Et tilbud man ikke kan takke nej til

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Et tilbud man ikke kan takke nej til

Post by Tobias »

For et ½ år siden købte jeg et spil, som hedder American Mega fauna designet af en, der hedder Phil Eklund.
Spillet handler om evolution fra Perm til Tertiær tiden, hvor dinosaur, pattedyr og øgler sloges om den ”dominerende” arts plads (en plads dinosaurerne holdt i 150 mill år).
Spillet er fantastisk og research niveauet i det biologiske og metrologiske er temmelig højt (Desværre er reglerne meget rodet).

Jeg spillede spillet alene og tegnede for sjovt resultatet af den dinosaurjeg fik udviklet. En hurtig tegning og en dårlig scanning, som jeg sendte ind til BGG.

Efter et par timer modtog jeg pludselig en mail fra Phil, som skrev, at han var i gang med et nyt brætspil, som omhandler menneskets udvikling fra abe og frem. Spillet kommer nok til at hedde:”Origins.” og bliver en kæmpe mundfuld civilisation, i stor stil.

Han tilbød mig at lave forsiden til æsken :shock:
Så nu skal jeg i gang med at tegne og kombinere tre store interesser: Evolution, tegning og brætspil.
Jeg har en måned til, at lave det færdige produkt, så den næste måneds aftener byder nok på lidt mindre brætspil en normalt.

Spillet skal være færdigt, så det kan komme med på Essen i år. Så det kan være vi ses der
:wink:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Som vi snakkede om, lyder det rigtigt cool. Så skal du vel med til Essen og signere eksemplarer, ikke? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Wauw, super historie! Og altid en god måde at få indsigt i spil-verden ved at kigge giganterne over skulderen - eller stå side om side med dem.

Er det så noget med at du skaffer femten-seksten prints af spillet, til at kaste i grams? :)

(Fin tegning forresten, god streg)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Cool! Held og lykke.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Hvor sejt - tillykke! Image

Og så lige dinoer... det spil må jeg holde øje med!
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

sejt til lykke
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stort til lykke! Noget tyder på, at du har skjult nogle evner for os! Flot tegning. Sidst år i Essen var det min plan at samle et eksemplar af American Mega Fauna op... da jeg endelig tog mig sammen, var der udsolgt! :( Fedt tema! Origins! Det lyder til gengæld også som noget, der skal holdes øje med! Held og lykke med tegningen - vi venter i spænding på at se dit resultat og håber så også at spillet er i top!
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Godt taget knægt, klap dig selv på skulderen! :)

Er der royalties involveret, så vi alle skal købe en kopi efter udgivelsen? 8)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Super lækkert og held og lykke :D
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Tak for de mange venlige ord :oops:

Jeg har fået adgang til en webside, hvor alle involerede til Origins, kan diskuterer regler og grafik (det bliver playtestet for øjeblikket), samt læse regler, se spillepladen og komponenter.
Noget tyder på, at han satser lidt stører end bare Amerika denne gang. F.eks er kort og spilleplade både på tysk og engelsk.
Jeg har skimtet reglerne og noget tyder på, at det bliver et civ spil, som strækker sig fra sen Pleistocene (Cro-magnon) til nutid.
Man spiller over hele verdenen med forskellige startsteder, så som afrika, asien og indonesien (alle steder, hvor forskellige ”menneske” racer har deres oprindelse.
Yderligere er der mange områder/egenskaber, som man kan udvikle på. Ex Energi kilde, som går fra bål til atomkraft.
Det tyder på, at det bliver et stor spil og spænende ser det ud.
Jeg vender tilbage med nyt senere når jeg har læst reglerne.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, vend endelig tilbage! Det lyder som en rigtig interessant indfaldsvinkel til et civilisationsspil. Har du nogen idé om kompleksiteten? Såvidt jeg husker var American Mega Fauna meget amerikansk i.f.t. regelkompleksitet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

hm...Nu kender jeg ikke standarden af amerikansk kompleksitet men American MegaFauna er ihvertfald et af de mest komplekse spil jeg har.
Oven i det er reglerne dårligt sat sammen uden eksempler, hvilket kræver mange gennemlæsninger og prøvespil før de sidder i kassen.
Men jeg er imponeret, hvor meget reglerne kan i forhold til enkeltheden af nogle af mekanismerne.
Selve skelettet af reglerne er enkle men med 100 vis af små detaljer og undtagelser.
Først når man står i en svær situation finder man ud af, hvorledes man kan undgå udryddelse ved at bruge reglerne på en bestemt måde.

Endnu har jeg kun prøvet solitary men jeg håber snart at få prøvet med rigtige personer :)

Mens jeg har skrevet dette har jeg fået en mail fra Phil om at den første sketche er godkendt :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Tobias

Det gælder om at tage de chancer man får!
Godt gået og held og lykke herfra ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Tobias

Hvordan går det med projektet - er der ved at være nogle brugbare skitser?

Helle
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Tegneriet har lagt stille de sidste par dage da jeg måtte bruge tiden på, at trave Rom tyndt mens jeg kikkede på ruiner, monumenter, malerier og statuer sammen med min viv i 27 graders varme.
Men nu er det tid til, at tegne igen.
Jeg har fået lavet den første tegning, som skal farvelægges og der ud over mangler jeg endnu to tegninger.
Jeg skal nok uploade et par billeder men jeg er nød til at spørge Phil Eklund først
:)
Post Reply