Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (SOLGT)

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
DrMercy
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 54
Joined: Sat Feb 18, 2012 7:33 am
Favoritspil: Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
Location: Odense

Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (SOLGT)

Post by DrMercy »

Solgt

Hej

Sælger Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword)
http://boardgamegeek.com/boardgame/8222 ... ift-system
Spillet er punched, men ikke spillet.

Ved ikke rigtigt hvad prisen skal være, så giv et bud.

Mvh
Bo
Last edited by DrMercy on Sun Oct 05, 2014 8:51 am, edited 1 time in total.
Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
IvanHo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Wed Dec 16, 2009 2:41 pm
Location: Odense

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by IvanHo »

Det var hurtigt...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Frouvne »

IvanHo wrote:Det var hurtigt...
Ja, det overrasker også mig. Må man spørge hvad grunden er?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Robert »

Man kan jo gætte. Xia har masser af terningkast. Det ser du til at være et oplevelsesspil, og egner sig ikke til personer, som har det bedst med at have kontrol over hvad der sker. Det er i hvert fald sådan det ser ud fra regler og videoer. Jeg er lidt spændt på hvor godt jeg selv vil kunne lide det når det kommer til stykket. Og så er det det med at skyde hinandens rumskibe i smadder hele tiden. Det kan nok godt blive en anelse personligt.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Hansn
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Mon Apr 07, 2014 12:55 pm
Favoritspil: Spil på min hylde som jeg har nydt mest at spille er: Kolejka (et polsk spil om at stå i kø foran butikker under kommunist styret), Eclipse, er blevet spillet en del gange, nyder spil hvor der er flere lag af strategisk og taktisk tænkning.

Med min 5 årige søn er der blevet spillet temmeligt meget Fire rescue og Ticket to Ride Europe.
Location: Frederiksberg

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Hansn »

Det lyder jo som et herligt spil, vel og mærke hvis man er til lidt tilfældigheder og generelt direkte indfydelse, som jeg jo er.

Er der nogle af jer der har spillet det?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Mik »

Robert wrote:Man kan jo gætte. Xia har masser af terningkast. Det ser du til at være et oplevelsesspil, og egner sig ikke til personer, som har det bedst med at have kontrol over hvad der sker. Det er i hvert fald sådan det ser ud fra regler og videoer. Jeg er lidt spændt på hvor godt jeg selv vil kunne lide det når det kommer til stykket. Og så er det det med at skyde hinandens rumskibe i smadder hele tiden. Det kan nok godt blive en anelse personligt.
Det er også det en af mine geekbuddies skriver:
But I didn't like:
- the randomness of rolling dice for everything:
... 50/50 chance to get the resource you want or take damage (either lose energy or take damage)
... totally random roll-and-move
... random payoffs for missions
... a third of the discover markers (or whatever they're called) give you 1 VP
... you get a VP whenever you roll a 20! Really?!
- the possibility of attacking each other (we never did in our short game, but I know that would be annoying)
Så umiddelbart ligner det ikke et spil jeg ville forvente at du ville kunne lide?
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Sir William »

Men Robert kan jo godt lide "Eclipse", men de 2 spil skal man måske være varsom med at sammenligne??
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Mik »

Sir William wrote:Men Robert kan jo godt lide "Eclipse", men de 2 spil skal man måske være varsom med at sammenligne??
Nu er Xia jo stadig helt nyt. Men jeg har 15 Geekbuddies som har rated Eclipse 9 og 10 - så selvom jeg også har en hel venner som ikke er vilde med tilfældighederne i Eclipse, så kan de to spil vist ikke helt sammenlignes.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Stony »

Sir William wrote:Men Robert kan jo godt lide "Eclipse", men de 2 spil skal man måske være varsom med at sammenligne??
Ud fra det jeg har fået læst af reglerne : De to spil er på ingen måde sammenlignelige på andet end sci-fi temaet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Frouvne »

Stony wrote:
Sir William wrote:Men Robert kan jo godt lide "Eclipse", men de 2 spil skal man måske være varsom med at sammenligne??
Ud fra det jeg har fået læst af reglerne : De to spil er på ingen måde sammenlignelige på andet end sci-fi temaet.
Det tror jeg er helt korrekt. I første omgang var jeg da også i tvivl om hvorvidt jeg skulle have Xia, når jeg allerede havde Eclipse. Eclipse fungerer mekanisk virkelig godt og er et solidt design. Det forventer jeg på ingen måde Xia kan udfordre. Det forventer jeg til gengæld at det kan på oplevelsesdelen og at det er her spillet primært har sin force, tænker jeg ikke der er blevet lagt skjul i kampagnen. Derfor har jeg svært ved at tro, at dt kommer bag på nogen. Men med en Kickstarter går der selvfølgelig lang tid fra man placerer sin ordre til man modtager produktet og i mellemtiden kan der jo være sket så meget andet ... f.eks. at man er blevet mere skarp på sine egne præferencer, at andre spil er dukket op i mellemtiden, der har udfyldt en niche etc.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Stony »

