S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseglet

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
darune
Posts: 5
Joined: Sat Jul 18, 2009 1:16 pm

S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseglet

Post by darune »

Sælges for 2400,- (+evt. porto)

Det er aldrig blevet brugt eller åbnet - er ubeskadiget og i den originale plastforsegling fra fabrikken.

Jeg er bosat i aalborg og spillet kan afhentes eller evt. leveres personligt efter aftale.
darune
Posts: 5
Joined: Sat Jul 18, 2009 1:16 pm

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by darune »

Sælges i øvrigt pga. pladsmangel og jeg ikke samler på spil. Nok det bedste axis til dato.
User avatar
caparzodk
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Wed Dec 19, 2012 11:42 am
Favoritspil: Descent, Twilight Imperium, Merchant & Marauders, Zombicide, Pandemic, Mansion of Madness, Smash Up.
Location: Støvring

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by caparzodk »

darune wrote:Sælges i øvrigt pga. pladsmangel og jeg ikke samler på spil. Nok det bedste axis til dato.
Det er nok mere prisen som afskrækker folk. Jeg mener at selv samme version findes på amazon.co.uk til omkring 65£.

Forstå det venligst ikke som en led kritik, men blot en Info om at prisen formentlig er sat for højt. :)
Senest spillet:
Image
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by StormP »

Edit - nevermind, efter Parabellums reminder om udgaven :)
Last edited by StormP on Mon Nov 25, 2013 7:19 pm, edited 1 time in total.
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by Parabellum »

Det er 50th anniversary edition der er tale om her:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ry-edition

Så prisen er noget mere end 65 pund, se priserne på BGG, men 2400 kr er spillet ikke værd (fra spil synspunkt), når man kan købe 1940 Pacific+Europe og få næsten samme oplevelse.

Mvh,
Claus
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
caparzodk
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Wed Dec 19, 2012 11:42 am
Favoritspil: Descent, Twilight Imperium, Merchant & Marauders, Zombicide, Pandemic, Mansion of Madness, Smash Up.
Location: Støvring

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by caparzodk »

Helt fint, det var denne her jeg havde fundet.

Axis & Allies Europe 1940 Anniversary Edition (Avalon Hill)
http://amazon.co.uk/dp/B003SU94PQ


# edit: og kan nu se at det er Europa udgaven.
I stand corrected. #
Senest spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by netsapiens »

Parabellum wrote: ..... når man kan købe 1940 Pacific+Europe og få næsten samme oplevelse.

Mvh,
Claus
Måske det var på sin plads at få uddybet hvori "næsten.." består?
Jeg prøvede at kigge lidt efter det, men Europe og Pacific til sammen ser ud til at give et større bræt, men ellers kan jeg ikke lige finde forskellene.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by Parabellum »

Netop ;-) jeg kan personligt bedst lide 1940 spillerne pga pladsen osv, men anniversary skulle efter sigende have bedre komponenter, men ikke for 2400 kr!

Jeg vil til enhver tid foretrække de 2 andre og billigere spil.

50th anniversary er nok mest hvis man er samler.

Mvh,
Claus
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by ozimek »

Anniversary er SLET ikke samme spil som 1940-spillene kombineret. Det minder mest om det nyeste 1942 second edition.

1940 Global er langt større og mere kompliceret, og kan generelt ikke spilles på én aften.

Anniversary er det hajerne på div forums sværger til, og er IMO det bedste A&A spil til dato. (Jeg har dog ikke fulgt med i udviklingen siden 1942 2e kom for nogle måneder siden).

Det er en limited printrun edition, som sidst jeg checkede gik for abcurde beløb på eBay. Jeg vil opfordre til at folk dropper prisbrok; Især hvis de ikke har sat sig ind i situationen.
User avatar
Parabellum
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 487
Joined: Mon Nov 28, 2011 11:02 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/user/Parabellum76
Location: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by Parabellum »

Ja netop, 1940 spillene er som sagt langt bedre spil for pengene (efter min mening) :-)...hvis man har tiden til dem. 1942 når slet ikke tæt på dem, eller anniversary, og er generelt bare et dårligere spil.

Prisen er dog okay for 50th anniversary, hvis nogen vil betale den, og jeg er enig i at folk ikke skal blande sig i prisen, medmindre de virkeligt har sat sig ind i situationen.
Senest spillet:
Image
BGG-profil
User avatar
caparzodk
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Wed Dec 19, 2012 11:42 am
Favoritspil: Descent, Twilight Imperium, Merchant & Marauders, Zombicide, Pandemic, Mansion of Madness, Smash Up.
Location: Støvring

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by caparzodk »

wauw - Velkommen til Nationen...

Jeg vil dog mene at hvis man kigger længere oppe i tråden, gør jeg opmærksom på at det var en forkert version jeg som havde fundet. -
Ydermere valgte jeg blot at lave mit indlæg eftersom ingen andre havde svaret ham i forbindelse med salgs annoncen, men skal love for at hvis man skriver noget forkert, så får man godt nok på ørene.

I sidste ende er det jo sælger selv som vælger den pris som han ønsker at sælge varen til.. og ingen andre.
Senest spillet:
Image
darune
Posts: 5
Joined: Sat Jul 18, 2009 1:16 pm

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by darune »

Helt enig med ozimek her.

Jeg har spillet de fleste axis&allies siden det gamle 2nd edition. Også derfor jeg købte anniversary i sin tid.

1940 global el. seperat er bare et meget langt (og pladskrævende) form for axis. Så vidt jeg husker har spillet lidt nogle 'indbyggede problemer' og jeg har vel trods alt spillet det ca. 10 gange og endte med at blive turn-off på de hold jeg spiller på af samme grund. Det kan selvf. sagtens være et godt spil med den rette gruppe.

Anniversary er efter min mening det bedste axis til dato udfra gameplay, regler og komponenter.

Dette alene kan selvf. ikke forsvare prisen. Prisen er som den fordi det er out-of-print limited edition.
shadowdale
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Fri Feb 10, 2012 8:08 am

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by shadowdale »

Jeg er godt klar over at spillet er pænt dyrt online grundet out-of-print, og jeg har længe gerne ville købe det, men jeg kunne alligevel aldrig få mig selv til at give så mange penge for et enkelt brætspil.

Det står til alt fra €200 til $700 på BGG (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ry-edition), men selvom det kostede omkring 1.000 fra nyt, så er 1.500,- stadig vildt mange penge for et enkelt spil.

Men damn hvor ville jeg gerne prøve det :mrgreen:
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: S: Axis & Allies : 50th Anniversary Edition - NYT/Forseg

Post by Jesper_Norris »

shadowdale wrote:Jeg er godt klar over at spillet er pænt dyrt online grundet out-of-print, og jeg har længe gerne ville købe det, men jeg kunne alligevel aldrig få mig selv til at give så mange penge for et enkelt brætspil.

Det står til alt fra €200 til $700 på BGG (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ry-edition), men selvom det kostede omkring 1.000 fra nyt, så er 1.500,- stadig vildt mange penge for et enkelt spil.

Men damn hvor ville jeg gerne prøve det :mrgreen:
Du kan da bare skrive et tilbud til sælger, hvad du vil give. Han kan allerhøjest sige nej. At et spil "står" til noget på BGG, betyder jo ikke, at det er det værd. Priserne de anfører på BGG er jo for spil der ikke er solgt ;)
Prisen lyder da voldsom, men nogle spil har noget samler værdi. Og hvis spillet bliver solgt inden for 12 måneder, så må man jo sige, at prisen ikke har været for høj.
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
Post Reply