Købes: To Court The King

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Købes: To Court The King

Post by Mikkel »

Jeg har med stor succes introduceret Elder Sign for min kæreste, og det er hun blevet rigtig vild med.

Så jeg kunne godt tænke mig at finde et spil der også inkluderer terninger, som er det hun er faldet for ved ES. Temaet er ikke så vigtigt for hende - det er simpelthen terningerne der har tricket' hende (og ja - vi har yatzee).

Jeg blev inde på BGG anbefalet To Court The King - men kan se at det er fra 2006 og det kan ikke findes på amazon.co.uk. Så jeg prøver simpelthen herinde - man kunne jo være heldig! :)
Image
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Købes: To Court The King

Post by StormP »

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med To Court the King - men hvad med at prøve Alien Frontiers og/eller Kingsburg, som er noget hen ad samme gade (terninger der rulles, og derefter placeres)? :)
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Købes: To Court The King

Post by Mikkel »

StormP wrote:Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med To Court the King - men hvad med at prøve Alien Frontiers og/eller Kingsburg, som er noget hen ad samme gade (terninger der rulles, og derefter placeres)? :)
Tak for forslagne, StormP! :)

For mig ser Alien Frontiers ok ud, men nok ikke for kæresten(det ser lidt sci-fi-agtigt ud). Men deriod Kingsburg ser ud som noget som ihvertfald godt kunne falde i hendes smag :)

Hvis du/andre har flere forslag så lad dem endelig komme denne vej!

Pft.
Mikkel
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Købes: To Court The King

Post by Larsine »

Würfel Bohnanza er vældigt populært hjemme hos os. Det gode ved det er at man også er på når de andre har tur, så man kommer aldrig til at kede sig, og så spillere det lige fint med 2-5 spillere.
User avatar
caparzodk
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Wed Dec 19, 2012 11:42 am
Favoritspil: Descent, Twilight Imperium, Merchant & Marauders, Zombicide, Pandemic, Mansion of Madness, Smash Up.
Location: Støvring

Re: Købes: To Court The King

Post by caparzodk »

Mikkel wrote:Jeg har med stor succes introduceret Elder Sign for min kæreste, og det er hun blevet rigtig vild med.

Så jeg kunne godt tænke mig at finde et spil der også inkluderer terninger, som er det hun er faldet for ved ES. Temaet er ikke så vigtigt for hende - det er simpelthen terningerne der har tricket' hende (og ja - vi har yatzee).

Jeg blev inde på BGG anbefalet To Court The King - men kan se at det er fra 2006 og det kan ikke findes på amazon.co.uk. Så jeg prøver simpelthen herinde - man kunne jo være heldig! :)

Måske King of Tokyo? - Der er ihvertfald terninger i.. - Eller også Seasons
Dog hvis jeg lige skulle fremhæve et godt og hurtigt spil, som min kone bryder sig om.. så er det love letter. ( Dog indeholder det ingen terninger )

p.s Det glæder mig at Elder Sign faldt i god jord. :)
Senest spillet:
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Købes: To Court The King

Post by Mikkel »

caparzodk wrote:
Mikkel wrote:Jeg har med stor succes introduceret Elder Sign for min kæreste, og det er hun blevet rigtig vild med.

Så jeg kunne godt tænke mig at finde et spil der også inkluderer terninger, som er det hun er faldet for ved ES. Temaet er ikke så vigtigt for hende - det er simpelthen terningerne der har tricket' hende (og ja - vi har yatzee).