De anker jeg primært har set, går på terningerne, hvor der kan være meget stort udsving. Eksempel: Du aktiverer skibets motor. En 8 sidet terning afgør så hvor meget fremdrift du reelt har fået fra motoren. Slår du en 1'er kommer du næppe derhen hvor du ville.

Jeg tænker at nogle af udfordringerne nok kan løses, ved at en enkelt 8 sidet terning erstattes af to 4 sidede. Det vil uden tvivl have andre implikationer, som man så vil være nødt til at kigge på. Men det vil introducere en bell-curve, og vil derved kunne øge forudsigeligheden omkring resultatet.

Men spillet skal som minimum spilles et par gange, før jeg begynder at spekulere for meget i den slags. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Sir William »

Stony wrote:De anker jeg primært har set, går på terningerne, hvor der kan være meget stort udsving. Eksempel: Du aktiverer skibets motor. En 8 sidet terning afgør så hvor meget fremdrift du reelt har fået fra motoren. Slår du en 1'er kommer du næppe derhen hvor du ville.

Jeg tænker at nogle af udfordringerne nok kan løses, ved at en enkelt 8 sidet terning erstattes af to 4 sidede. Det vil uden tvivl have andre implikationer, som man så vil være nødt til at kigge på. Men det vil introducere en bell-curve, og vil derved kunne øge forudsigeligheden omkring resultatet.

Men spillet skal som minimum spilles et par gange, før jeg begynder at spekulere for meget i den slags. :)
Så de erfaringer der reelt blev gjort i Runebound 1st edition til 2nd edition, hvor mange droppede en 20 sidet terning til fordel for 2 x 10 sidet terninger.

Nå, men skal da nok blive sjovt at prøve. Men det var da et rimelig dyrt projekt men også meget imponerende- altså ud fra det jeg læste på Kickstarter.
User avatar
DrMercy
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 54
Joined: Sat Feb 18, 2012 7:33 am
Favoritspil: Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
Location: Odense

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by DrMercy »

Hej igen

Har besvaret indkomne PMs.

Grunden til at jeg allerede sælger nu er, at jeg nok blev fanget lidt i begejstringsbølgen, da Xia var på Kickstarter (for over et år siden?) :wink:
Synes helt sikkert, der er nogle gode ting i spillet, men tror min spillegruppe og jeg selv er blevet lidt trætte af sandbox spil.
Så et fejlkøb, men synes dog at Cody (designeren, udgiveren) har været utrolig informativ under hele Kickstarter kampagnen, selvom samme blev noget langtrukken :)

Så håber da Xia kan lande et godt sted, kvaliteten af komponenterne og de medfølgende skibe er i hvert fald høj.

~Bo
Bor du i Odense eller omegn og er du frisk på at spille brætspil?
Så kontakt mig :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Robert »

Stony wrote:
Sir William wrote:Men Robert kan jo godt lide "Eclipse", men de 2 spil skal man måske være varsom med at sammenligne??
Ud fra det jeg har fået læst af reglerne : De to spil er på ingen måde sammenlignelige på andet end sci-fi temaet.
Helt enig med Stony.

Mit køb er lidt risikabelt, tiden vil vise om det holder. Men det er jo et forholdsvis unikt projekt. Jeg ville nu være varsom med at justere for meget på terningkastene - min fornemmelse er at det er designet til at være meget tilfældigt, og at tilfældighederne vil jævne sig (lidt) ud over tid, og er med til at skabe en historie (på godt og ondt). Men det kommer som sagt an på en prøve. Man skal tage det for det det er (eller spille noget andet), ikke tro at man spiller Puerto Rico når man sætter sig til Xia.

Man får i øvrigt ikke 1 VP hver gang man ruller 20 - max een gang per spiller per tur. Men det gør nok ikke den store forskel i praksis.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sælges Xia Legends of a Drift System Kickst. (-sellsword

Post by Stony »

For at få tråden tilbage på sporet: jeg håber du får spillet afsat. Skulle det fejle, så byder jeg gerne 400,- plus forsendelse.
Sidst spillet:
Image
Post Reply