K. Ave Caesar

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

K. Ave Caesar

Post by Robert »

Jeg har fået en brilliant ide: At bruge Ave Caesar i et socialt arrangement på arbejde. Vi bliver op til 23, så 4 spil er påkrævet. Ideen er at bruge dem som præmier til de der klarer sig bedst i løbene. :mrgreen:

Desværre glemte jeg lige at checke først at spillet er OOP. :(

Jeg har netop trevlet alle butikkerne i forhandlerlisten igennem (tak for den, den er nyttig) og fundet enkelte eks. i nogle webbutikker. Jeg har så sendt dem en email for at checke om det nu også kan være rigtigt at de har dem på lager.

Hvis der mod forventning skulle være nogen her der har et eks. til salg så lad mig det vide.
Jeg skal bruge den nyeste version (jeg regner ikke med at det er muligt at skaffe 4 eks. af Ravensburger versionen).

Jeg tager også gerne imod alternative forslag til spilvalg. Der er trods alt en ret stor sandsynlighed for at jeg ikke kan skaffe 4 Ave Caesar. Jeg startede ud med at overveje RoboRally, men jeg er bange for at det er for kompliceret til en sådan lejlighed. Spillet må ikke virke uoverskueligt. Det må forventes at der er øl på bordet (i begrænsede mængder, vi starter trods alt ud med at spille).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: K. Ave Caesar

Post by Maxxor »

Skriv gerne lidt mere om, hvad det er for nogle mennesker? Det kommer jo meget an på, om de er til direkte/indirekte/ingen konkurrence, er meget til tema osv. Jeg har selv overvejet Dixit og måske Space Cadets til mine kolleger, men det er jo noget ganske andet.

Formula D kan noget af det samme og er enkelt at lære, men tager lang tid og med meget ventetid (og Formel 1 er ret meget en drengeting).
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: K. Ave Caesar

Post by Robert »

Afdelingens hovedfokus er kvalitetssikring af produktion og af udviklingsprojekter, men nogle af dem arbejder primært med kalibrering af de instrumenter der bruges i produktionen, og nogle har et mere administrativt job. Læs ingeniører med et islæt af administration. Jeg er dog ikke selv ingeniør, men har arbejdet i firmaer med ingeniørpræg meget længe.

De fleste kan nok klare en del regler, men der kan sagtens være nogle der står af hvis det bliver komplekst. Det skal kunne forklares på 10-15 minutter, og så går man i gang. Og det skal være underholdende, og ikke alt for tænksomt. Pandemic er for komplekst. Robo Rally er nok på kanten. Ave Caesar passer perfekt. Ave Caesar giver også folk en mulighed for at drille chefen og komme godt fra det (ikke fordi han er vanskelig, men stemningen i afdelingen passer rigtig godt til godmodigt drilleri).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: K. Ave Caesar

Post by Maxxor »

Jamaica? For nu at blive i kapløbsspil.
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: K. Ave Caesar

Post by Maxxor »

Dice Town er også et fint gateway spil, og har den fordel at poker vil være velkendt for mange (og ingeniørerne kan regne på sandsynligheder :-)
Maxxor
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 74
Joined: Sat Nov 09, 2013 10:59 pm

Re: K. Ave Caesar

Post by Maxxor »

Chinatown: mere mulighed for at drille hinanden og regne den ud.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: K. Ave Caesar

Post by digter »

The Resistance?

Men jeg vil give dig ret i at et racerspil som Ave Caesar passer godt ind i en konkurrence.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: K. Ave Caesar

Post by Robert »

Tak for forslagene så langt. Det er først i september, så der er en del tid. Jeg giver det lige et par dage for at se om de muligheder for købe af Ave Caesar der er dukket op holder vand, så checker jeg andre muligheder ud.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: K. Ave Caesar

Post by JoelP »

Du må godt købe mit til de 100kr jeg gav i sin tid

/Joel
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: K. Ave Caesar

Post by Robert »

JoelP wrote:Du må godt købe mit til de 100kr jeg gav i sin tid

/Joel
Fint. Kan jeg lige holde fast i den et par dage? Og det er den rigtige version (se første post)?
Det er ikke mig der betaler, det er mit arbejde, og jeg skal gerne være sikker på at kunne skaffe nok før jeg lægger penge ud.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: K. Ave Caesar

Post by JoelP »

Jeg har begge versioner, sælger kun den nye version, læste det som om det er den du søger?

