Page 6 of 6

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Mon Jun 07, 2010 10:25 pm
by jondifool
tillykke med det!

er der nogle online regler at læse ?

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Tue Jun 08, 2010 9:17 am
by Marcussen
Tak.

Der var nogle prototype regler, men de er taget ned for ikke at skabe forvirring. :shock:

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Wed Jun 09, 2010 1:35 pm
by Larsine
qute wrote:
Marcussen wrote:Det har været én lang række af uskønne udgiverdispositioner, kontraktbrud, og "backstabberi" - mere end hvad et spil Merchants & Marauders kan byde på :D
Kunne være næste spil skulle handle om at få udgivet et spil :lol:
Sådan et er der allerede udgivet, det hedder File 13 og er lavet af Tom Wham, en af mine absolut ynglingsdesignere selvom jeg ikke har prøvet File 13.

Lars

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Thu Jun 10, 2010 11:45 am
by Mik
Larsine wrote:Sådan et er der allerede udgivet, det hedder File 13 og er lavet af Tom Wham, en af mine absolut ynglingsdesignere selvom jeg ikke har prøvet File 13.
Gud ja. Jeg har da også et eksemplar liggende. Måske skulle man rent faktisk prøve det en dag? Hm...

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Thu Aug 19, 2010 3:24 pm
by Caniggia
Bare til orientering er reglerne blevet gjort tilgængelige: http://www.boardgamegeek.com/thread/555 ... es-online-. Nogen, der kan fortælle om, der er blevet ændret i reglerne siden de "originale"?

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Fri Aug 20, 2010 7:43 am
by Marcussen
Den største ændring rent spilmekanisk er overgangen fra simultane ture, til mere traditionelt turbasseret. Jeg skriver om det i tråden hvis det har interesse :)

Re: "Merchants & Marauders"

Posted: Fri Aug 20, 2010 8:52 am
by Caniggia
Marcussen wrote:Den største ændring rent spilmekanisk er overgangen fra simultane ture, til mere traditionelt turbasseret. Jeg skriver om det i tråden hvis det har interesse :)
Ja, det så jeg. Det ser fint ud. Jeg glæder mig til at få det afprøvet. Og kan sagtens følge din argumentation omkring de simultane ture. Selvom det i princippet lyder godt, risikerer man, at der opstår et element som f.eks. Through the Ages, hvor man har så travlt med at få sin egen tur til at glide, at man ikke får holdt øje med, hvad modstanderen (eller -ne) gør i deres tur. Så næste tur starter altid med: "Øhhh, hvad gjorde du så lige i sidste tur?".