Et tilbud man ikke kan takke nej til

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Så er alle tre tegninger færdige og sendt afsted.
Nu mangler jeg bare, at høre om phil er positiv over resultatet og vil bruge dem.
Jeg er ganske tilfreds med resultatet selv og skal nok dele dem med jer når jeg ved lidt mere.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tobias wrote:Så er alle tre tegninger færdige og sendt afsted.
Nu mangler jeg bare, at høre om phil er positiv over resultatet og vil bruge dem.
Jeg er ganske tilfreds med resultatet selv og skal nok dele dem med jer når jeg ved lidt mere.
Det glæder vi os til at se ... Tobias, jeg synes at det er vildt godt gået!
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Ja det er da lidt cool at lave noget der vil blive set/brugt af mange mennesker.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det lyder rigtig spændende. Rart at høre, at du selv er godt tilfreds med resultaterne. Hvad er ideen, at du har lavet tre tegninger. Er det tre forskellige udkast til forsiden eller skal de alle tre benyttes?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Så er billederne godkendt af Phil Eklund.
Jeg havde misforstået ordene ”box-cover” da han første gang kontaktede mig, så billederne bliver ikke til forsiden men bagside og sider af æsken, hvilket de også passer bedre til.

Spillet Origins: How we became human, handler om mennesket udvikling fra Cro-magnon og op til nu. Derved kan der opstå en masse alternative forløb til, hvordan det ser ud i dag. F.eks hvis det nu ikke var koen og hesten, som blev gjort tamme til trækdyr eller hvis Hunner civilisationen udviklede sig et andet sted end i Mongoliet.
Derfor ville Phil Eklund gerne have tre tegninger, som kunne illustrere dette.
Tegningerne skulle være simple og med minimal eller ingen baggrund, så hovedmotivet stod frem.

Første tegning skulle forstille den første tidsperiode, hvor en Cro-magnon kæmpede mod en antilope i Afrika.

Anden tegning skulle forstille en mark, som blev pløjet af en bonde og hans næsehorn.

Sidste billede skulle forstille en Hun, som jagtede på en Moa (Kæmpefugl fra New Zealand, som blev udryddet af maorierne), som våben skulle han bruge et Australsk kastespyd.

Nu glæder jeg mig til, at modtage et eksemplar af spillet og håber at det er godt.


Image
Image
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Wow. Jeg kan lide alle 3.
Nummer 3 er interessant fordi det er en alternativ virkelighed. Du modtager vel et eksemplar når det er? Så må du lige vende tilbage med en anmeldelse :D
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Som allerede sagt - sejt gået Tobias ...

Hvis man må have en favorit, så er jeg ret vild med dit næsehorn ...

Jeg gad godt vide om dine børn er så heldige at de har fået tegninger på væggene hjemme ... af dig????
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Det ser spændende ud!

... hehe, og du har allerede lagt det op på BGG, hvor der også står noget mere om spillet :)
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

UPS: jeg glemte at sige til lykke.

Så vidt jeg kan se er alle tre alternative virkeligheder, blot med den forskel at treeren skilder sig fra vores længere fremme i tiden-
qute wrote:Wow. Jeg kan lide alle 3.
Nummer 3 er interessant fordi det er en alternativ virkelighed. Du modtager vel et eksemplar når det er? Så må du lige vende tilbage med en anmeldelse :D
Last edited by Jesper on Tue Jun 05, 2007 11:25 pm, edited 1 time in total.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg er mildest talt også imponeret! Godt gået Tobias :D

Glæder mig bestemt også til at høre mere om spillet. Temaet tiltaler mig i høj grad, så jeg håber spillet bliver godt!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Det er interessant, at der anvendes flere forskellige designere til boxen. Ved du, hvad der skal være illustrationen på forsiden? Det bliver interessant at se, hvordan det hele kommer til at gå op i en højere enhed. Jeg syntes stadig at spillets tema lyder overmåde interessant og det vil da bestemt være et af de spil, der skal holdes øje med.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Sejt, Tobias. Flotte tegninger og sjove motiver. Personligt kan jeg bedst lide tam-næsehornet. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Post by Rumblebeast »

Tillykke med det Tobias

Og tænk hvis tingene havde udviklet sig anderledes: så kunne man ha en brevsvane, en kælebæver, en væddeløbsalligator og spise omelet med æg fra et økologisk frilandsnæbdyr

Bjørn
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Måske kan forumets bruger hjælpe mig nu.

Phil Eklund har brug for endnu en tegning som beskriver den sidste tidsperiode i spillet.
Jeg er selv gået i tænkeboks men måske I kan komme med nogle ideer?
Tobias,
I will be needing an Era IV painting to go along with your Era I, II, III paintiings.
Era IV is from the Dark Ages of 1000 AD to the present.
My imagination is not really up to this, do you have any suggestions, on how novel plant or animal domestications could be depicted in the medieval or modern worlds?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Måske du skal hente lidt inspiration fra Star Wars. Det er måske lidt for langt fremme i tiden, men det er jo også et misk-mask af fortid og fremtid blandet sammen, hvor folk med lyssværd rider på diverse dyr osv.

Eller et billede fra en restauration, hvor to mennesker netop har fået serveret en eller anden form for fugl som du opfinder til lejligheden, som er lækkert tilberedt. :D
Post Reply