Det haster bestemt ikke, du siger bare til indenfor et par måneder
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: K. Ave Caesar

Post by Larsine »

Jeg har også en udgave af den nye version, som du kan købe for kr. 150,-

Hvis du ønsker at spille på de gamle baner, som er 1000 gange bedre end de nye baner, så ligger de på BGG I en PDF udgave. De er ikke helt så flotte som originalerne, men teknisk er der lige så gode. Og så kan man jo bare bruge kort, vogne og mønter fra den nye version.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: K. Ave Caesar

Post by Robert »

Fantastisk - 2 eks ud af 4 (3 kan gå i nødsfald).
Som jeg forstår det er den nye bane lidt kortere og har færre blokeringspunkter.Korrekt?
Det er ikke nødvendigvis en ulempe at den er kortere, taget i betragtning at de fleste er nybegyndere på dette område.

De pdf filer jeg har set består af 4 A4 (A3?) billeder der skal klippes til og limes sammen - ikke særlig praktisk. Er der en bedre løsning?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: K. Ave Caesar

Post by Mik »

Robert wrote:Fantastisk - 2 eks ud af 4 (3 kan gå i nødsfald).
Som jeg forstår det er den nye bane lidt kortere og har færre blokeringspunkter.Korrekt?
Det er ikke nødvendigvis en ulempe at den er kortere, taget i betragtning at de fleste er nybegyndere på dette område.

De pdf filer jeg har set består af 4 A4 (A3?) billeder der skal klippes til og limes sammen - ikke særlig praktisk. Er der en bedre løsning?
jeg var lige ved at tilbyde dig mit eget eksemplar af den nye (ubrugelige udgave) - men så kom jeg i tanke om hvorfor jeg gememr den: kortene og vognene er fine, og det er jo indkøbt som erstatningseksemplar til den dag Ravensburgerudgaven blive slidt eller ødelagt.

Den nye bane er komplet ubrugelig, og den kan kun bruges til nybegyndere, hvis du ønsker at skræmme dem væk fra spillet. Den er fin som komponentudskifter, da både kort, vogne og mønt er fine.

De fire filer på banerne kan sættes sammen med et billedredigeringsprogram, så du kan sagtens printed dem ud i et stykke, såfremt du har en printer der kan klare folio-format (A3-er ikke stort nok til at huse vognene i felterne).

Ravensburgerudgaven burde du ikke kunne finde til mindre end 300 kr per styk, og selv det er billigt.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: K. Ave Caesar

Post by Larsine »

Robert wrote:Fantastisk - 2 eks ud af 4 (3 kan gå i nødsfald).
Som jeg forstår det er den nye bane lidt kortere og har færre blokeringspunkter.Korrekt?
Jo den er kortere, og har langt færrer blokeringspunkter. Selv hvis man fjerner et 6'er kort fra hver spillers bunke, er det stadig ikke svært at komme gennem banen.

Pg.a. de manglende blokeringspunkter, og at der kun er en bane, betyder det at det i langt højere grad er hvilke kort du trækker der bestemmer, end måden du spiller dem på. 90% at taktikken mistes med de nye baner.
Det er ikke nødvendigvis en ulempe at den er kortere, taget i betragtning at de fleste er nybegyndere på dette område.
Jo det er.
De pdf filer jeg har set består af 4 A4 (A3?) billeder der skal klippes til og limes sammen - ikke særlig praktisk. Er der en bedre løsning?
Kun hvis du har en printer der kan klare print i A2 størrelse. Hvis du printer dem ud mindre kommer det til at knibe med at vognene kan være i felterne.

Jeg har selv printet dem, dengang jeg kun havde den nye udgave, og det var altså ikke det store problem, specielt ikke hvis de kun skal bruges til dette en arrangement. Det er selvfølgelig lækkert at have den mounted på papplader, men mindre kan også gøre det.
Post Reply