Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Bugge »

Hej forum,

Der er mange af os der køber og sælger brætspil i en lind strøm. Der er ofte gode priser at få herinde. Der er dog en faktor, der kan bringe eventuelle køb/salg ud af balance, og det er de opskruede Post Danmark og Co. priser. Det er kun 1½ uge siden, at man i søndagsavisen havde en artikel om at Post Danmark var op til 3 gange dyrere end visse af vore nabolande.

Og så er der al besværet med at pakke det ordenligt, da Post Danmark og Co. heller ikke er kendt for at være lige blide ved pakkerne. For det ikke skal være løgn har Post Danmark også nedlagt de fleste Postkontorer, så man skal i den nærmeste Kvickly med 1-2 kasser eller noget i den retning. Død besværligt, men til gengæld hamre dyrt.

Derfor er der mange af os, som ikke gider besværet med at sende, så lige pludselig er der langt mellem Jylland, Fyn og Sjælland.

Derfor må vi tit tålmodigt vente på nogen skal den ene eller den anden vej, og som er villig til at tage et spil under armen. Jeg venter stadig på 7 måned på 'besøg' fra Jylland, for et spil jeg har sat til side, og har selv lavet en aftale om at købe et spil i Odense, når jeg enten skal til Fyn eller sælger skal til Staden.

Derfor tænkte jeg, at der måske er behov for en officiel 'kurer' tråd, hvor man kan søge efter nogen der skal den ene eller den anden vej, eller selv tilbyde at være kurer.

Der skal selvfølgelig være mening med galskaben. Det er ikke meningen at man skal køre 20-30 km ud af ruten, så er det billigere i tid og benzin at sende det med posten trods alt, men hvis det er indenfor 2-10 km, så kan det ene tjeneste være den anden værd.

Hvad synes i?

Mvh,
Søren
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Deus »

Bugge wrote:Hej forum,
Der er dog en faktor, der kan bringe eventuelle køb/salg ud af balance, og det er de opskruede Post Danmark og Co. priser. Det er kun 1½ uge siden, at man i søndagsavisen havde en artikel om at Post Danmark var op til 3 gange dyrere end visse af vore nabolande.

Og så er der al besværet med at pakke det ordenligt, da Post Danmark og Co. heller ikke er kendt for at være lige blide ved pakkerne. For det ikke skal være løgn har Post Danmark også nedlagt de fleste Postkontorer, så man skal i den nærmeste Kvickly med 1-2 kasser eller noget i den retning. Død besværligt, men til gengæld hamre dyrt.

Søren
Vil lige pointere at man for under 50,- kan sende pakker > 5kg (forsikret, uden omdeling) via http://www.guloggratis.dk/gporto

Det er sågar så nemt at man betaler og printer blanketten ud der hjemme/ på arbejdet, også bare smider pakken af hos posthuset / postbutik! Altsammen udenom trælse køer og sure post medarbejdere ;)

Bare lige en lille fyi

Mvh Peter

Men det er en kanon ide Bugge!
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Maxxor »

Det er da en meget fin idé.

Og et andet spørgsmål:
Ville der være nogen interesse i en math trade (dvs. tre- eller mangevejs bytte)?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Sir William »

Rigtig god ide.

Kunne det så være en ide, at folk meldte ind hvilken "ruter" de kunne dække?

For mit vedkommende kører jeg dagligt mellem Hillerød og Kalundborg via Frederikssund, Skibby, Holbæk, Jyderyp og Svebølle.
Khaniyan
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Wed Dec 18, 2013 12:25 pm

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Khaniyan »

Mathtrade vill være awesome, men ved ikke om der er den kritiske masse her på siden til at kunne klare det ?
User avatar
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Thu Sep 14, 2006 9:37 pm
Location: nyborg
Contact:

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by SmiteMeister »

Jeg er osse fan af mathtrade idéen. Men hvordan?

Kan det gøres ved at lave en gruppe i bgg på en eller anden måde?
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Goblen »

Jeg tilbyder gerne at være kurer.

Kører dagligt mellem Svebølle og Herlev (over Holbæk, forbi Roskilde). Eller mellem Næstved og Herlev (forbi Greve og den vej ind).

Hver 14 dag / 3 uge kører jeg til Herning, og jeg har ugentligt møder i København.

Synes ideen er god :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Sir William »

Hvad er Mathtrade?
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by IvanHo »

Sir William wrote:Hvad er Mathtrade?
http://boardgamegeek.com/wiki/page/Math_Trades forklarer hvordan Math Trades fungerer. Det er en BGG ting hvor folk bytter på kryds og tværs. F.eks. bytter Anders sit Andean Abyss til Bente, der bytter sit Brass til Claus der bytter sit Caylus til Anders. Alle har på forhånd accepteret disse byttehandler der ellers ikke ville kunne lade sig gøre.

Jeg foreslog forleden et Mathtrade med udveksling på Fastaval i denne Facebook-gruppe (men tilbød ikke selv at stå for at organisere det). https://www.facebook.com/groups/181908475251516/ (kommentar til Kenneth Hou Nielsens opslag).
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Mikkel »

Min rute er lille, men alt kan vel bruges?

Jeg kører dagligt mellem Helsingør (hvor jeg bor) og Helsinge.

Derudover, så er jeg på fredage i ULIGE uger i Ølstykke (og skulle jeg køre lidt uden for Ølstykke for at hjælpe nogen, så gør jeg gerne det)

Så har jeg familie i Mørkhøj(KBH) hvor jeg er en gang i mellem, og der kunne der også afleveres, hvis jeg skulle have noget med retur til det nordsjællandske.

EDIT: Rigtig god ide, Bugge!
Image
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Maxxor »

Jeg tror min bror kan overtales til at være kurer mellem Århus og København, når han besøger mig.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Bugge »

Med hensyn til Mathtrade har det intet med tråden at gøre. Start en ny tråd, hvis det er noget for jer.

However, hvis i er 3-4-5 hvormange? der er enige om spilbytte, men ikke ved hvordan i skal gøre det, så kan i søge en kurer eller tilbyde at være det i denne tråd.

Er det forstået?

S
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Gunness »

Prima idé, Søren!
Jeg rejser kun selv mellem Amager og Østerbro, så det er ikke til større hjælp, men en liste over Zarens Kurérer vil da være et godt tiltag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Bugge »

Gunness wrote:Prima idé, Søren!
Jeg rejser kun selv mellem Amager og Østerbro, så det er ikke til større hjælp, men en liste over Zarens Kurérer vil da være et godt tiltag.
Hej Jacob & Co.,

Kom til at tænke på, og det er vel et spil i sig selv. X som bor på Amager sælger et spil til Y, som bor i Odense. A bor på Amager og arbejder på Østerbro, B arbejder på Østerbro og bor i Ringsted. C bor i Ringsted og arbejder i Slagelse. D bor i Slagelse og arbejder i Odense (Syddansk Uni...).

X giver spillet til A, der giver det til B, der giver det til C, der giver det til D, der giver det til Y (som har overført penge til X via mobile pay...).

Er det helt ude i hampen? Så vil din lille rute faktisk kunne bruges til noget. Det er en noget for noget plus lysten til at gøre en lille tjeneste for ligesindende her i forumet, der sætter begrænsningerne.

Mvh,
Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Er der brug for en officiel 'kurer' tråd?

Post by Sir William »

jo flere der er inde over, jo mere administrativt og bøvlet kan det blive. Ikke at det ikke kan lade sig gøre, gjorde det jo sidste sommer da jeg transporterede en vare fra Jylland til Sjælland, og overlod det til dig at transportere fra Nordsjælland til København.
Post Reply