K: The Resistance 1st edition

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

jondifool wrote:
Black Sea wrote: Helt korrekt. Der er blot et enkelt problem, som først afslører sig ved flere gennemspilninger. Der er en rimelig kraftig ubalance mellem de gode og de onde (konstateret ved selvsyn efter at have deltaget i/observeret 50+ spil). En ubalance som vanilla Resistance ikke har. Jeg vil undlade at skrive om hvori ubalancen består, så andre stadig kan nyde spillet.
Så man kan altså IKKE bare bruge avalon til at simulere basic la resistanc?
Jo, det er jeg ret sikker på at man kan. Det står i hvert fald flere steder på BGG. Jeg tror Black Sea taler om ubalance ved at tilføje de specielle evner der følger med nogle af rollerne i Avalon. Men de evner kan jo bare lade være med at spille med.
glorn wrote:well...

hvis man ikke lige føler sig så stærk, så kan man jo bruge en online cardmaker som for eksempel Magic Card Maker
Sandt nok, men "billedet" skal jo skaffes et sted. Jeg synes det er fint med et hjemmelavet tema, men JEG gider ikke rigtig, hvis det kun kun er et spørgsmål om at smide et generisk kort på et billede og så kalde det et tema. "spillepladen" skal i øvrigt også laves om, hvis temaet skal være gennemgående.

Men jeg vil da give dig ret i at Resistance er et af de lettere spil at "re-theme"
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by glorn »

spillepladen er ikke noget problem. der er ikke nogen der siger det skal være en plade. det kunne også bare være 5 kort der bliver vendt enten med success eller failure opad efter hver "etape"

mht at finde billederne så skal man jo stadig kigge på nettet. (det skal du jo også hvis du vil have first edition The resistance :D )

jo, man kan sagtens spille basis-resistance med avalon kortene.

og hvis det er fordi man vil have noget der ser godt ud, så skal man bare kræse lidt mere for de kort man vil lave. Evt bruge kortlommer istedet for laminering.

man kunne lave en ret fin re-theming med græsk demokrati. hvor man bruger sorte og hvide go-sten til at stemme med. evt. lave noget fancy med lego hvor man skulle samle et mini-tempel?

rettigheder er ikke noget problem så længe det er til privat brug.
David.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K: The Resistance 1st edition

Post by digter »

[quote="glorn"]spillepladen er ikke noget problem. der er ikke nogen der siger det skal være en plade. det kunne også bare være 5 kort der bliver vendt enten med success eller failure opad efter hver "etape" [quote]

Korrekt, MEN hvis det skal være gennemført så synes jeg en plade hører med.
Image
Post Reply