortene er flottere end originalens (men måske en anelse sværere at blande inden spillet går i gang, da de er længere).

Det er forholdsvis nemt at finde brugte eksemplarer af originalen, og nogle af disse kan være ganske billige fordi de har slidte kort eller ødelagte vogne.
Er 100kr tilstrækkelig billigt for folket :?:

S
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by digter »

Ja hvis du kan fortælle mig hvor jeg får fat i den anden udgave? :)
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by JoelP »

Hvis det kun er spilpladen, kan du vel printe den ud og klistre på det nye board?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Bugge »

Skobbolop wrote:Ja hvis du kan fortælle mig hvor jeg får fat i den anden udgave? :)
No Clue :(

S
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Stony »

JoelP wrote:Hvis det kun er spilpladen, kan du vel printe den ud og klistre på det nye board?
Jeg ville nok vælge at klistre det på noget andet, så man evt. har BEGGE spilleplader.

Jeg laver gerne en lille tutorial på, hvordan jeg har grebet tingene an, når jeg skulle lave en prototype af et bræt, såfremt der er nogen der gerne vil trække lidt på de erfaringer jeg har gjort mig. (Jeg har prøvet øvelsen et par gange. Dog ikke med Ave Caesar.)

Man kan finde en indscannet version af det her:
http://boardgamegeek.com/filepage/38988 ... he-ravensb
http://boardgamegeek.com/filepage/38987 ... he-ravensb
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Mik »

Bugge wrote:Er 100kr tilstrækkelig billigt for folket :?:
Nu har du jo plads nok. Så du kunne jo vente med at sælge det til efter Essen.
Hvis man finder et billigt brugt og slidt eksemplar, kunne du jo sælge begge dele samlet.
Og kære Stony, der er absolut ingen grund til at have BEGGE spilleplader, da den nye plade er ubrugelig.
Jeg har købt den nye version billigt (nej ikke fra Bugge) udelukkende for at have ekstra kort, og vil aldrig aldrig aldrig bruge spillepladen igen, så vil jeg da gerne sælge særskilt, såfremt nogen virkelig vil have den...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Larsine »

Mik wrote:Og kære Stony, der er absolut ingen grund til at have BEGGE spilleplader, da den nye plade er ubrugelig.
Jeg fik den nye udgave i 40 år fødselsdagsgave, da jeg på daværende tidspunkt ikke havde den originale. Vi spillede en del gange på den nye baner, og hvis man fjerner et 6'er kort fra hver spillers bunke, kan banerne til nød bruges, men de er stadig ikke særlig brugbare.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Myde »

Robert wrote:
Myde wrote:Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
Hvad er forskellen?
Ravensburger har forskelige ruter på begge sider - Ligesom Jons vi spillede. Denne udgave har kun den ene side så vidt jeg har læst
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Larsine »

Myde wrote:
Robert wrote:
Myde wrote:Synd at Ave cæsar er Pro ludo edition, hvis det var Ravensburger havde jeg været interesseret
Hvad er forskellen?
Ravensburger har forskelige ruter på begge sider - Ligesom Jons vi spillede. Denne udgave har kun den ene side så vidt jeg har læst
Pro Ludo udgaven har også baner på begge sider af brættet, problemet er at de er dårlige.
1) De er alt for korte, så det nærmest er umuligt at løbe tør for kort.
2) Der er ingen valgmuligheder på banerne.
3) De er grimt tegnet, endda så meget at man på ene bane skal foruddefinere hvad der tæller som et felt, hvad der blot er pynt, og om der er felter under broen.
4) Der er ingen bane til 3-4 spillere, så de bliver endnu mere kedeligt hvis man kun er 3-4 spillere.

Banerne fra den nye udgave kan ses her:
http://www.boardgamegeek.com/image/125583/ave-caesar
http://www.boardgamegeek.com/image/125582/ave-caesar

De originale baner kan ses her:
http://www.boardgamegeek.com/image/430477/ave-caesar
http://www.boardgamegeek.com/image/430478/ave-caesar
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Brætspil til bytte (evt. salg)

Post by Robert »

Jonezy wrote:Spillepladen. Ravensburger udgaven har vist nok et bræt som er mere 'tight' i forhold til den nye udgave af spillet, altså der er færre felter banen rundt. Det betyder jo så at det er sværere at få folk til ikke at nå alle 3 omgange rundt i den nyere udgave, men det burde jo være en fordel for dig, ikke Robert.....? ;)
:?:
Jeg kørte tre løb på Djengis, vandt de to første og kom ikke i mål i det sidste.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply