K: Magickort/sæt

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

Søger magickort, alt har interesse :)
Gerne i Århusområdet.
Mvh Anders
erthule
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 37
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:59 pm
Favoritspil: Concordia, Scythe, Roll for the Galaxy
Location: Silkeborg

Re: K: Magickort/sæt

Post by erthule »

Hvad og hvor meget skal du bruge? Og til hvad? Hygge med vennerne, commander, standard/modern? Hvad er dit budget?
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

Re: K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

erthule wrote:Hvad og hvor meget skal du bruge? Og til hvad? Hygge med vennerne, commander, standard/modern? Hvad er dit budget?
Jeg er ikke ude efter dyre kort, men noget til nogle modern deck, hvilket er til at spille med vennerne. Evt noget merfolk, vampyrer eller pirater.

Hvad har du?
Mvh Anders
erthule
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 37
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:59 pm
Favoritspil: Concordia, Scythe, Roll for the Galaxy
Location: Silkeborg

Re: K: Magickort/sæt

Post by erthule »

Jeg har lidt af hvert. Hvis det handler om, at have noget at spille med vennerne vil jeg foreslå dig en af de følgende muligheder:
- Jeg kan bygge dig en 360 korts cube. Det betyder, at dig og dine venner kan hygge jer med at spille draft ad libitum. Det er selv min foretrukne måde at spille på og kan varmt anbefales.
- Jeg kan samle et eller flere 60 korts deck, så de er klar at spille med dine venner. Jeg kan godt prøve at lave dem gyldige til modern, men de bliver ikke konkurrencedygtige til modern på kompetitivt plan (det er en dyr affære). Jeg har ikke til pirates/merfolk/vampire tribal, men kan samle fx BW tokens, Green Stompy, Jeskai (RUB) Blitz eller noget UB kontrol.
- Jeg kan bygge et eller flere commander deck til dig/jer. Commander er en utrolig hyggelig måde at spille magic på, hvor man kan få lov at lege med nogle fede comboer uden at det behøver koste en formue.
- Alternativt kan jeg prøve at en samle et ''deckbuilders toolkit" med lidt af hvert hvis du gerne bare vil have en stak kort til selv at bygge deck med (det kan du selvfølgelig også gøre med en cube).

Er det sort snak, eller lyder noget af det relevant for dig?
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

Re: K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

Tak for et omfattende svar :)

Commander er ikke noget vi har spillet endnu og tror heller ikke vi kommer til det foreløbigt. Vi drafter primært, eller bygger casual decks til at spille med imellem os, som vi for det meste prøver at holde til modern.
En cube kunne måske være meget sjovt, men vi har bla haft købt 1000 common/uncommon osv for 100kr, for at have en masse kort.
Hvad tager du for en cube på 360 kort og kører du bestemt tema/serie eller andet?

Jeg er ved at samle mig et WB vampyr deck, men er endnu ikke så engageret i magic, at jeg bruger mere end ca 100kr på et deck
Mvh Anders
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

Re: K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

Jeg mente egentlig standard da jeg sagde modern :) vi spiller primært med de seneste udgivelser.
Mvh Anders
erthule
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 37
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:59 pm
Favoritspil: Concordia, Scythe, Roll for the Galaxy
Location: Silkeborg

Re: K: Magickort/sæt

Post by erthule »

Jeg kan ikke sige en præcis pris, før jeg har lavet et udkast, og det vil selvfølgelig afhænge af, hvad I er villige til at bruge på den - jeg kan gøre den billigere eller dyrere ved at ændre hvilke kort der er i. For at sikre en sjov og varieret cube vil jeg anbefale omkring 3-400 kroner som minimum - så vil der være kort for omkring 7-800 kr (tcgplayer midt priser taget fra mtggoldfish.com). Billigere end det og det vil være rent commons/uncommons og trash rares. Jeg havde ikke tænkt noget særligt tema for cuben som sådan, men derimod fokuserer på at alle farver og farvekombinationer er brugbare. I kan jo så selv ændre på den med tiden, hvis I har lyst, eller skille den ad for at bruge kortene i jeres andre deck.

Hvordan lyder det?
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

Re: K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

Skrevet pb
Mvh Anders
Andersb
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 61
Joined: Sun Aug 07, 2016 12:19 am

Re: K: Magickort/sæt

Post by Andersb »

Hej Erthule.

Jeg har sendt dig en ny pb :)
Mvh Anders
Post Reply