Jeg blev inde på BGG anbefalet To Court The King - men kan se at det er fra 2006 og det kan ikke findes på amazon.co.uk. Så jeg prøver simpelthen herinde - man kunne jo være heldig! :)

Måske King of Tokyo? - Der er ihvertfald terninger i.. - Eller også Seasons
Dog hvis jeg lige skulle fremhæve et godt og hurtigt spil, som min kone bryder sig om.. så er det love letter. ( Dog indeholder det ingen terninger )

p.s Det glæder mig at Elder Sign faldt i god jord. :)
DET kan du tro det gjorde!!! :) Jeg er helt tosset med det selv og skal da have den udvidelse som kommer (hvis ikke den er kommet). Elsker også H.P Lovecrafts verden - så det har sin fordel. Så glad for du ikke brød dig om det ;)
Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Købes: To Court The King

Post by krasch »

Mikkel wrote:
StormP wrote:Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med To Court the King - men hvad med at prøve Alien Frontiers og/eller Kingsburg, som er noget hen ad samme gade (terninger der rulles, og derefter placeres)? :)

Hvis du/andre har flere forslag så lad dem endelig komme denne vej!

Pft.
Mikkel
Roll Through The ages inklusiv gratis expansion
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Købes: To Court The King

Post by JoelP »

Der er ikke meget yatzhee over Seasons. Det handler mere om kortkombinationer og resource management, men + til Roll Through the ages (især med udvidelsen når i er 2) og så Saint Malo.
King of Tokyo er klart bedst med mere end 4 spillere.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Købes: To Court The King

Post by JoelP »

Uh og ellers tænker jeg 'Can't Stop'. Det er out of print, men kan sagtens laves selv med enkle midler
User avatar
caparzodk
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Wed Dec 19, 2012 11:42 am
Favoritspil: Descent, Twilight Imperium, Merchant & Marauders, Zombicide, Pandemic, Mansion of Madness, Smash Up.
Location: Støvring

Re: Købes: To Court The King

Post by caparzodk »

JoelP wrote:Der er ikke meget yatzhee over Seasons. Det handler mere om kortkombinationer og resource management, men + til Roll Through the ages (især med udvidelsen når i er 2) og så Saint Malo.
King of Tokyo er klart bedst med mere end 4 spillere.
Det var nu blot for at komme med nogle eksempler. ;)
Senest spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Købes: To Court The King

Post by Brichs »

Alea Iacta Est er også et godt, let mere let bud.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Købes: To Court The King

Post by Jonezy »

Der er også Dragon Rampage af Richard Launius - http://boardgamegeek.com/boardgame/72132/dragon-rampage. Jeg har ikke prøvet det det, og det har vist fået en noget blandet modtagelse.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Købes: To Court The King

Post by JoelP »

Jonezy wrote:Der er også Dragon Rampage af Richard Launius - http://boardgamegeek.com/boardgame/72132/dragon-rampage. Jeg har ikke prøvet det det, og det har vist fået en noget blandet modtagelse.
Jeg har spillet det et par gange og er ikke super begejstret. Under alle omstændigheder tror jeg det er temmelig fladt med 2 spillere. Hvad med nogen af alle de der Feld terningespil?
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Købes: To Court The King

Post by Mikkel »

JoelP wrote:
Jonezy wrote:Der er også Dragon Rampage af Richard Launius - http://boardgamegeek.com/boardgame/72132/dragon-rampage. Jeg har ikke prøvet det det, og det har vist fået en noget blandet modtagelse.
Jeg har spillet det et par gange og er ikke super begejstret. Under alle omstændigheder tror jeg det er temmelig fladt med 2 spillere. Hvad med nogen af alle de der Feld terningespil?
Feld terningespil?

Jeg kan godt se at denne tråd måske ikke længere hører hjemme under "Køb, salg, og bytte imellem brugerne". Så jeg ved ikke om den skal rykkes?

Men super med alle de ideer I kommer med - I må endelig ikke stoppe :D
Image
Acidpete
Posts: 8
Joined: Sun Apr 21, 2013 12:30 pm

Re: Købes: To Court The King

Post by Acidpete »

Vis det er for terningernes skyld, hvad så med Quarriors http://www.boardgamegeek.com/boardgame/91536/quarriors
Så er der da terninger nok :P
Post Reply