K: The Resistance 1st edition

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

Hvis den altså kan fås i en god stand og til en god pris. Send en PM, hvis du har et eksemplar liggende
Image
Zalco
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Sun Jul 10, 2011 8:41 pm
Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture
Location: København NV

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Zalco »

Det er hermed gjort
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Varming »

Den er også til salg i denne tråd:
viewtopic.php?f=46&t=5479
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

Yes, Jeg har styr på det nu :) Tak!
Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 331
Joined: Mon Oct 16, 2006 3:47 pm
Location: Vejle

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Varming »

Nu har jeg ikke selv spillet det, men jeg har læst at "The Resistance: Avalon" skulle være den bedste version af spillet:
http://www.shopitop.dk/product_info.php ... s_id=22670
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by JoelP »

Varming wrote:Nu har jeg ikke selv spillet det, men jeg har læst at "The Resistance: Avalon" skulle være den bedste version af spillet:
http://www.shopitop.dk/product_info.php ... s_id=22670
Det kommer bestemt an på hvilken af dem man foretrækker
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Frouvne »

JoelP wrote:
Varming wrote:Nu har jeg ikke selv spillet det, men jeg har læst at "The Resistance: Avalon" skulle være den bedste version af spillet:
http://www.shopitop.dk/product_info.php ... s_id=22670
Det kommer bestemt an på hvilken af dem man foretrækker
Jeg foretrækker bestemt også The Resistance fremfor The Resistance: Avalon. Det er langt fra altid sådan at mere er bedre.
frouvne, administrator

Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

Jeg har kun prøvet Avalon en enkelt gang på DC og jeg synes det virker ret godt med specielle evner. Derudover synes jeg at illustrationerne i Avalon er bedre.

Jeg synes dog at der er rigeligt med gameplay i grundspillet og jeg tror det fungerer bedst med især nye spillere. Temaet tiltaler mig også mere. Når det er sagt så tror jeg at Avalon kan skabe nogle spændende dynamikker i en fast gruppe, der har prøvet basisspillet RIGTIG mange gange og har brug for noget nyt. Og så kan man jo også spille "almindelig" resistance med Avalon så vidt jeg ved. Jeg kommer nok til at købe det på et eller andet tidspunkt.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by jondifool »

er der egentligt noget i vejen for at spille la resistance med avalon componenterne ? Altså kan man ikke bare downgrade ?
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Black Sea »

jondifool wrote:er der egentligt noget i vejen for at spille la resistance med avalon componenterne ? Altså kan man ikke bare downgrade ?
Det kan man sagtens. Eneste, der mangler (i mine øjne) er de plot-cards, der kan fås til spillet (promo?). De tilføjer altså en hel del!
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by glorn »

når jeg har spillet resistance har det næsten hver gang været uden plot-kortene. Mest fordi dem jeg har spillet med har foretrukket uden.

Det sjoveste (imo) som avalon har som ikke er i resistance er konfikten mellem merlin og snigmorderen. Den påvirker i virkeligheden hele bordet fordi det i endnu højere grad betyder noget hvad folk siger og ikke siger.

I virkeligheden kunne du med et grafikprogram, lamineringsmaskine og en printer lave dit eget sæt. Og så kunne du tilmed lave temaet som du har lyst til.
David.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

glorn wrote:når jeg har spillet resistance har det næsten hver gang været uden plot-kortene. Mest fordi dem jeg har spillet med har foretrukket uden.
+1. Vi har prøvet dem en enkelt gang og det var ikke ligefrem en succes. Jeg synes spillet fungerer fint uden.
glorn wrote:I virkeligheden kunne du med et grafikprogram, lamineringsmaskine og en printer lave dit eget sæt. Og så kunne du tilmed lave temaet som du har lyst til.
Jeg så lige tilføje, at man skal kunne finde ud af at bruge sådan et grafikprogram :)
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by glorn »

well...

hvis man ikke lige føler sig så stærk, så kan man jo bruge en online cardmaker som for eksempel Magic Card Maker
David.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by Black Sea »

[
glorn wrote:...snip... Det sjoveste (imo) som avalon har som ikke er i resistance er konfikten mellem merlin og snigmorderen. Den påvirker i virkeligheden hele bordet fordi det i endnu højere grad betyder noget hvad folk siger og ikke siger. ...snip...
Helt korrekt. Der er blot et enkelt problem, som først afslører sig ved flere gennemspilninger. Der er en rimelig kraftig ubalance mellem de gode og de onde (konstateret ved selvsyn efter at have deltaget i/observeret 50+ spil). En ubalance som vanilla Resistance ikke har. Jeg vil undlade at skrive om hvori ubalancen består, så andre stadig kan nyde spillet.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by jondifool »

Black Sea wrote: Helt korrekt. Der er blot et enkelt problem, som først afslører sig ved flere gennemspilninger. Der er en rimelig kraftig ubalance mellem de gode og de onde (konstateret ved selvsyn efter at have deltaget i/observeret 50+ spil). En ubalance som vanilla Resistance ikke har. Jeg vil undlade at skrive om hvori ubalancen består, så andre stadig kan nyde spillet.
Så man kan altså IKKE bare bruge avalon til at simulere basic la resistanc?
Image
Post Reply