K : Crokinole

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Dummiz
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 222
Joined: Mon Oct 03, 2016 10:32 pm
Favoritspil: Clank,hive,Roll for the Galaxy,7 wonders Duel,Legendary Marvel
Location: Randers
Been thanked: 1 time

K : Crokinole

Post by Dummiz »

Ved godt det er et langskud men er der en der ligger inde med et Crokinole bræt de vil sælge? Kan selv hente i Østjylland.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: K : Crokinole

Post by Goblen »

Der kører vist en Kickstarterkampagne på Crokinole i øjeblikket.
Dummiz
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 222
Joined: Mon Oct 03, 2016 10:32 pm
Favoritspil: Clank,hive,Roll for the Galaxy,7 wonders Duel,Legendary Marvel
Location: Randers
Been thanked: 1 time

Re: K : Crokinole

Post by Dummiz »

Goblen wrote:Der kører vist en Kickstarterkampagne på Crokinole i øjeblikket.
Har godt set det men har set mange klage over kvaliteten på brættet fra mayday games så det vil jeg gerne undgå
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: K : Crokinole

Post by krasch »

hyggeonkel.dk har Crokinole. Jeg ved dog ikke hvilken kvalitet det er.
Image
Dummiz
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 222
Joined: Mon Oct 03, 2016 10:32 pm
Favoritspil: Clank,hive,Roll for the Galaxy,7 wonders Duel,Legendary Marvel
Location: Randers
Been thanked: 1 time

Re: K : Crokinole

Post by Dummiz »

krasch wrote:hyggeonkel.dk har Crokinole. Jeg ved dog ikke hvilken kvalitet det er.
Har godt set det på hyggeonkel. Var der en der ligger inde med er brugt kunne man måske spare lidt jo. Sidste udvej er hyggeonkel.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14612
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: K : Crokinole

Post by Frouvne »

Dummiz wrote:
krasch wrote:hyggeonkel.dk har Crokinole. Jeg ved dog ikke hvilken kvalitet det er.
Har godt set det på hyggeonkel. Var der en der ligger inde med er brugt kunne man måske spare lidt jo. Sidste udvej er hyggeonkel.
Det ser ud som om at i flere af hans Crokinole-boards er pindene omkring midtercirklen lavet af noget, der minder om trædyvler. Det ville jeg nok holde mig fra. Min fornemmelse er, at løsningen med en skrue med gummiring om er at foretrække. Og så er der også stor forskel på hvor glatte pladerne er. Der er kæmpe forskel i kvaliteten... men selvfølgelig også store forskelle på prisen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: K : Crokinole

Post by Stony »

Da jeg i sin tid var på UK Games Expo, prøvede jeg nogle lidt mindre Crokonole versioner. De var også med trædyvler i midten, og jeg synes de fungerede ganske hæderligt. Havde jeg ikke allerede investeret i et fullsize Crokinole, tror jeg godt jeg kunne have klaret mig med sådan et eksemplar.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: K : Crokinole

Post by Goblen »

Stony wrote:Da jeg i sin tid var på UK Games Expo, prøvede jeg nogle lidt mindre Crokonole versioner. De var også med trædyvler i midten, og jeg synes de fungerede ganske hæderligt. Havde jeg ikke allerede investeret i et fullsize Crokinole, tror jeg godt jeg kunne have klaret mig med sådan et eksemplar.
Hvor stort er dit spil i diameter Stony?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: K : Crokinole

Post by Stony »

Goblen wrote:Hvor stort er dit spil i diameter Stony?
Tournament size. :)

Så hudt jeg hvisker, er det spillearealet der i den henseende er vigtig, og det skal vistnok være 66 cm i diameter. Graven rundt om spilleområdet kan variere i bredden. Mit er 78 cm i diameter i alt.
Sidst spillet:
Image
Dummiz
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 222
Joined: Mon Oct 03, 2016 10:32 pm
Favoritspil: Clank,hive,Roll for the Galaxy,7 wonders Duel,Legendary Marvel
Location: Randers
Been thanked: 1 time

Re: K : Crokinole

Post by Dummiz »

Hvis det kunne have interesse så kan et evt. Bytte også komme på tale. To Many bones med lidt ekstra tilbehør (det hele er uåbnet) til i bytte for et Crokinole board (ikke et mayday board)
Post Reply